Kavat skrev 2011-01-10 14:21:23 följande:
Har du gett gröt igen? *glömsk*
Jag har fortfarande inte börjat med smakisar till min kille och han är nu 5 månader. Ta det lugt!!!! Vid 6 månader rekomenderas der att starta med smakisar - inte tidigare... Hur går det med Profylac, får ni til det?
nope, inget alls mer än ersättning har han fått nu.
BVC skulle ringt idag och sagt om de fixar recept men ingen ringde i morses och jag sov över telefontiden. Men jag ska ringa imorgon och se vad de säger. Hittade en burk till hemma så vi har käk till den 20:e ungefär.
Men om de inte kan fixa så står vi ev. utan ersättning om 1 månad och 7dagar ifall dietisten får som hon vill. Visserligen kan vi ju ge nutramigen eller althera som vi har hemma och massa recept på men ja, altheran funkade ju inte alls och på nutran blev han jätteförstoppad. Men om alternativet är förstoppad och inte må bra på gröt och välling som dietisten sa att han skulle äta då är det ju ett "lätt" val.
Fast bvc sa att de skulle hjälpa oss och föräldrastödet är tillbaka nu efter ledigheten och de kan också ta fram stora släggan ;)
Hellst vill vi ju vänta ett tag till eftersom han ändå mått dåligt så vi kan testa smakisar igen när han mår bättre och nätterna har lugnat ner sig.