Kavat skrev 2012-02-13 21:47:36 följande:
Ni har aldrig uteslutit vete eller? Tycker det borde ha uteslutits och provocerats vid pos för vete för att se om han faktiskt reagerar eller inte.
Jag skulle nog kunna sätta något på att det är havre och vete... Tyvärr, och i så fall blir det bara sämre och sämre.
Nej, vi uteslöt aldrig vete iom att läkaren sade att vi skulle ge. Först kände jag mig osäker, men det gick rätt bra och när vi gjorde test för enbart sädesslagen lite senare (för snart 1 år sedan) så visade provet negativt på allt. Så då kände jag mig lugnare.
Men nu är jag inte lugn....både jag och maken har flera gånger nu sagt att NÅGOT är det som han reagerar på. Så här har magen inte betett sig tidigare och han har aldrig haft eksem i rumpan (nu har det blossat upp 3 ggr på de senaste 2-3 veckorna...). Sen undrar man ju såklart med dagis hur allt faktiskt funkar där (i praktiken menar jag), han har ju nyss börjat där.
Men det finns flera indikatorer på att vi har något mer att finna och som ställer till det....Eksem som envisas (såg bättre ut för ett halvår sedan), viktkurva som fortsätter dala, gasig i magen, orolig sömn, kladdiga senapsgula avföringar med hela matbitar i, starkt luktande fisar och avföring.....Inte helt normalt kan jag tycka. Dock blir jag panikslagen nästan över att den här följetången av sökande efter allergier/orsaker aldrig lugnar sig....Ibland är drt allt annat än lätt att vara förälder....