Ni som sprack!!
Jag undrar om det gör ont att sy igen efter man spruckit vid förlossningen??
Jag undrar om det gör ont att sy igen efter man spruckit vid förlossningen??
Sprack och de klippte, fick först bedövningsspray och sen även lokalbedövning med spruta. Sprutan kändes lite men inte sen när de sydde.
Minns inte om jag tog lustgas också men man hade ju lilla Elias i famnen så jag kom inte riktigt ihåg men ont gjorde det iaf inte.
Det gjorde hejlöst ont, gjorde ondare än att föda ut barnet trots alla bedövningar jag fick.. BULL! Men alla är vi olika, nu i sommar kommer jag kräva att bli sövd om de behvs sys igen!!!!!!!!!
Nu har jag bara läst ts men min vill ändå berätta mina erfarenheter.
Jag har fått bedövning när jag ska sys och har även fått ta lustgast om jag velat, och lustgasen är ju underbar så den tar jag gladeligen emot när jag blir erbjuden
Jag har inte haft ont efteråt, visst är man lite öm men det har inte gjort ont att sitta eller kissa.
Att sy gjorde mer ont än att krysta ut barnet!!
Dom lyckades inte få bedövningen átt ta. Dessutom är jag gräsligt kittlig därnere så jag kunde inte slappna av när dom skulle sy. Usch!
Blev klippt första förlossningen och det kändes ingenting när dom sydde. Andra förlossningen blev jag nersövd och kände inget då heller
Jag sprack ganska så mycket ända bak till rumpan. Det känns nästan ingeting jag låg med lustgasen och hade redan sen innan fått en bedövning mellan benen. Kommer gå bra :) bara man fått ut den lilla så är man glad över det :)
När jag sprack , så gick det så fort och kom så plötsligt så jag liksom hann knappt märka det , förens efter då.. Och det sved och brände ju en del.. Men när dom sydde så sprayade dom på lokalbedövning.. och jag hade lustgasmasken hela tiden, och lustas är ju verkligen guld värt :)
Hade ingen bedövning vid förlossningen men fick sy 3stygn. Det gjorde inte ont men det var lite obehagligt. Fick bedövningsspray som sved som tusan men bara i någon sekund.