Allergitråden
mithrandil skrev 2011-08-26 20:53:16 följande:
Hon var hos sin pappa igår. vet inte när dessa "utslag" kom, jag såg de imorse när jag skulle göra henne i ordning. Han säger som vanligt att han inte gett henne något konstigt men minns inte vad hon ätit förutom att de åt pommes och korv ute på busfabriken. Skulle vara om de stekte korven på samma bord de stekt ägg till pyttipanna. Han berättade iaf att hon blivit helt rödprickig kring hela munnen (så som du visade att bella hade herromdagen) och fått som fnasig läder hud på ena kinden när hon satt och åt så han hade tagit ifrån henne maten och gett henne ersättning istället.Det verkar som om de kommer och går ständigt och jämt. Försvinner från ett ställe och dyker upp på ett annat. Hon har ingen allergimedicin hemma så jag har inget jag kan ge henne. Har smort in med locobase repair.
Alexander har haft nässelutslag (fick konstaterat att det var nässelutslag på vc) 3 gånger men där har upphöjningen varit klart mycket större och mycket mindre rodnad runt om. var därför jag blev osäker på om det är nässelutslag. Men de ser väldigt lika ut de som Alex hade.