• Anonym

Antabus, hur funkar det?

Funderar på att börja med antabus. Men jag har ingen aning om vad det är eller hur det fungerar?
    Hur länge tar man det? Kan man sluta när man vill? En läkare sa att man måste gå till en beroendeklinik för att få tabletter, hur länge måste man det?
    Kan man inte bara hämta ut dem på apoteket som all annan medicin?
    Hur ska man ha tid att åka till vc typ 3 ggr per vecka om man ska sköta sitt heltidsjobb samtidigt. Ska dessutom gå i terapi, har ju inte någon "fritid" att sköta allt detta på.

Snälla svara ni som vet något?!

En sak till, enligt en väninna kan man aldrig äta ute på restaurang under antabus behandlingen efterssom man aldrig kan vara säker på att kocken inte använt rödvin i såsen eller liknande.
    Rödvinsvinäger, cocnag i sås m.m.

• Svar på tråden Antabus, hur funkar det?
  • Anonym (Pussycat)

Lämnar denna tråden nu då allt för många personliga inre sår rivs upp och jag blir för upprörd över TS förnekande i mina ögon.
    Hoppas att TS en dag inser att hon har ett problem med alkohol och slutar hon inte helt så kommer det att ta över hennes liv tillslut.

• Anonym
    Anonym (Pussycat) skrev 2010-04-05 17:52:23 följande:
    Lämnar denna tråden nu då allt för många personliga inre sår rivs upp och jag blir för upprörd över TS förnekande i mina ögon.Hoppas att TS en dag inser att hon har ett problem med alkohol och slutar hon inte helt så kommer det att ta över hennes liv tillslut.
    Tråkigt att du blir så upprörd, inte min mening.

Nej, jag tror inte "alkoholen kommer ta över mitt liv". Jag är 40+ och ännu har den inte gjort det.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-04-05 18:15:11 följande:
    Tråkigt att du blir så upprörd, inte min mening.Nej, jag tror inte "alkoholen kommer ta över mitt liv". Jag är 40+ och ännu har den inte gjort det.
    Det har i allafall blivit en "issue" i ditt förhållande...
  • Anonym (been there)

Man brukar säga det, att om omgivningen tycker att det är ett problem, så är det ett problem.

• Anonym
    Anonym (been there) skrev 2010-04-05 18:26:40 följande:
    Man brukar säga det, att om omgivningen tycker att det är ett problem, så är det ett problem.
    Så klart att det har blivit ett problem, jag förnekar inte det. Men att börja med antabus och helt sluta dricka tycker jag är överdrivet då problemet går att "bota" på annat sätt.

Att helt sluta med alkohol kommer dock INTE bota mina problem och det är vad sambon verkar tro?!
  • Anonym

Hur gör man rent praktiskt på en utlandsresa när man inte kan äta på restaurang? Ska jag sitta "hemma" och äta typ bröd med vatten till när alla andra går ut och äter?!

• Anonym

Man kan få det utskrivet, min kompis får det utskrivet och säljer det vidare.

• Anonym (been there)
    Anonym skrev 2010-04-05 18:33:08 följande:
    Hur gör man rent praktiskt på en utlandsresa när man inte kan äta på restaurang? Ska jag sitta "hemma" och äta typ bröd med vatten till när alla andra går ut och äter?!
    Varför skulle du inte kunna äta på restaurang? Tror nog att det finns både mineralvatten och läsk utomlands också. Är du allvarlig?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-04-05 18:33:45 följande:
    Man kan få det utskrivet, min kompis får det utskrivet och säljer det vidare.
    Säljer vidare? Varför då? Vem VILL köpa sånt?
  • Anonym (been there)
    Anonym (been there) skrev 2010-04-05 18:39:02 följande:
    Varför skulle du inte kunna äta på restaurang? Tror nog att det finns både mineralvatten och läsk utomlands också. Är du allvarlig?
    Om du menar att du är rädd för att det ska vara alkohol i maten så är det så, att i en sås eller gryta, t.ex, så kokar alkoholen bort vid tillagningen. Skulle tro att risken att du ska få i dig den mängd som krävs för att må dåligt, genom maten, är obefintlig.
Svar på tråden Antabus, hur funkar det?