Inlägg från: Vikkan76 |Visa alla inlägg
  • Vikkan76

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lilla Ego 07 skrev 2010-11-04 13:54:42 följande:
    Vikkan is the best! Glad
    Hjärta både till Lilla Ego och LJ2
  • Vikkan76
    1 och 1 är 3 skrev 2010-11-04 14:09:01 följande:

Då måste girly regnbåge va liten i storleken.. jag e ju för sjutton bara 160.... men tyckte dom var korta i benen... skumt...

Hoppas du e på bättringsvägen!!!! KRAMAR!!

Jag får iaf behålla mer mat men jag kräks ju ff emellanåt och jag är ju helt svag för jag orkar ingenting. Det tar tid att komma igen efter en sådan här pärs. Har ju kräkts sen v.6 och är nu i vecka 12.

Lite graviditetsdiabetes på det med.

12 dagar inlagd med näringsdropp och en masssssa stick i både armar och händer, blodprov hit och dit, nya infarter till droppet, urinprov mm. Men de misstänkte ju att jag hade fel på sköldkörteln också och det visade sig ju att det inte var något problem med den efter många om och men. Jag hoppas jag ska slippa åka in igen nu för sjukhus är inte roligt!

Det blir dock ingen salg för mig vilket jag hade sett fram emot, min allra första men jag har så snälla människor omkring mig så jag ska nog få hem ett plagg eller två ändå! Hjärta{#emotions_dlg.flower}Skrattande
  • Vikkan76
    LJ2 skrev 2010-11-04 14:19:19 följande:
    tycker de borde göras i en större stl till
    stora tjejen e ju inte intresserad..
    som hennes lurv.. den blå du testa här med gula band.. fortfarande oanv!!!
    så nu ska jag sälja den..
    har lagt fram o ska ta kort sen när jag orkar..
    VAAAAAA! Vill hon inte ha den fina lurven???
  • Vikkan76
    LJ2 skrev 2010-11-04 14:25:39 följande:
    nä.. prata med henne igår.. o sa att den fortfarande ligger efter salg i maj!
    men hon , jaha.. gör den? o sen bara "men de e ju inte väder nu för de"...
    så då sa jag att då åker den, ligger den i 6 mån när de varit väder för det så...
    så tog nyss kort.. fotar lite mellan nu..
    hon brydde sig inte alls..
    Jag undrar om det är inte är vi föräldrar som gillar dessa lurvar allra mest?! Synd de inte gör dem i vuxenstorlekar. Jag tror de hade sålt massor! Jag skulle definitivt haft minst 10 själv. *haha*
  • Vikkan76
    Smultronhjärta skrev 2010-11-04 14:36:04 följande:
    Mycket möjligt även om de är mjuka och gosiga.. Dock inser jag att jag också börjar tröttna aningens..perfekt till Lova som sover i vagnen men annars hänger våra lurvar mest. Satans så blåsigt i Falkenberg att det blir pops ws som används flitigast,därefter Småfolks lurvar som känns aningens tjockare. Under skalkläderna så väljer Max själv andra fleecevarianter-som inte är så bylsiga. Hade vi använt våra galonkläder från Ida t så hade lurvarna varit perfekta men nu använder vi inte de heller så..Drömmer
    Det är väl nästan enda nackdelen med lurvarna, att de inte är windstoppers. Men när det är vindstilla, lite småblåsigt funkar de ju och som du säger, under galonisar och typ softshells funkar de ju utmärkt.

E och J gillar sina än så länge och de fyller ju 3 nu om ett par dagar. Så jag hoppas de får hänga med ett tag till iaf.
  • Vikkan76
    Stargirl skrev 2010-11-04 14:43:22 följande:
    Men inte skulel du använda dem själv som de ser ut nu? Molo är ju barnkläder, vuxna i bebiskläder är löjligt, jag tycker även Me&I klänningar till vuxna ser ut som förvuxna bebiskläder, men nuförtiden går ju tomåringarna omkring i sparkdräkter och själv har jag velour så det är väl så det är.
    Det är väl inget barnsligt med lurvar?! Det har ju funnits lurvar till vuxna inom jakt och utomhusliv i årtionden. Men då är de ju typ mossgröna eller orange.

Fram för mer färg i vardagen säger jag! Och ja, jag använder molo leggings under kjol och jag har inte fått annat än beröm för dem av andra vuxna som undrar vad jag köpt de läckra "leggingsen" någonstans.

Men som sagt, smaken är som baken och tur är väl det. Skrattande
  • Vikkan76
    Flock skrev 2010-11-04 14:44:46 följande:
    Fy ,vad tråkigt att må så dåligt som du gör! Sänder dig varmaste kramen! Hittade din blogg häromdagen. En fin blogg som är välskriven! Hann inte läsa så mycket men jag kommer att återkomma Vi två har inte mötts här så jag säger HEJ!

Åh, då passar de mig jättebra. Jag är 159 cm o väger 52.53 kg.
    Hej på dig! Skrattande

Jag tror Molo leggingsen kommer sitta som smäck på dig med! Kanske till och med bli lite långa men det är ju ingen nackdel.
  • Vikkan76
    LJ2 skrev 2010-11-04 15:06:32 följande:
    såg du inte min fiiina bild på MIG i leggingsen?? haha.. :-P
    Kyss Jo jag såg! Du kan ju också ha Molo leggings! Solig
  • Vikkan76
    Duntoffla skrev 2010-11-24 17:58:51 följande:
    Svisch- vilken toksöt Milton!  Hoppas att allt gått bra.
    Håller också med, jättesöt son med fint namn. Och den 16 november är ju ett bra datum att fylla år. Det är nämligen samma dag som mina två busfrön kom till världen, fast för 3 år sedan. Glad
  • Vikkan76
    Kristyr skrev 2010-11-26 08:50:49 följande:
    inte så imponerad faktiskt..Obestämd
    Busbellan skrev 2010-11-26 08:54:01 följande:
    Är inte heller så imponerad faktiskt.
    Det enda jag hittills kan tänka mig är denna
    www.houseofkids.dk/products/PopUpImage.aspx?p...
    Tror den kan vara fin på August till hans grå NS
    Godmorgon tjejer!

Såg också nyheterna inne hos houseofkids och jag blev inte heller imponerad. Hade nog förväntat mig något annat.

Bondgården är ju söt till de mindre barnen, tågtröjan kommer min son gilla men tjejernas kollektion var det inte någon som jag kände att DEN vill jag köpa.

Graffittiprintet tyckte jag var apfult. Jag har dessutom fått sälja nästan alla print jag köpte i höstas (oanvända) för att min dotter helt plötsligt blivit väldigt envis och vägrar ta på sig kläder som inte är rosa. Blott 3 år. Hur ska detta sluta måntro?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17