Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Nemia: Nej, jag tar ingen medicin förutom MittVal Kvinna nu då. Ska absolut bli bättre på att få i mig vätska på dagarna. Jag vill inte dricka mycket sent på kvällen (fast det är då jag är törstig) för det är jobbigt nog som det är att gå upp och kissa flera gånger per natt.

Pust, nu har jag tagit fram allt som ska med, hoppas jag, och så får resten ordna sig helt enkelt. Måste komma på ett sätt att få med full mundering till tre pers i en liten resväska.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • Ekorrfamiljen

Kavat: Usch och aj! Hoppas det går över fort(are) den här gången. Vilket supergulligt julkort förresten!

Tant Pruselius: Sötaste du! Tack!

Nu kommer Saga om en halvtimme och om 5 timmar ska vi upp och göra oss klara att åka igen. Hoppas nu att jag kommit ihåg det viktigaste (typ julklappar och Vendels medicin) och att vi får med oss allt. Det ser ut som om vi ska iväg i ett par veckor, fast jag hade tänkt att vi ska hem på söndag. Nåja, det reder sig väl.

Ha en underbar jul allihop!! Tomte

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • Ekorrfamiljen

Hello allihop! Nu är vi tillbaka från en underbart mysig och traditionell jul hemma hos syrran. Allt var frid och fröjd, barnen lekte snällt med varandra och maten var god. Hur ofta händer det liksom? Enda problemet var att Vemund förmodligen fick i sig saker han inte tålde varje dag så han var riktigt dålig i magen och gnällde nätterna igenom. Nu är vi hemma och hans mage är bra och han sover hyfsat (så jag tror att det var boven.) Vi fick dessutom sova 4 pers i systerdotterns minimala rum, så det var skönt att få sova i sin egen mjuka säng nu med Vemund i spjälis istället för kravlandes över mig natten igenom.

Vi försökte hinta till min mamma om kommande bebisen men jag tror inte att hon förstod.

Krya på er alla sjuklingar här. Nu ska jag sätta mig och gå igenom blanketter till F-kassan, så att jag kan få a-kassa. Har betalat hyran och bredbandet, det var så långt pengarna räckte. *muttrar något fult om både a- och f-kassa*

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland: Jag vet inte hur tydliga vi var, men jag klipper in det jag skrev i en annan tråd:

Vi firade hos syrran och hennes familj och hennes svärföräldrar visste redan (via min svåger) men min mamma hade inte fått veta än. Vi körde lite teater, så vid matbordet så frågade syrran om inte jag skulle ha snaps.
    - Nej tack! svarade jag.
    - Nähä, varför inte det då? undrade syrran 
    - Man ska ju inte dricka när man är med barn, svarade jag.
    Sedan frågade syrran om mamma hört vad vi sa.
    - Nej, svarade hon och då fick jag upprepa att man inte ska dricka när man är med barn.
    Hennes svar blev något mumlande, nähä, näää det ska man kanske inte. Jag tror att hon missuppfattade vad jag sa och tolkade det som kritik att hon drack fast det var barn med vid bordet. Hon vet ju att jag är ganska restriktiv med alkohol även i vanliga fall och inte dricker om jag har barnen med mig..  Nåja, vi får väl berätta lite snyggare längre fram.

Sarah: Be om hjälp hos bvc, de kanske har tips på bra sov-kurer. Eller försök få till en fungerande nattningsrutin (lättare sagt än gjort.) Glöm inte bort varandra!! Kramas och pussas, även om det är barn i närheten. De behöver få se att mamma och pappa kramas och är kära också. Säg att ni älskar varandra, fast ni är så trötta att ni helst vill kräkas. Hmm, det är mina tips som funkat här hemma iaf.
  • Ekorrfamiljen

Såg det i tidningen och på FB nemia! Usch så sorgligt! *kram*

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2010-12-30 16:39:47 följande:

*utövar Voodoo på huggormen* Demon

Dock inte på Vipera FörvånadDrömmer

Haha, maken tackar för det! Vad duktig du är med skolan. Den examinationsuppgiften lät kul men lite .. pinsam.

Kavat: Lider med dig. Min f.d. svårmor snackar fortfarande skit om mig, 13 år efter att vi separerade. Att hon orkar. Mest synd tycker jag om mina barn som ständigt tvingas lyssna på vilken dålig människa och mor jag är.

Thulo: Vendel får upp vår trappgrind som har karbinhake, så vi har kollat så smått på en från IKEA. På Vemunds nya dagis finns en i tyg som var skiiitsvår även för oss vuxna att öppna, så kanske en sån istället?

Asereht: SKÖNT att det inte var cancer. Fasen vad snygg du är förresten!! Gillar den frisyren skarpt! *vill också klippa mig*

Här har vi haft några lugna dagar med Vendel på dagis. Idag är han vild och galen igen. Bara 3 dagar att tråka hemma innan han får komma till sin älskade "skola" igen. Tur att kommunala förskolan finns.

Hmm, var säkert mer jag skulle säga men jag får väl återkomma i ärendet.
  • Ekorrfamiljen

Välkommen Princepesa också förstås!

Fröken Småland: Det lät som ett firande i min smak. Jag brukar däcka med småttingarna runt 20-tiden ju. Kul för tonåringarna, not. Igår kompenserade jag dem lite och sjöng Sing Star med dem några timmar.

Ikväll ska vi äta fläskfilé, potatisgratäng och färska tomater. Maken har gjort någon hallon-digestive-cheesecake och jag funderar på att införskaffa ingredienser till en gammal hederlig marägnsuisse istället. *slurp* Man får ju passa på när man har annan viktuppgång att skylla på. Å andra sidan har jag hittills "bara" lagt på mig 1,5 kg sen inskrivningen. Hoppas jag kan hålla det på en modest nivå den här gången.

• Ekorrfamiljen

Jag KAN stava till maräng, jag lovar!

• Ekorrfamiljen

Jaha, vems bugga får JAG köpa sen då? Drömmer

• Ekorrfamiljen
    zasata skrev 2010-12-31 12:59:05 följande:
    ja jag sålde ju min, väldigt billigt, du skulle köpt den då ;)
    Jag hade ju inga pengar just då.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11