Kavat skrev 2011-05-26 22:31:24 följande:
Ja, naturligt glutenfritt. Men se upp för ägg och guarkärnmjöl, fruktkärnmjöl mm!
(Tillägger att jag med DH inte heller tål glukossirap mm)
Inboxa över mailadressen kan jag skicka över lite listor om du vill ha?
mithrandil skrev 2011-05-26 22:00:31 följande:
Just det.. ställde en fråga igår som jag inte fått svar på.
Ska jag börja med baskost på båda barnen eller ska jag bara ta bort vissa saker?
Vad tycker ni? Känner inte att jag klarar av att ta beslutet själv.

Jag hade nog tagit bort mjölk, ägg, soja och alla baljväxter, guar mm och alla sädesslag och sett om de blev ok på den kosten. Sedan hade jag skrivit matdagbok och t.ex bara gett lax en dag i veckan osv.. Tagit det väldigt lugnt och om de inte blir bra på den kosten så hade jag tagit bort mer, ev gått ner på baskost. Och väntat minst två månader som de ska må bra och sedan provocerat när jag kände mig redo och de har fått må bra ett långt tag. Och då börjat med det jag tror de tål. Ofta har ju misstag skett vid det laget så att du redan vet att ingen tål ägg t.ex och att lillan inte tål mjölk.
Sen vet jag också att dagis och annat ställer till det mm. Men försök att ta det lugnt och få dem ok.
Tack.. ja, det får bli så då.
Men amanda har aldrig ätit fisk, ska jag ändå bara testa 1 gång i veckan? Testar man itne flera dagar i rad första gången man ger något? efter incidenten nu i söndags tänker jag vänta ett tag till med fisk. Känner att jag inte har direkt brottom med att få henne att äta det.
Har tid till dietisten 30 juni så jag kan ju ta bort det du nämnde tills dess och sen se vad hon säger.
tack!