• Kavat

K*B*N, pratar del 11

Asereht skrev 2010-07-26 21:45:07 följande:
    Tillåt mig småle, då skulle jag alltså ha fem tjejer. Min mage har varit väldigt bra som hylla under mina grav. MÅnga har påpekat att om magen inte syns bakifrån så är det en kille och putar den ut på sidorna och syns så är det en tjej. Enligt det borde det vara tre tjejer och två killar här. Hjärtljuden ger ungefär 50/50 åt båda hållen.
    Hehe! Ja, då är jag helt klart smalast denna gång, alltså över höfter och bakifrån. Men det är nog för att jag inte ätit så mycket, kunnat träna och mått bra, tvärt i mot de andra graviditeterna!

Fast sitter man och pöser i soffan kan man ställa glas på magen!

Hjärtljuden denna gång varierar om bebis sover = 130 eller om bebis är vaken = över 150.
  • Kavat
    Kavat skrev 2010-07-26 21:45:29 följande:
    Frida finns på min lista. Och Ida. Och Gustav.
    Frej hade vi nog med på någon gammal lista tror jag.
    Freja gillar jag också.
    Men konstigt nog har inte jag och maken samma smak!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-07-26 14:40:12 följande:
    Nif: bra råd från Kavat om inbyggt batteri på dvd-spelare, vi har blivit galna mångs gånger bara för att stanna och tanka och så bryts filmen. Jag är lite känslig också för om kablarna är tjocka och svårböjliga; det blir liksom kablar i hela bilen då, i alla fall om man skall ha två spelare/tvilling. Tänk också på att den skall kunna gå på vanlig ström (heter AC va?). Det gjorde inte vår förra, skitirriterande.

Kavat: jag röstar på Lina för en flicka, även om det är lite dubblettvarning . Elvira är bara så gulligt också och passar fint både med syskonens namn och efternamnet. En kille kan heta Eddie eller Sigge. Lööööve Sigge
    Elvira är fint. Våra "grannar" heter  Elvira och Tilda, båda fina namn! Gissa vad deras ena hund heter?  Namne med mig, bra smak!
  • Kavat
    passau skrev 2010-07-27 12:31:29 följande:
    halva rean på lindex på nätet!
    Ooo.. Kommer precis från Piluttas rea.
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-07-27 20:09:09 följande:
    Här är man gräsänka efter att maken tagit med sig Vendel upp till stugan för lite far-o-son (farozon?) tid tillsammans. Vemund ligger och leker snällt på golvet, men snart ska han och jag ta oss ner till tevesoffan och se nåt som tilltalar mig, nu när jag äntligen får bestämma över fjärrkontrollen. Förhoppningsvis somnar Vemund där så han ska få torr blöja och pyjamas nu innan vi går ner.

Vi var förresten på BUP med Vendel idag. De misstänker ADHD, så nästa vecka ska vi dit och träffa en läkare och få lite tips på hur vi kan bemöta värsta trotset och utbrotten.

Nä, nu säger Vemund ifrån. Ha det gott allihop.
    Ha en härlig kväll!
    Skönt att få utrett så ni kan få hjälp.
  • Kavat

Jag letar och letar och letar. Köpte en overall på rea i våras i stl 56, men jag hittar ju den ingenstans! Helt bortblåst... Inte för att jag tror att den kommer att behövas precis just nu, men irreterande när man inte hittar sina grejer!

• Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-07-28 12:04:52 följande:
    Prus: jag har en svart med mjukt silikonskal. Om du vill få din iPod adopterad så vet du var det finns ett kärleksfullt hem...
    Vart köper man svart silikonskal, maken letar men har inte hittat (ok inte letat så våldsamt mycket...) Jag har bara sett svarta hårda skal.

Nif, magnetspel/ pyssel/ mm Det finns ju som figurer man kan flytta runt på sådana där magnetgrejer. Finns även i plastvariant med cars osv, men de lossnar ju lättare.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-07-28 13:00:17 följande:
    Kavat: vi köpte svarta silikonskal på Teknikmagasinet. De har superbra kvalitet, helt annan än det läckra rosa jag köpte på Tradera. Men annat pris också såklart.
    Ah toppen! Då ska jag kolla där!
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-07-28 16:25:10 följande:
    Såg du vad Ekorren skrev Kavat? Kläm fram ungen!
    Haha! Om det vore så lätt. Just nu försöker den boxa sig ur, rätt väg, men utan värkar. Mycket smärtsamt sätt det med kan jag intyga. Vad nerver och grejer man har där nere.
    Har varit på shoppingtur med mamma. Hittade wsfleece för 100:- på Lindex till barnen. Inte helt fel till hösten. Fyndade även en amningsbh i rätt stl hoppas jag för 25:-, som hittat! Inte lätt att veta om den passar framöver, men så mycket större hoppas jag de inte blir och att de sen krymper lite igen.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11