• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-06-30 19:47:25 följande:
    Okej, bra att veta så man har rätt typ av kläder med sig. Mat har jag ingen aning om hur/var/när det hör till "chefens" bord. *s* Middag blir det på hotellet iaf så mkt har jag förstått.

Storbus åker typ allt på Grönan så han lär väl vilja åka det mesta. Synd att inte dottra kommer med för hon är också en sån som gillar att åka. Maken åker om han måste och jag åker typ inte alls. Drömmer Men det finns ett gäng killar och tjejer i blandad ålder som säkert kan tänka sig att hjälpa till som åksällskap om/när det behövs.
    Ja, ska ni äta lunch där så ska man gå en stund innan alla andra. Alltså sen blir det ju knökat, man får stå i kö med hungriga och trötta barn och ja, då blir det inte kul alls..
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-07-01 06:46:17 följande:
    Jag är också en riktigt over-packer Skäms Men vi har stor bil så det är inga problem och min man har hittills aldrig heller klagat då det trollas fram både det ena och det andra i något som lätt kunnat blir en knivig situation

Idag skall jag städa grannens stuga då han skall ha sommargäster i den. Jag har anmält mig frivillig men jag vet att det genererar en slant och dem tackar man inte nej till när man är lyxhustru eller vad man nu skall kalla mitt yrke

Pruseluskan: Jag har äntligen svarat på ditt inbox. Ledsen att jag inte hade bättre svar...

Just nu lutar det absolut åt en UJ Elite i färgen Mid blue. Skulle bara så gärna vilja se den IRL eller åtminstone på en bild från RL. Blått är fint om det är rätt blå, som t ex buggans gamla blå bas som är världens snyggaste färg. Jag är bara rädd att denna är mycket "smutsigare" i nyansen och jag gillar inte smutsiga färger, vill att de skall vara klara och bjärta annars är det bättre att ta en svart även om den är lite dyrare *ältar vidare*
    Mid Blue? Hittar inte färgen någonstans på nätet ens? Hur ser den ut?
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-07-01 09:00:14 följande:
    Kavat: Äsch, jag skrev fel, med blue heter den och inget annat, skall försöka länka www.pramworld.co.uk/images/prod_7164.jpg
    Ah, nice! Ja, jag älskar vår MT, så jag vill också ha en UJ framöver.. Tror jag.

Varit på akupunktur i morse, och ajjj, vad jag har ont i min ena hand. Tror nålen hamnade lite för långt eller direkt på nerv, gör superont fortfarande...
  • Kavat
    Lokatt skrev 2010-07-01 09:57:24 följande:
    fr.s, jag vill oxå prova uj, sörjer att det antagligen aldrig blir så

Tror min minsting fått vattkoppor! ingen av mina barn har haft det än, så jag är dock osäker på hur det ska se ut. Han har ingen feber och är pigg och glad... Haft prickar i tre dagar eller så, de blir fler och större. Men jag vet inte, tycker de ser lite konstiga ut, inte som bilden på råd-om-vård. De har mer en röd färg runt om på huden.
    Inte nässelutslag? Eksem?
    Finns ju andra sorters prickar, men han borde ju antingen klia eller ha feber tycker man.
    3-dagars feber ger ju prickar efteråt, men har han inte haft feber...?
  • Kavat

Lurigt. Kom alla på samma dag/samidigt? Blir det fler?
    Jätte osäker, ser jätte lurigt ut.
    Tänkte nästan sagt att prova med Aerius (kolla dos!)och se om det går ner. Men det hjälper ju både vid insektbett och allergieksem, så du får inte svaret på vad det är, men får han ont av dem eller de blir fler så tycker jag du ska åka och kolla. Loppbett?

Jag tror jag har glömt min bikini på vattengympan. Surt, med tanke på att jag vill ha med den och jag varit uppe där idag och kunde ju kollat då (om jag vetat om det). Hittar den inte hemma och hade den ju i tisdags.Skrikandes

• Kavat
    Asereht skrev 2010-07-01 12:15:05 följande:
    Ska göra en present till en kommande bebis men vad ska man satsa på till ett höstbarn, vad skulle ni bli gladast för? En klassisk mormorsrutefilt, en vågfilt i glada färger eller mössa + sockar? Kan inte riktigt bestämma mig. Drömmer
    Vågfilt i regnbågsfärger! Hjärta
  • Kavat
    Pruseluskan skrev 2010-07-01 15:10:13 följande:
    Jag vill ha ostbågar!
    ?
    Glass hade jag inte höt på ögonbrynen åt, men ostbågar?

Själv har jag sytt om ett par capribyxor så magen får plats. Blev väl sådär halvsnyggt med avikade trikå på mudden, men de blev sköna och det är huvudsaken!
    Tänkte ge mig på ett par till strax.

Barnen packar böcker och saker de "måste" ha med sig här. Förstår inte hur Asereht lyckas utan att berätta.
  • Kavat

Kikar in och säger hej! Är i Kneippbyn idag, alltså Villa Villekulla och vattenland. Lokatt, lite kort så ja, det är olika på fisk och fisk. Lax är väl det man brukar testa först sen andra feta fiskar som makrill innan man testar andra vita fiskar. Sen är det alltid så att testen inte är hundra utan man måste gå på om det blir reaktion.

• Kavat

Nya ståbrädan är så mycket smidigare än gamla då man behöver bända vagnen för att sätt på gamla ståbrädan. Men jag TROR att det ska finnas adaptrar till gamla så man kan ha den på been. Jag ska sälja min gamla och köpa nya för gamla är skitjobbigt att sätta på, även om den är topppen när den väl är på plats. Ekorren, klart man måste ha en dubbel. Zasata, ni får flytta först!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11