Inlägg från: Vikkan76 |Visa alla inlägg
  • Vikkan76

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Denna var fin! Men gärna hellre i helprint än randiga armar.

Tycker ni inte också att Molo lurvarna har lite tråkiga färger, eller ja, att de bara upprepat sig?!

Jag blev inte sugen på någon av dem. Rynkar på näsan
  • Vikkan76
    Helle skrev 2010-12-02 10:22:47 följande:
    Måste bara säga

"I LOOOOOOOOOOOOVE galltvål". Sonen kom hem igår i sin relativt nya harlequin tröja från Katvig med hela tröja full med lingonsylt. Vita partier - lingonsylt = ingen hit!

Men nu när jag plockade den ur tvättmaskinen så är den fin igen

Dock ... måste 2-åringar som sölar massor äta utan haklapp på dagis. Blir GAAAALEN på det! 
    Jag brukar aldrig använda medel mot lingonsylt. De fläckarna är de enda som går bort i tvätten av sig självt tycker jag.
    Jag använder tvättnötter istället för vanligt tvättmedel. Kan starkt rekommendera tvättnötter. Miljövänligt och bra!

Kan köpas här: www.tvaleriet.se
  • Vikkan76
    Vikkan76 skrev 2010-12-02 11:52:59 följande:
    Jag brukar aldrig använda medel mot lingonsylt. De fläckarna är de enda som går bort i tvätten av sig självt tycker jag.
    Jag använder tvättnötter istället för vanligt tvättmedel. Kan starkt rekommendera tvättnötter. Miljövänligt och bra!

Kan köpas här: www.tvaleriet.se

Sen tycker jag att tvättvålen inne på www.minimundus.se är bättre än Galltvålen flera gånger om! Luktar gott av citron!

• Vikkan76
    anette 81 skrev 2010-12-02 17:58:53 följande:
    vilken menar du=
    Fläcktvål
    Tar lätt bort fläckar från alla kläder. Såväl fruktfläckar som feta fläckar. Rekommenderas särskilt till fläckar på ull. och silkekläder som ju tvättas i låga temperaturer.

Blöt tvålen och fläcken och gnugga försiktigt in lite tvål. Låt verka en stund. Gör om ett par gånger om det behövs. Vid svåra fläckar kan man tillsätta lite salt. Milt och effektivt.

Man kan också förbehandla fläckar med fuktad tvål innan plagget tvättas i maskin.

Innehåll: Kokos/sojaolja, tvättsoda, citronolja och vatten
    300 g, mycket dryg
    Svag doft av citron, helt vegetabilisk, innehåller inga färg- eller konserveringsmedel

Pris 34 kr

www.minimundus.se

Gå in under tvätt och städ så hittar du den där! Det står tvättvål på själva tvålen men fläcktvål i texten.
  • Vikkan76
    Kristyr skrev 2010-12-12 21:23:26 följande:
    Undrans om det ser knasigt ut med två olika färger på polkadot dynorna på barnens tripp trapp stolar?

Storebror har en ljusgrön och funderar på en rosa till lillasyster ( billigare pris på gullgrodan just nu) De reas liksom inte så ofta...Drömmer
    Spelar väl ingen roll om de är olika! Då vet de vems som är vems!
  • Vikkan76
    Buttelina skrev 2010-12-21 15:36:52 följande:
    tjejer jag behöver lite ot tips. har köpt en stor korg till mina föräldrar som jag ska fylla med godsaker.

har hittills köpt
    naturgodis (chockladdoppade bananer, russin och lakris)
    marmelad små fina burkar med udda smaker
    rökt ost
    körsbärs ost

Ska köpa
    vin
    julöl
    glögg
    kex
    fler ostar
    Julskum godisar

sen står det still nått mer kul som man kan ha i?
    Oliver
    Soltorkade tomater
    Kryddsalt av något slag
    Salami
    Fruktkonserv om de gillar sådant
  • Vikkan76
    Buttelina skrev 2010-12-21 15:36:52 följande:
    tjejer jag behöver lite ot tips. har köpt en stor korg till mina föräldrar som jag ska fylla med godsaker.

har hittills köpt
    naturgodis (chockladdoppade bananer, russin och lakris)
    marmelad små fina burkar med udda smaker
    rökt ost
    körsbärs ost

Ska köpa
    vin
    julöl
    glögg
    kex
    fler ostar
    Julskum godisar

sen står det still nått mer kul som man kan ha i?
    Lite lyxigare servetter
    Ljus
  • Vikkan76
    Kristyr skrev 2010-12-21 15:10:30 följande:
    Allvarligt tycker jag det är dåliga föräldrar som inte vill vara hemma med sina halvsjuka barn utan ska slöpa runt på dem.

Skulle de själva vilja bli runtsläpade på när de var allmänt häninga???Jag tror de hellre skulle vilja vara hemma och  mysa... Fast å  andra sidan har jag hört att folk går och jobbar med vinterkräksjuka för att de anser sig vara så viktiga på jobbet att de inte kan vara hemma....Demon

*blääää*

Kräks
    Håller med!

För vems skull tar de sig till ÖF om barnet är halvsjukt, ja inte barnets skull iaf.
    Visst kan det vara tråkigt att vara hemma med sjuka barn men det är ju sådant som hör livet till. Man behöver inte vara social med andra varje dag kan man tycka.

Jag minns när jag begav mig till ÖF med mina tvillingar. De blev alltid sjuka, efter varje gång. Så man gick typ en gång, fick vara hemma i två veckor och sen fick man försöka igen sen. Till slut så tröttnade jag och slutade gå dit.
  • Vikkan76
    Kristyr skrev 2010-12-21 16:41:43 följande:
    då har man det ju 100ggr bättre hemma..

