t0va skrev 2011-05-05 22:51:31 följande:
Fattar lite hur du tänker, jag har en depp nu ang. theo och hans diarre. Idag har jag bytt bajsblöja 5 gånger, det blir inte bättre och har snart hållt på en vecka. Jag vill att det är tänderna men nu har jag misstänkt något i enago flera gånger. Pratade med sköterskan på föräldrastödet idag och hon sa att vi helt klart borde ha en läkare på allergimottaningen, verkar som om vi trillat mellan stolarna när vi bytte bvc, men vårat nya som är bra ska ringa imorgon eller nästa vecka så får vi se.
Jag vill bara ha någon att bolla tankar med, lägga upp en plan över vad han ska äta och hur vi ska fortsätta, blir så knäckt när det blir bakslag även om han verkar må bra för övrigt. Känner att han gärna får äta ersättning tills han blir stor och kan säga hur det känns, nu får jag ångest över att ge honom mat för att han kan reagera.
Så fort det känns lungt så händer något och så blir det skit igen. Hoppas vi får komma till allergimottagningen och få hjälp där. Han kan knappast leva på risgrynsgröt, ersättning och ris/potatiskex resten av livet.
Hoppas du får hjälp så det känns bättre snart.
Ni skulle verkligen behöva en läkare på allergimottagningen. Nu tycker jag iof inte att vår läkare där lyssnar särskilt bra. Eller snarare, han verkar mest rycka på axlarna och så ler han lite, känns som om han ser ner på en lite. Ungefär som om man inte fattar riktigt. Stör mig på det. Om jag ställer en fråga kring allergierna eller ev korsreaktioner etc så vill jag inte ha en klapp på huvudet och ord som egentligen säger att jag ska sluta fåna mig, jag vill att mina frågor tas på allvar och att jag får klara svar. Han har dessutom lovat dietistkontakt de 2 senaste gångerna vi varit dit, men än har inget hänt (senast vi var där är en månad sedan). Så jag blir lite less faktiskt.
Att få bolla med någon och hjälp att lägga upp kosten, samt att få råd och tips, är det jag hoppas att dietisten ska kunna hjälpa oss med. Men jag hör ju aldrig av henne. Kanske ska ta och ringa upp och fråga om läkaren ens pratat med henne.
Jag ger Leo mycket mat nu och han får bara Nutramigen på natten/morgonen när han vaknar, samt vid nattning. Annars är det puréer, gröter, hemmagjord yoghurt, fruktpuréer etc. Men ska vi börja utesluta sädesslag så ryker det en hel del av det vi idag ger, och då blir det tillbaka till ersättningen. Nu när han äntligen verkar börja gå upp i vikt ok igen. *suck*
Ja, jag hoppas att KBT terapeuten ska kunna hjläpa mig att få lite rätsida på mina tankar. Just nu är det kaos i hjärnkontoret och jag orkar och vill inget alls. Tvingar mig själv till en massa saker för att inte isolera mig hemma alltför mycket, men det är tungt just nu. Det går ju dessutom ut över barnen, och det märker ju stora tjejen mest. Hon reagerar med att bli alldeles omöjlig och dagen idag avslutades med att hon örfilade mig och jag släpade henne i säng under skrik och gråt. Det känns som en ond cirkel alltihopa. Vi springer runt i ekorrhjulet som bara snurrar snabbare och snabbare. Något måste hända som bryter detta....jag hoppas att det är att hjälpen från terapeuten som kan göra det i och med att jag kan ändra mitt tänk.
Styrkekramar till dig! Ni kämpar ju också på med matproblemen. Hoppas vi snart får lite rätsida på eländet så vi vet vad man kan ge de små liven.