-
37+1zasata skrev 2010-07-14 20:25:13 följande:spännande vilken vecka är du i nu?
-
Liggdel som ska kläs om invändigt men jag har inget passande tyg. Det rutiga är inte orginal. Förslag? Den ser lite dassig ut i solljuset men är rätt mörk blå typ sammet och chassit ser ut så här:
-
Ringde faktiskt och pratade med 1177 angående stelkramp. Och tog man full dos så tog man 3:e sprutan när man var 10-11 år och sen var det bra att ta var 20 år. Så jag borde åka och ta egentligen för att "fylla på", men vet inte om jag har lust nu när jag är gravid.Nemia noj skrev 2010-07-14 20:50:02 följande:
Måste få gnälla va mig lite, var o bada med tjejerna idag och lyckades trampa på en planka med spik i, plankan låg under sanden gömd, så såg den inte. Spiken var ju så klart rostig oxå. Fick väl in den kanske 5 -8 mm lite framför hälen på sidan, gör svin ont i foten nu, och har svullnat vid såret, fast jag tvätta och tvätta med sprit, bytt plåster ofta etc. Har halta omkring på tå på den foten hela dagen, men nu för någon timma sen la mina höfter av, av allt haltande, så nu sitter ja i soffan och har svinont i ena höften oxå.
Inte nog med de så slant jag med kniven i köket ikväll o råka skala av lite skin/kött ovanför tumm nageln. Blödde som fanken. Förra veckan lyckades ja skvätta ut stek olja på benet, blev flera fula blåsor.
Är ja bara skit fummlig och klantig eller har ja oturen med mig hela tiden?
Börjar starkt misstänka att min fumlighet hör ihop med ledvärken och den dåliga känseln i händer o armarna.
Vet inte riktigt om man ska vara tvungen att bege sig mot lassis ikväll o kanske få såret i foten titta på o få någon stelkrampsspruta eller nått?? Men lär iaf få vänta på min sambo som är iväg på Mc träff.
Enda positiva just nu är väl att barnen för första gången på över en vecka somnat innan 21. Ikväll somna dom 19.45 ca. -
Finns på första sidan i galleriet.zasata skrev 2010-07-14 20:40:23 följande:vilka små bilder.. större
-
Ekorren, nä här blir det inga barn än!
Hm, nu hittar jag ju inte ditt inlägg om gluten. Hur mycket och ofta har han ätit saker med gluten i? Försökte "svara" lite på fb, men svårt att svara på mobilen. Det är som jag skrev tydligen omöjligt att utveckla glutenintolerans enbart av amning. Alltså man måste äta gluten själv för att tarmarna ska bli skadade så att man kan utvecka glutenintolerans.
Däremot så är ju inte veteallergi helt ovanligt och då kan man även reagera genom amning, men dock oftast inte lika tydliga reaktioner som vid eget intag.
Men självklart ska ni i vilket fall kolla gluten på blodprov.
Hur har han reagerat när han fått vete/gluten? Mage? Eksem? Sover han?
Äter han mjölkprodukter annars? För visst är det väl mjölk i Dricki?
Kan du testa att ge honom enbart vete, typ vetemjöl i någon annan mat/dryck han vanligtvis äter och se om han reagerar på enbart vete? -
Det är inte något som barnens allergiläkare sagt något om. Men testerna är aldrig helt hundra oavsett ålder. Det finns fall där de inte sett på blodprov men när de kollat på biopsi av tarmen men även tvärtom.Nemia noj skrev 2010-07-15 17:27:14 följande:Men gluten proverns är väl inte hundra procentiga när det gäller barn under 5 år ca? Vet att halvstoppet i familjen här tog flertal prover vid 2½-3 års åldern och dom visa negativt, men då sa barnläkaren att de kan visa negativt fast hon reagerar på de, de berodde på att proverna inte var 100 % på barn under ca 5 år. Så halvstoppet har en ny tid "om de behövs" när hon är 5½ år. Eller de blir de inte riktigt de var i Juli, och hon fyller i Mars men nästan 5½ år iaf. Men själv tror jag ändå inte de e gluten eller mjölk, för vi har ju testat både laktos fritt, mjölkfritt och glutenfritt under ett antal månader, men inget av de visar varken till eller ifrån.
Dock är mini grodan mjölkprotein allergisk och har förkylningsastma.
Vi var ju oroliga för dotterns mage, men i och med att hon tagit när hon var ca 3 och 4 år (men när hon var 4 åt hon knappt gluten) tyckte hon det var onödigt att ta igen nu när hon är fem. -
F-N! Tvättade ALLA kläder i 50-62, några nyinköpta till bebisen och båda barnens gamla, som de hade på bb osv. Alla är rosa!!!!!!!!!
Hade sådana där tvättlappar i och kläderna som var nya, 3 st var från polarn och de fäller ju aldrig annars... Hittade sen en Ullaredsmössa som inte borde fällt, också gammal, men lär ju varit den.. F-n jävla skit.
Vi skulle bara hänga tvätten och åka, men nu blev det till att tvätta om och så får vi se hur det ser ut sen.......... -
Asereht skrev 2010-07-16 16:10:18 följande:Remol ska vara väldigt bra, jag skrev tom rätt på fb. herdins.webdoc.nu/herdins_asp/pdf/tv112_sv.pd...
Fast det går väl bara på helt vit tvätt? Stor del är randig eller annat mönster på. Min extra tvätt hjälpte inte. -
På väg hem från Lysekil, bästa kompisarna köpte biljetter till after shave, himla trevligt! Rekomenderad Strandflickorna, har både hotell och vandrarhem.
-
Angel, vad du är söt. <3 Ja, tack. Men nu åker ni ju iväg....
Har tyvärr inte postafen hemma.