Ni som sprack!!
Jag undrar om det gör ont att sy igen efter man spruckit vid förlossningen??
Jag undrar om det gör ont att sy igen efter man spruckit vid förlossningen??
känns ingenting eftersom du blir bedövad innan dom syr. Vilken sorts bedövning beror på hur mycket du behöver sys. Jag fick en lokalbedövande spray den enda gången jag behövde sy (av tre förlossningar) och kände ingenting.
Möjligtvis bedövningen kan göra ont men du ska ju inte känna att det gör ont när de syr. Då får du ju säga ifrån!
som dom andra säger,du får bedövning. känns lite men inge farligt!
För mig gjorde det skitont!!! Men när jag fick andas lustgas samtidigt som jag fick maxbedövning så gick det. Men sprack tyvärr en maaaaaassa så låg på gränsen att jag skulle blivit sövd, så kanske därför. De flesta säger att det inte känns alls, så jag var nog bara ett trisst undantag .
Jag minns inte direkt att det gjorde ont. Men obehagligt var det. Andades lustgas och fick bedövningssprutor. Var precis som Vickan I på gränsen till att behöva rullas till OP och sövas.
Jag fick spinalbedöving och syddes på operation, så nej det gjorde inte ont.
Jag sov under tiden.
Just då var jag mest omtöcknad - obehagligt är nog mer rätt ord än ont.
Sedan ont att gå på toa och att sitta i ca två veckor, efter ytterligare några veckor tillbaka till det normala och nu väntar nr 2. Man är inte klok egentligen
jag sprack mycket men fick bedövnings spray och tyckte inte att det gjorde ont men att det lixom stack till lite ibland.
Har fått för mig att det var när dom stack in nålen i skinnet. Fast inte vid varje stygn så det kanske hade med bedövningen att göra.
Jag fick bedövningsspray men det gjorde väldigt ont ändå när hon sydde. Det förstörde mkt av den första stunden med bebisen på magen. :-/ Och ja, jag sa till men inte brydde hon sig om det iaf.
Det gjorde skitont. Värre än själva förlossningen. Fick både lokalbedövning och lustgas men det hjälpte inte alls. Nä usch, fruktansvärt. Jag sprack rejält, så pass illa att de inte kunde lappa ihop alla, ursäkta ordvalet, slamsor rätt. BM ville inte sy, killen som de ringde upp från akuten ville inte heller sy så det var en överläkare som fick "äran".
Tog längre tid att sy än att få ut bebisen.
Skrek ganska bra men fick bara höra att det snart var klart och att det var tvunget att bli bra.