Inlägg från: Ekorrfamiljen |Visa alla inlägg
  • Ekorrfamiljen

K*B*N, pratar del 11

Å andra sidan fick jag tips om att kolla in Babyjogger City Select. Är det någon här som har erfarenhet av dem? Vi har ju en Babytravel dubbelvagn nu, men den är ganska otymplig att stuva in i bilen, även om jag älskar att köra den! City Selecten påminner ju lite om iCandyn.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • Ekorrfamiljen

...å andra sidan kan man få en helt ny P & T sport med syskonsits billigare än en Babyjogger.. *beslutsångest* Nåja, det är ju ett halvår kvar att fundera på.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • Ekorrfamiljen
    Kavat skrev 2010-12-31 13:39:56 följande:
    Jag har fortfarande två....
    Oskyldig
    Thulo skrev 2010-12-31 13:40:03 följande:
    Älskar min P&T
    Förstår att många är nöjda med dem. Jag kanske faller till föga och köper en till sommaren jag med. Jag har ju varit både bugga- och P&T-motståndare men i den här tråden blir man ju hjärntvättad!
  • Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2010-12-31 14:14:10 följande:
    Ekorren, klart du ska testa en PT! Annars kommer ju bugaboos syskonvagn i höst plus att uj tydligen lanserar två nya modeller varav en PT typ.

Min minibuse låg i babyläget på PT till han var sju månader. Men vi hade aldrig någon lift utan körde lammskinn och åkpåse. När det kommer till syskonvagn ät PT min absoluta favorit iaf så som vår situation varit.

Kavat, jag vet ju att du har buggor. Fick nog lite hjärnsläpp eller så var det så självklart att det inte fastnade. *s*
    Helt nya vagnar kommer jag ju inte att ha råd med, speciellt inte "märkes"varianter. En beggad P&T får duga.

Mina barn har alltid vuxit fort första året, så jag undrar om bebisen får plats där i liggdel, men det märker vi ju. Vemund var på tok för stor för liggdelen till Brio Sing när han var 4 månader redan, så här blir det nog renodlad liggvagn när bara bebben ska ut och åka.
  • Ekorrfamiljen

Vemund tog flera steg igår med en stor, nästan full cocacola-flaska i handen! Jag trodde att det skulle ta tid innan han gick, men bara för att jag sa det så släpper han helt plötsligt och står själv långa stunder och igår gick han alltså. Min lilla fiiiis!

zasata: Finns det ingen som kan passa honom en stund. Iofs anser jag att om det bara är feber så skadar det inte med lite frisk luft och miljöombyte, men det beror ju på om det är mer sjukdom och hur barnet reagerar också. Hoppas han kryar på sig snarast.

• Ekorrfamiljen
    {#emotions_dlg.flower} Gott Nytt År på er mina bästa effellvänner! Hjärta Skål 
  • Ekorrfamiljen

Haha, dansar med i Fröken Smålands hejarklacksdans!

Vendel var uppe till fyrverkerierna igår men det gick inte att skicka upp några risballonger här, det blåste för mycket. Synd för nu höll vi honom vaken enbart för att han skulle få se dem.. Jo, vi kunde ju skickat upp dem tidigare, men det var så mycket annat vi skulle göra. Nu vet vi i alla fall att Vendel inte fixar att få rutinerna så rubbade. *årets lärdom*

Vemund slocknade strax före 23 och sov hyfsat nästan hela natten. Han väckte mig första gången vid 6.30 men då fick han vatten och somnade om. Sen vaknade han och drack vatten några gånger till fram till 11!! Najjsigt. Då vaknade även Vendel och vi vuxna utvilade. Skön start på nya året.

passau: Trist med konflikter, hoppas det lugnar ner sig under dagen. Kram! Gulligt av S btw!

• Ekorrfamiljen
    Fröken Småland skrev 2011-01-02 10:42:17 följande:
    Två månader? Det var ju nyss du gjorde mkp Vi får nästan upprätta en BF-lista så att vi kan planera en trådträff på bästa sätt . Vad säger ni, skall vi göra ett allvarligt försök att träffas till våren?
    Absolut!! Jag har bf 30 juni.

Princepesa: Jag har tappat räkningen på alla vagnar jag haft till mina (hittills) 4 barn som är 16 - imorgon! - 14, 4,5 och 1 år. Till sommaren hoppas jag att de blir storasyskon igen.

Det vagnar jag varit mest nöjd med hittills är en Gesslein Panorama liggvagn från början av 70-talet, en Babytravel Jogger Komfort från -06 och en Brio Sing från -08 men i sommar ska jag utöka vagnparken lite, men vi får se vad det blir. Har en Babytravel dubbelvagn nu, men den är ganska sliten och trött, så jag kanske köper en "ny" (bättre begagnad) till sommaren.

Lindadjo: Skönt att du hittat något som hjälper mot illamåendet! Jag kräks nästan aldrig, men den här graviditeten har jag redan kräkts 2 gånger. Inte mycket jämfört med andra, men med tanke på att jag brukar kunna hålla emot, även när jag är sjösjuk så är det mycket.
  • Ekorrfamiljen
    Tant Pruselius skrev 2011-01-02 16:32:46 följande:
    Vore super kul m träff, Ullared i sommar???
    Ja! Då kan vi shoppa lite till bebbarna med.
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • Ekorrfamiljen

Vilket datum är det? Jag lär väl gå med kryckor och TENS igen, men det är det värt tycker jag! Har ju gått över tiden med de flesta av kidsen, så jag har inga förhoppningar om att få före början av juli iaf.

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11