Allergitråden
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Idag åkte vi och hämtade maten åt Theo, på baksidan av sjukhuset har de sagt till mig men vi knallade in och frågade i entren. Ja då skulle man åka till en helt annan byggnad bakom sjukhuset, ca 600m från där bussarna stannar. Vi hade bil så det gick ju bra. Knallade in där det höll på att göra ordning maten... fint att ha folk springades där. I alla fall så fick vi träffa en som hämtade förskrivningen då har dietisten skrivit ut TOLV burkar och det ska räcka i 2 månader, det blir 7dl/dygn. Han äter ju 1-1.2L/dygn.
Så nu ska vi väl inte ge honom mat då... jösses villket stolpskott till dietist. Det går åt ca 1 burk/3 dagar, 20 burkar på 2 månader inte svårare att räkna ut än så...
Ska fråga på måndag när vi ska träffa föräldrastödet vad vi ska göra, nu åker vi bort över julen men vi har ju mat så vi klarar oss i alla fall 1 månad, underbart när saker går smidigt...
För jag tänker i alla fall inte räkna med att han kommer igång och äter riktig mat och inte äter så mycket ersättning, så kan man ju inte räkna, för tänk om det blir tvärt om så står vi utan igen. Läkaren som skrev ut Altheran skrev ut 48 burkar, 6 uttag a 8 gånger men nu blev det mycket mindre. Blir väl att leta fram mailet till läkaren och skriva ett brev istället.