• gravid

Ni som sprack!!

Jag undrar om det gör ont att sy igen efter man spruckit vid förlossningen??

• Svar på tråden Ni som sprack!!
  • sessessa

Fick sy med bedövningsspray, men tycker inte alls att de kändes. Jag tyckte de va behagligt när de sprayade så de blev svalt där nere :D Sen märkte ja aldrig att hon sydde ens..
    Säger som någon tidigare.. Tiden efter var mindre rolig, kunde inte sitta på flera dagar för det kändes verkligen!

• Mimmi P

Jag fick bedövningsspray och kände varken av att hon sydde eller att det sved eller så när hon sprayade på bedövningen. Vet inte hur många stygn hon sydde. 

Däremot var veckan efter inte kul... fick tipset att sitta på en kudde en dryg vecka efter förlossningen men då hade smärtan nästan släppt.
  • nystan1

Jag var jätterädd innan för att jag skulle behöva sy (fick sy i hakan utan bedövning när jag var liten och det har satt sina spår..), så när de sa att jag spruckit lite fick jag nästan panik. Låg och målade upp värsta skräckscenariot för mig själv, men helt plötsligt sa barnmorskan att "så, då var det klart!".
    Och jag hade inte känt någonting överhuvudtaget.
    Ska tilläggas att jag fick EDA under förlossningen som satt i ganska länge.
    Sydde 6 stygn, kände varken smärta eller att det drog, eller ens att någon gjorde någonting därnere.

• Underbara ungar

Det som gjorde ondast va att bli avtorkad och få bedövning...

Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
  • Linafina77

Jag kände inget alls när de sydde och jag sprack ordentligt. Hade EDA under förlossningen som de fyllde på innan jag skulle sys. Under själva förlossningen hjälpte den inte men när den sydde funkade den tydligen

• Miss Maya
    sommar2001 skrev 2010-04-04 22:12:32 följande:
    Det gjorde skitont. Värre än själva förlossningen. Fick både lokalbedövning och lustgas men det hjälpte inte alls. Nä usch, fruktansvärt. Jag sprack rejält, så pass illa att de inte kunde lappa ihop alla, ursäkta ordvalet, slamsor rätt. BM ville inte sy, killen som de ringde upp från akuten ville inte heller sy så det var en överläkare som fick "äran".   Tog längre tid att sy än att få ut bebisen. Skrek ganska bra men fick bara höra att det snart var klart och att det var tvunget att bli bra.
    Men varför sövde dig inte om det var så pass illa?
  • EnLitenTill

Jag fick(ville ha) lustgas när de sydde(sprack rejält och syddes på inne och "ute")...
    Men jag minns mest när BM stack mig i låret med nålen(klantigt) annars så hade jag fullt upp med bäbis :)

• Toka2

Jag blev klippt och sprack. De hann inte ge bedövning före klippet, så den sprutan fick jag till handarbetet. Eftersom jag är nål-, sprut- och rent allmänt sjukhusrädd så sög jag lustgas under tiden BM sydde. 13 stygn, som tog ca 20 minuter, och tiden bara rann iväg. Jag kände att något hände mellan benen, men mer än så var det inte. Lustgas is the shit, jag fick inte ens tillstymmelse till panikångest .

En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
Svar på tråden Ni som sprack!!