Allergitråden
Kavat skrev 2011-04-18 20:41:45 följande:
Baskost, kolla Miralicias blogg utanallt.blogspot.com/search/label/BaskostJag reagerar på allt typ och är jätte känslig. Är jag supernoga med att tvätta mig innan jag äter med händerna och inte äter glukossirap, dextros, druvsocker mm så är jag ok. Men jag läste även någonstans att t.ex jod (salt) kan ställa till det om man har DH...? Men jag har inte kunnat utvärdera det än.
Är det klåda hon reagerar med? Mage också?
Jag gör egen müsli, egna smörgåsar och har Carlshamns risdryck till t.ex.
Inte hört talas om L-glutamin...?
MIRALICA?? Hjälp!
På hennes ev HC så är det framförallt klåda och att det blir röd/lila men hon säger att hon blir "dålig hela hon". Får som magkatarrsont, huvudvärk, trött, tung i kroppen och öm i leder. Förstoppning och otroligt uppsvälld mage. Sen har jag kommit på en sak som bekymrat mig länge, mamma har varit otroligt lättstött i ett par år och kan bli vansinnig för minsta lilla. När hon var glutenfri var hon gladare än hon varit på länge men såfort hon får i sig något med vete/gluten så blir hon arg som ett bi. Iaf glad att jag kunnat hitta problemet på varför hon är så arg hela tiden. Vet att jag frågat henne om det om och om igen ungefär lika länge som hon haft utslagen. 2-3år.