K*B*N, pratar del 11

Det är definitivt baksidan med att dra stora strl, trots att medelsvensken drar betydligt större strl numer är det fortfarande väldigt dåligt utbud.
Jag har just kommit fram till att jag/vi behöver en enkel syskonvagn.
Saken är den att i höst kommer jag vara hemma med bara minibusen och nöffe. Jag vill kunna komma ut och motionsgå på förmiddagarna när stor och mellan är i skolan. Men mini är sådär intresserad av att gå i lite högre tempo men vagn skulle han nog gå med på att sitta i bara för att han får.
Så vi behöver en syskonvagn så att jag kan motionera. Eg skulle jag vilja ha en P&T men det är lite overkill så jag tänkte typ en Duette, kimi/rio eller liknande. Visst är det en bra idé!
Kimmin har sufflettspännare, Rio inte. Rion är kimmins efterföljare. Undersökte det noga när jag hittade min. *s*
Vad äter ni helst för mat nu i värmen?
Själv vill jag helst ha varm och salt mat. Ganska normalt när man är varm skulle jag tro. Favorit här hemma just nu är pastasallad. Enkelt att fixa ihop och några få ingredienser ger mycket mat.
Igår gjorde vi en med marinerad pasta (skruvmakaroner marinerade i en skvätt olivolja, en skvätt vinäger, massor av pressad vitlök och kryddor), färska champinjoner, kassler, fetaost, oliver och röd lök. Supergott.
Annars är ju grillat toppen men då vill jag ha kalla tillbehör tex vinegrett ptatissallad eller liknande. Plus att jag då föredrar att äta ganska sent så att värmen lagt sig lite. Jag tycker det är svårt med mat när det är väldigt varmt eftersom jag tappar lusten men ändå blir hungrig. Så här blir det myckef fil dagtid.
Som sagt, vad äter ni? Jag behöver utvida sommarmenyn lite.
Juste det, gaspazo är underbart i värmen. Ska köpa hem grönt till det nästa handling.
Tillägger att vi hade massor av ruccola sallad i vår pastasallad också. Glömde liksom nämna salladen då den är så självklar. *s* Skulle haft cocktailtomater också men glömde dem. Så de tar vi nästa omgång.
Har just stött på mitt andra rikspucko på Tradera. 50:- i frakt för två dvd! Två auktioner med vardera 25:- i frakt. Samfrakt ok endast om man tagit kontakt innan vilket jag missade!
Den andra som aldrig svarade på mina mail om samfrakt har jag inte hört av än. Pengarna bör ha varit inne igår med hela ett dygn till godo för min del. Fortsättning följer.
Hon som mailade tre ggr inom ett dygn efter att auktionen gick ut och undrade när/om jag skulle betala har iaf lämnat positivt omdöme om trevlig kontakt. *wierd*