Ni som sprack!!
Jag undrar om det gör ont att sy igen efter man spruckit vid förlossningen??
Jag undrar om det gör ont att sy igen efter man spruckit vid förlossningen??
Fick sy med bedövningsspray, men tycker inte alls att de kändes. Jag tyckte de va behagligt när de sprayade så de blev svalt där nere :D Sen märkte ja aldrig att hon sydde ens..
Säger som någon tidigare.. Tiden efter var mindre rolig, kunde inte sitta på flera dagar för det kändes verkligen!
Jag fick bedövningsspray och kände varken av att hon sydde eller att det sved eller så när hon sprayade på bedövningen. Vet inte hur många stygn hon sydde.
Jag var jätterädd innan för att jag skulle behöva sy (fick sy i hakan utan bedövning när jag var liten och det har satt sina spår..), så när de sa att jag spruckit lite fick jag nästan panik. Låg och målade upp värsta skräckscenariot för mig själv, men helt plötsligt sa barnmorskan att "så, då var det klart!".
Och jag hade inte känt någonting överhuvudtaget.
Ska tilläggas att jag fick EDA under förlossningen som satt i ganska länge.
Sydde 6 stygn, kände varken smärta eller att det drog, eller ens att någon gjorde någonting därnere.
Jag sprack och fick sys. Så fort bedövningssprayen var på plats så kände jag inte nåt
Det som gjorde ondast va att bli avtorkad och få bedövning...
Jag kände inget alls när de sydde och jag sprack ordentligt. Hade EDA under förlossningen som de fyllde på innan jag skulle sys. Under själva förlossningen hjälpte den inte men när den sydde funkade den tydligen
Jag fick(ville ha) lustgas när de sydde(sprack rejält och syddes på inne och "ute")...
Men jag minns mest när BM stack mig i låret med nålen(klantigt) annars så hade jag fullt upp med bäbis :)
kände inget av att bli sydd!!
Jag blev klippt och sprack. De hann inte ge bedövning före klippet, så den sprutan fick jag till handarbetet. Eftersom jag är nål-, sprut- och rent allmänt sjukhusrädd så sög jag lustgas under tiden BM sydde. 13 stygn, som tog ca 20 minuter, och tiden bara rann iväg. Jag kände att något hände mellan benen, men mer än så var det inte. Lustgas is the shit, jag fick inte ens tillstymmelse till panikångest .