• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

haha fnissar åt den igenkännbara fr.s attityden, hejja

Idag skulle vi testa om dottern var allergisk mot räkor, det har ju varit på misstanke och läkaren ville inte inkludera det i blodprovet (?!!?), räkor hörde visst inte till samma som fisk som vi trodde, så hon skulle kunna tåla det. Iaf. så provade vi med mediceinen redo... Oj vilken snabb reaktion hon fick! Innom tre-fem minuter svullande hon upp, blev röd och började kräkas! Kräkningen av allergi var helt nytt för oss! vad taskig man kännde sig som utsatte henne för det Medicinen hjälpte ganska snabbt dock.

Kom nyligen hem från ett träningspass i skogen, för både mig och hundarna. Jag kopplar på de på dragselar, sen har jag ett hundförarbälte på mig och de "drar" mig. Jag lutar mig alltså bakåt och trycker imot med vikt och muskler, man får riktig genomkörare av lår och skinkmuskler! fiffigt!

Jag har inte nog med tid!
  • Lokatt
    Lindadjo skrev 2010-09-09 20:15:46 följande:
    Jag kräks oxå av räkor... men åt några kräftor häromdagen utan några symptom. Var helt säker på att det var samma!?!?!? *oförstående*
    hmm, nej jag tror tom. att han sa att vissa skaldjur tillhörde olika grupper? Där är jag osäker dock, måste kolla upp mer. vi ska testa med olika på henne med är det sagt iaf.
    Nu kräktes ju hon iof inte bara, hon får stora röda nässelutslag (som kommer inom nån minut, fachinerande snabbt!)  samt att hon svullanr upp. Så ni kanske är olika känsliga med.
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-09-10 08:31:12 följande:

Sådärja, nu har jag skinande rena golv . Igår skrubbade jag ullmattan som legat i garaget sedan min mammas hund bajsade på den. Det var bara en torr lurk men det var tillräckligt för att jag skulle få ett lätt psykbryt men nu har jag skrubbat den med hård sopborste ute på gården på båda sidor så den ser ut som ny. Hoppas bara den hinner torka innan den surnar. Inatt hängde den ute över gungstativet och blev någorlunda torr men det är lång väg kvar. Nu har jag lagt den på vardagsrumsgolvet framför kaminen och tänkte tända en brasa så att den torkar snabbt.

Allt för att slippa plugga

haha sådär effektiv har inte jag blivit av mitt pluggande, snarare tvärt om! Hinner ännu mindre hemma *inte bra*

Idag hoppades jag på att min svenska bok skulle kommit, jag behöver skriva och lämmna in ett arbete idag, fick mail nyss om att boken är skickad idag, borde komma måndag Skrikandes Vad gör jag nu???
    Fr.s, du råkar inte ha Källan som svenskabok? (troligen inte)

• Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-09-10 08:48:33 följande:
    Tyvärr... Kolla om den ligger på nätet som en pdf-fil? Den går inte att köpa som e-bok?
    fast jag får den ju på måndag, känns dumt att köpa på fil...
    får försöka lösa det...
  • Lokatt

nu ska jag iväg och lämmna barn, sen körlektion! håll tummar för att jag lyckas kryyyypa fram som hon vill

• Lokatt

kavat, hon har bara flytande aerius, ba om få smälttabletter eller något, men fick aldrig några när vi var in, ska säga till han när han ringer och meddelar blodprovsvaren. Tyckte för övrigt att han var riktigt snål med blodprovtest! Han provade bara fisk (igen, gjort på prick) i vit variant, vi ville ha lax med, inga skaldjur provade han, inte äpple som vi bad om. Bara vit fisk nötter och något tredje jag glömt..

• Lokatt
    Riskiflickan skrev 2010-09-10 14:55:00 följande:
    Förutom munsönderfallande loratadin el aerius (förstnämnda billigare) finns dock att köpa receptfritt med å det är BILLIGARE än att få på recept.
    då ska jag gå och köpa det Det är nytt för mig, allt det här med allergin och kring det, så är tacksam för alla råd och stöttningar jag fått här inne

Idag har hon "skador" på innsidan av läppen kvar från igår med räkorna. Det ser ut som en blandning mellan blåsa och frätskador! En stor som tippen på ett lillfinger och en halva den stl. inte helt runda som blåsor utan oregelbundna, alltså ganska stort på ett barns innsidan av underläppen!
  • Lokatt
    Riskiflickan skrev 2010-09-10 14:57:51 följande:
    Idag skall vi trotsa vädret å gå med sonen på liseberg för första gången fick ju ett lisebergskort från jobbet, så det ska utnyttjas jobbar i helgen, men bytte förra fredagen för att den andra nattssk skulle på fest, så idag är jag leeedig..... imon går jag på 21, men det är bara två nätter innan långledigt nu då.... lyx!!

Sonen fick snabbt en ny mössa dagen till ära, sååå varmt är det ju inte..... å vinterkläderna har maken stuvat undan på vinden så jag inte kan nå dem.... *mummel*
    härligt med liseberg och vara ledig.
    Jag måste också sy mössor och kepsar...
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-09-10 19:19:23 följande:
    Gud vilka söta mössor! Särskilt de med bilarna

Idag har jag varit i Göteborg och shoppat en vagn Håller er på halster tills imorgon för nu måste jag plugga!
    men hallå, hur svårt hade det varit att skriva vilken istället för den meningen att du inte kunde?! Demon 
  • Lokatt

fnissar åt fr.s och jeansen, jag vet inte ens vilka jeans ni pratar om! Jag syr egna muddjenas till barnen, vilket appropå jag ska börja klippa lite i helgen.

Är det nån här inne som råkar ha sett en shop med moonkids i stl. 122? Behöver!!

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11