Inlägg från: Vikkan76 |Visa alla inlägg
  • Vikkan76

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2010-10-18 18:48:16 följande:
    Nä nu behöver vi dra igång tråden lite.

Kör några frågor för skoj skull.

1. Vilket är ditt genom tiderna favorit plagg från de danska märkerna?

2. Vilket var det första danska plagget du köpte?

3. Vilket är det senaste danska plagget du köpte?

4. Vad tycker dina barn om danska kläder?
    Roligt initiativ SmillaMilla! Solig

Här är mina svar på frågorna:
    1. Måste vara Molo "Poetry" byxorna i stl 74 som dottern fick av makens faster i present när hon var 1 år.

2. Första plagget jag köpte var en molo rainbowbody från Tradera.

3. Senaste inköpet var en Katvig velourklänning från SmillaMilla på FB! Ser fram emot den i lådan.

4. Än så länge gillar både dottern och sonen danska kläder, de flesta print från Småfolk med bilar/tåg och bussar går hem hos sonen och Dalmatiner från Molo går hem hos dottern.
  • Vikkan76
    jannah skrev 2010-10-19 15:30:44 följande:
    Hoppar in här med en liten fråga... Läser tråden varje dag, men skriver mer sällan... Flört

Har två Molo-lurvar och en vantfleece som dottern är på väg att växa ur, får man bra betalt för dom på Tradera nu, eller ska man vänta till våren?
    Beror väl lite på skick, färg och storlek skulle jag tro. Men nu är ju rätta tiden att sälja dem! Sätt dock inte för lågt utrop! Lycka till!
  • Vikkan76
    ChokladMoshin skrev 2010-10-19 16:13:31 följande:
    Här kommer en liten uppdatering i från mig:

Föddes en liten danskbebis igårkväll.
    Efter 1 ½ timmes värkar så förlöstes en liten tjej med katastrofsnitt på 2.3 kg och 48 cm lång.
    Hoppas ni alla har det bra Hjärta
    STORT GRATTIS till  Baby

Hoppas allt gick bra trots katastrofsnitt.

Så liten. Vilken vecka blev det?

Mina tvillingar föddes ju iof i vecka 35+0 men sonen var 2415kg och 43cm och dottern en pyttis med 1515g och 40.3 cm.
  • Vikkan76
    Vikkan76 skrev 2010-10-19 16:31:08 följande:
    STORT GRATTIS till  Baby

Hoppas allt gick bra trots katastrofsnitt.

Så liten. Vilken vecka blev det?

Mina tvillingar föddes ju iof i vecka 35+0 men sonen var 2415kg och 43cm och dottern en pyttis med 1515g och 40.3 cm.
    Oj, vilken baddere sonen hade varit om han vägt 2415 kg som jag råkade skriva! Skäms 2415 g ska det ju givetvis stå!
  • Vikkan76
    Lantani skrev 2010-10-19 18:48:48 följande:
    Föresten har ni några tips om en snygg mössa som även passar vuxen? Har kommit fram till att jag är i stort behov av en mössa till mig själv!
    Katvigs ränder är ju aldrig fel!
  • Vikkan76
    ChokladMoshin skrev 2010-10-19 21:00:42 följande:
    Tackar för alla grattis Hjärta.
    Mår bra trots omständigheterna, lillfisan blir bättre och bättre.
    Hon kom i v. 35+3, exakt 1 månad för tidigt.
    Fick täta värkar väldans snabbt och väl inne på sjukhuset så såg dom att huvudet inte stod så långt ner än så när sen vattnet med ett väldans tryck så gled hon tillbaka och ärmen kom först, ett vändnings försök gjordes men det gick inte och 4 minuter senare var hon ute med snitt.
    En liten drama queen

Måste nog shoppa något litet ESL bambi till henne, får ju inte ligga på samma avdelning som henne så jag har såååååååå tråkigt Gråter.
    Hon hade bråttom ut! Skönt att ni mår bra efter omständigheterna!

Lite shopping är ju aldrig fel och ESL bambisarna är ett utmärkt val. Hjärta
  • Vikkan76
    ChokladMoshin skrev 2010-10-19 21:23:32 följande:
    Ja, det känns lite jobbigt. Men ska försöka orka mig dit imorrn bitti.
    Vikkan76 skrev 2010-10-19 21:03:36 följande:
    Hon hade bråttom ut! Skönt att ni mår bra efter omständigheterna!

Lite shopping är ju aldrig fel och ESL bambisarna är ett utmärkt val. Hjärta
    Himla bråttom, hon ville väl inte födas i gråa trista november heller Tackar
    Fast mina busfrön hade ju också bråttom så de kom och förgyllde vårt november istället för december Solig
  • Vikkan76
    Milliemolly skrev 2010-10-22 12:16:59 följande:
    vad är OTT?
    One Two Ten, återförsäljare för olika märken i Sverige

Malmö, Limhamn om jag har uppfattat det rätt Skrattande
  • Vikkan76
    Flock skrev 2010-11-04 12:41:43 följande:
    Vad har hon för nick här??
    Det stämmer att jag har Molos leggings i både stl 146/152 samt rena 152:or.

Båda passar mycket bra! Jag är 1.68 lång och vägde 60 kg när jag började använda dem. Väger nu 55 kg pga mina hiskeliga gravidKräks.
  • Vikkan76

LJ2 skrev 2010-11-04 14:08:38 följande:
    är 152 större än 146-152 ?
    *ja, vet att de borde va så,m men molo vi pratar om *
    vilka 152 är de?
    Ja, alltså 152 är lite lite rymligare och något längre, säg någon cm eller så.

Jag har 6 par men bara ett par som är rena 152 och det är de med penséer på. Me love! Hjärta
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17