• gravid

Ni som sprack!!

Jag undrar om det gör ont att sy igen efter man spruckit vid förlossningen??

• Svar på tråden Ni som sprack!!
  • Tessou

Jag fick någon slags spray-bedövning men kände allt iaf... Det gjorde fruktansvärt ont, nästan värre än ''öppningsfasen''..

ELIAS 090326
  • Coursell

15 år sedan, sprack åt tre håll och fick sy en väldans massa stygn, men jag kan inte ha känt något för jag mindes inte ens att de sydde. Det talade de om efteråt...jag myste bebis

• Jordgubbssmak

Ja, jag tycker nog också att det gjorde mer ont att sy efteråt än att föda.
    Jag har spruckit alla tre gångerna och fått både inre och yttre stygn. Upplever att de yttre gjorde mer ont än de inre och precis som nån annan här skrev, det förstör tyvärr första stunden med lille bebisen.

• Maskrosbarn 74

Jag fick också den fruktansvärda bedövninges sprayen "den var banne mig värre än kryst värkarna" vid min första förlossning....så när tvåan skulle komma bad jag om bäcken botten bedövning ;))

• Tessou
    Maskrosbarn 74;
    Gjorde den bedövningen ont? Våran BM sa att den rekommenderar hon alltid.. Känner man mycket då bebis ska ut?
    ELIAS 090326
  • Mary Jo

allltså jag tror jag ljög lite längre upp för nu frågade jag min man hur det gick till och när han berättar kommer jag ihåg.. jag fick tydligen först bedövningsspray men det hjälpte inte ett SKIT så jag gapade o skrek för det gjorde ont o då fick jag bedövning o FULL effekt på lustgasen,det var bra. för jag blev groggy o glad o kände inenting. nästan,lite men då andades jag bara mer.

• Teskedsmamman

Jag har sytt 4 stygn båda vaginala förlossningarna och det kändes ingenting, andra förlossningen så kändes det i det andra stygnet och då fick jag lustgas och drog i mig rejält Kändes ingenting!

Jag är en sådan som bryter ner bedövningsmedel fort i kroppen så lustgas upptill är oftast nödvändigt för mig...

Sedan sydde jag ett okänt antal inuti som jag inte ens har minne av att jag sydde för jag låg och snackade med BM under tiden

3 killar & pojke v22 ☆☆ tesked.blogspot.com/ ☆☆ Virkaholic
  • fröken argbigga

Jag fick "tandläkarbedövning" och kände inget alls, förutom ett stygn som nog låg lite utanför bedövningen men det var bara som ett litet stick.

Låter som att man ska försöka undvika den där bedövningssprayen.

• lövet2

Jag har sytt både med och utan bedövning. Utan bedövning rekommenderas inte. Bedövningsspray gjorde däremot stor skillnad!

Svar på tråden Ni som sprack!!