• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

passau skrev 2010-09-07 10:52:38 följande:
    jag gillade Viveca stens böcker, finns väl 3 i serien än så länge... läste ut dem på en dag för d var så bra! älskade dem!

jag gillar svenska deckare och kan ge massor med tips

Åke Edvardsson, Karin Wahlberg...
    deckare är inte favvon, men det funkar. förutom marklund då.
    viveca sten, hon är väll död väll så det borde inte komma fler? Jag ska kolla upp dom för dom har jag inte läst
    Jag har inte nog med tid!
  • Lokatt
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-07 11:31:19 följande:
    Karin Wahlberg skriver väldigt bra. Sen finns ju Anna Jansson, Mari Jungstedt, Camilla Läckberg också. Du får väl ge deckardrottningarna en chans till.

Jag har även upptäckt Catharina Ingelman Sundberg, men det är historiska romaner om en stark och självständig kvinna i 1300-talets Stockholm. Bra mycket mer intressanta och roliga än det låter. De heter Brännmärkt, Förföljd och Befriad.
    jo, alltså det är inget mot dom, mer mot deckare som sådana. Men, det är inget jag tycker är heldåligt, toppar inte listan bara.

de där sista lät helt i min melodi, de ska jag kolla!
  • Lokatt
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-07 12:39:32 följande:
    Lokatt: Jag tycker att historia är rätt trist och har en känsla av gammalt damm från skoltiden ungefär, men de här av Catharina I-S. är bra, levande och välskrivna! Förresten är det väl Torey Hayden du menar, om barn som far illa. Dem har jag läst och de är bra på sätt och vis för att man får en inblick i hur man inte vill ha det i samhället, men det är sorgligt att de har verklighetsbakgrund.
    japp, det var hon jag menade. jo förr klarade jag att läsa de som sagt, visst är de bra som inblick.
  • Lokatt

snygga mössor och charmig sötnos

Hur får man ihop en hel data-a4-sida med presentation om sig själv?? *svenskapluggar*

idag kom min man loss från jobbet och skjutsade älsta till skolan, är ju hemmadag för mig med de andra två, vilken otrolig skillnad det blir när man inte behöver vara där 8.30. Går man dit med barn tar det kanske 20min i min mellans takt (kanske 8min utan barn, max) så 2*20min plus 5 för avlämmningen, plus 2*15 för påklädning i hallen. Vinst 1timme och 15min!! Plus det faktum att jag inte har gjort mig iordning helt i håret och har myströja än. Sen ska hon ju hämtas 11.30 med..
    Sen när man har körkort blir det inte lika meckigt, ser så fram imot det! Bävar inför senhöst och vinter utan körkort, lägg på 45min minst på den 1,15 timmen, det blir dit och sen hem och vända för att dit igen.

Jag ska nog oxå sy mössor idag tror jag, eller nån keps.

• Lokatt

zasata och A, skippa det där med mens istället det är ju ett ***** ofog
    men allvarligt, preventivmedel som tar bort det är ju himla skönt (fast a du ammar väll än iof.)

• Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 09:22:06 följande:
    Hur gjorde du med preventivmedel förresten?
    Jag hade ju ett himla problem med det där, men tillslut fick jag prova ett av de mildaste p-pillren, jazmine och det har jag nu. det är över förväntan! Och man kan ta och hoppa över mensen till att få den var tredje karta och då har jag i ca 5 dagar bara, så helt ok! Provade några andra låghormonare innan jazmine, det funkade inte, mådde dåligt.
  • Lokatt
    Nifelheim skrev 2010-09-08 11:09:57 följande:
    www.tradera.com/auction/ViewItemPage.aspx?aid...

YES. Nu kan jag lugnt gå till skolan. Var "tvungen" att skolka för att ninja den.
    där hade du tur, den hade jag tänkt tok-buda på men avstog för att jag hade dåligt samvete över att jag råkade handla allt för många böcker på adlibris Drömmer
    Hade ju varit ur-dumt om vi trissat priset för varandra!
    De är tok-snygga de där! Kyss
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 13:14:22 följande:
    Lokatt: såg du bokfynd.nu? Bokus är ju snorbilliga, åtminstone när det gäller studentlitteratur. Jag har fått tag på nästan alla böcker nu, samtliga begagnade och till kanonpriser *nöjd*
    det jag beställde var en skolbok, sen tre faktaböcker och ett häfte till mina "hemmastudier" (hund). På själva skolboken skillde det 3kr mellan bokus och adlibris, dock var en av hundtävlingsbökerna mycket billigare på adlibris plus tillhörande studie/träningshäfte, så i slutändan blev det billigast på adlibris denna gången. bokfynd hade inte de hundböckerna jag skulle ha.
    Jag snålade in på flera böcker som jag ska ha så småningom, som får bli beställda följande månader, ändå hamnade det på en bit över 1000kr!

Just det, min man gav mig en romantisk överraskningspresent igår, en skyddsärm! *fniss* vi är lite speciella i vår familj (jag önskade mig en och de är dyra, men lite udda för utomstående) Det är kärlek det att veta vad man vill ha Kyss
  • Lokatt
    Ekorrfamiljen skrev 2010-09-08 13:18:56 följande:
    Haha, I know the feeling! Jag har aldrig haft så välstädat och väldiskat som under åren då jag pluggade på distans via högskolan.

Förresten är du INTE FET!!! Du är ju värsta pinglan ju!

Asereht: Vilken läskig karl! Och själv hade jag aldrig i livet vågat låta mina barn gå så pass lång väg själva. Å andra sidan har de ju diagnos också så..

På tal om diagnos då. Vi var med Vendel till hörseltanten idag.. Han gallskrek hela vägen i bilen för att han inte fick köra! Sen fortsatte han skrika genom hela vårdcentralsbyggnaden för att han inte fick stanna i bilen och väl hos tanten skrek han och vrålade och grät om vartannat för att han ville till bilen. Vi som pratat flera dagar om kontrollen och vad som skulle göras och han var jätteduktig.. ända tils han satte sig i bilen som sagt. Han betedde sig riktigt autistiskt och slog omkring sig, rev sig i ansiktet och bara vrålade! Detta trots medicin. Snart får vi söva honom och göra en hörselscreening istället. Han fick iaf en glass efteråt för att jag hade lovat, men när han kom till dagis var allt fel ändå och han skulle inte ha skorna på hyllan och inte ta av sig jacka och bla bla bla.. Tack och lov för gullig, pedagogisk personal.
    Oj då, så det blev ingen öronkoll då... jag har nog missat varför han ska göra en dock, misstänker ni något?
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2010-09-08 13:52:15 följande:
    "Värsta pinglan" *rodnar klädsamt* Har gått upp lite i vikt sen vi sågs sist men smällfet är jag så klart inte. Men när kläderna inte passar så är det inte så roligt

Asereht: Vad härligt att det löste sig! Såna där saker kan blir hur stora som helst om man inte agerar rätt och snabbt, skönt att han fixade det så bra trots sina hälsoproblem. Blir det bra med avlämning nu tror du?

Lokatt: en sån där arm skall jag också önska mig i romantisk present Drömmer
    fniss, ja eller hur, vem ska du ha att bita i den, barnen *ser framför mig*

A, skönt att det löste sig, det var modigt av han och komma och erkänna sitt misstag i att brusa upp.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11