Ni som sprack!!
Jag undrar om det gör ont att sy igen efter man spruckit vid förlossningen??
Jag undrar om det gör ont att sy igen efter man spruckit vid förlossningen??
Jag hade min lilla på magen under tiden jag syddes. Var upptagen med annat
Jag har sytt alla gångerna och jag tycker inte att det gör ont. (Speciellt inte jämfört med att föda ut barnet! )
Jag fick iofs ryggbedövning de två första gångerna som kompletterades med bedövningsspray, men de två senaste gångerna fick jag någon liten bedövningsspruta innan de sydde och då kittlade det mest. Något stygn kändes att det stack till men inte värre än att man kunde uthärda. Senast fick jag sniffa lite lustgas under tiden också.
Jag sprack hejdlöst mycket och bm klippte även, så jag inte skulle spricka ända bak... Det tog ca 2 timmar att sy ihop mig och jag kände varje stygn. Jag hade bedövning plus lustgas. Vet faktiskt inte varför de inte sövde mig. Idag hade jag krävt det... Då var jag så borta i huvudet så jag tänkte aldrig på att be om det. Jag kände inget när hon klippte mig iaf. Hon sa att hon skulle klippa, men jag märkte aldrig av det.
Jag har hört om andra som bett om att bli sövda om det är mycket att sy, så mitt tips är att skriva det i brevet man kan ha med sig till förlossningen om man är rädd för denna bit av förlossningsarbetet. Det kommer jag göra!!!
Fick EDA under förlossningsarbetet. När jag skulle sys använde BM både bedövningsspruta och bedövningsspray. Kände sprutorna lite grand, men ingenting av att hon sydde. Fick sy 7 stygn.
Jag tyckte att det var fruktansvärt att bli sydd, trots bedövningsspray och lustgas. Jag kommer ihåg det som ett av det värsta med förlossningen, faktiskt. Men å andra sidan hade jag ingen bebis att mysa med under tiden så det kan ju ha påverkat min upplevelse.
Nej men seriöst. Det är precis sånt här man inte ska läsa när man är rädd för att spricka vid förlossning. Alla skräckhistorier. Nu ångrar jag mig att jag läste, för inte blev min rädsla mindre direkt .
Jag sprack en hel del med första samt att dom klippte upp. Jag fick lokalbedövning 3 gånger eftersom jag kände allt. Sen vågade dom inte ge mer bedövning eftersom jag redan fick mer än normalt. Gjorde inte så värst ont efter alla tre gånger. Gynläkaren fick sy eftersom det var för mjycket och för djupt för att barnmorskan skulle sy. Men när han gått så kollade BM och tyckte att ett stygn beövdes så hon sydde och det gjorde fruktansvärt ont så att jag skrek. Sen hade jag ont där i flera månader. Fick aldrig veta vad som gjorde ont.
När nästa barn föddes sydde dom typ 3 stygn för syns skull och då fick jag veta vad som häde med första och dom hade tydligen sytt i en nerv.
Sista var bara också något stygn för syns skull. Ingen av dom två gjorde ont och jag kunde vara uppe och gå någon timme efter förlossningen.
Bedövningssprayet var värst av allt. Gjorde inte ont att sys men man kände hur tråden gick igenom.