Ja som förälder ska man väl kunna vara hemma med barnen och ha tråkigt med, exakt det tillhör liksom livet..

Jag hoppas ÖF både för alla sjukdomar samt att det är överfullt här och det är många som är med i klubben för invärtes beundran med.. *blä*

Om du inte sett på Fb så har jag postat paket åt dig idag.
    Såg precis att du postat! Ser fram emot paket....

Ja, den där gruppen för inbördes beundran verkar finnas på varje ÖF. Me not like either! BläääKräks

Blir nog inte många besök till ÖF med bebis sen, men jag ska aldrig säga aldrig dock!
  • Vikkan76

Ooops, 3 nya favoritbloggar blev det att lägga in i min blogglista.

God fortsättning på det nya året förresten. Har inte varit så aktiv skrivare här i tråden men det kanske ändras efter maj då man kommer gå hemma med bebis.

Nu längtar jag till vår och lite fler Molo nyheter.

** Tvillingmamma till Elias & Johanna födda nov 2007 ** www.ettplusettblevfyra.blogspot.com
  • Vikkan76
    Duntoffla skrev 2011-01-29 20:33:59 följande:
    Usch, nattuppvaknande är sådär. Ingen panik med paket

En sista FB-fråga... om jag vill lägga upp fler bilder men vid samma tillfälle, hur gör jag då? Laddar man de en och en kommer de vid olika tidpunkter. Samlar ni andra bilderna i någon mapp först och sen lägger upp? Jag är så dålig på FB och dess funktioner... 
    Skapa ett eget album på din egna sida och ladda upp ett gäng foton i ditt album, när detta är gjort får du upp alla foton i rad och kan då lägga in text på fotona.

Sen går du in i köp/sälj gruppen och går in i galleriet och väljer att lägga till foton. Då kan du välja att ladda upp dem från ditt egna album. Detta har dock strulat på sistone, men väl värt att försöka!
    ** Tvillingmamma till Elias & Johanna födda nov 2007 ** www.ettplusettblevfyra.blogspot.com
  • Vikkan76
    Duntoffla skrev 2011-01-29 20:57:25 följande:
    Ok,tack för tipset. Nu la jag in dem direkt. Problemet är ju då att de syns innan man hinner skriva. Och hökar finns det överallt
    Precis, laddar man upp i eget album först så slipper man stressmomentet! =)

Du får prova att göra det med!
  • Vikkan76
    Buttelina skrev 2011-01-29 21:22:33 följande:
    fast jag tycker det är jobbigt
    om jag skrivit under en bild och jag sen får mail om svar på den bilden så klickar jag på länken till bilden i mailet.
    då kommer jag till den personens bildgalleri och är jag inte kompis med henne så kan jag inte kommentera där utan då måste jag leta upp bilden bland alla 1000 bilder på fb.
    Aha, har jag aldrig tänkt på! Fast jag kanske bara köpt av mina vänner
  • Vikkan76
    Busbellan skrev 2011-03-30 21:52:42 följande:
    Känner att jag måste göra ett ryck på tradera snart igen. Nån som haft nåt ute den senaste tiden och vet hur det går där nu?
    Tycker det gått sådär...!
    Hade ute en del både i februari och mars runt bb/lön, men många agerar ninjor och budar i sista minuten. Hade flera auktioner som gick för alldeles för lite pengar. Molosar som jag gett betydligt mer för.

La ut 25 auktioner ikväll och fick ett köp nu på en Molo lammknappis inom minuten! =)
  • Vikkan76
    Duntoffla skrev 2011-04-01 10:11:09 följande:
    God morgon!

Skitväder här idag så jag kanske får tid att hänga lite här i tråden. *saknar*

Har ngn länk till gamla salgtråden? Nu är det faktiskt inte så lång tid kvar, typ 1-2 månader max Tungan ute
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m54841849.html
    Det var den vi sist skrev i! =)

Men kanske borde man starta en ny..för 2011 istället?
  • Vikkan76
    maddeemma skrev 2011-04-01 10:10:47 följande:
    Busbellan: Var har du fått tag på den underbara rödvita klänningen i Bildtråden? Är det "lilla ego " som sytt den?
    Helt rätt maddeemma! Lilla Ego har sytt den röda klänningen med vita prickar!
  • Vikkan76
    Stormis skrev 2011-04-05 13:49:16 följande:
    Jag och Smultron åker till Baby o barn på fredagen.
    Mamma till Simon skrev 2011-04-05 13:50:39 följande:
    jag ska med dit fast på lördagen
    Jag ska försöka ta mig dit på lördagen också. Maken är borta på kurs hela den veckan i Barcelona och kommer inte hem förrän sent fredag kväll så ev tar jag med mig både gravidmagen och båda barnen. =) Ska försöka dra med en kompis också.
  • Vikkan76
    Helle skrev 2011-04-05 21:10:21 följande:
    Vore så kul att se er alla  

Vi ska bo kvar i Gbg över natten och vill äta på nåt bra ställe och kanske ta en drink. Du som kommer från trakten, har du något bra tips. Vi ska bo på Scandic Crown.  
    Ja, det vore jättekul att se några av er irl! =)

Det finns massor av bra restauranger i Götet. Vill man ha gott kött så kan jag ju rekommendera A Hereford Beefstouw
    http://a-h-b.dk/se/restauranter/goeteborg-sverige 

eller
    Texas longhorn som finns antingen på Linnégatan 78 eller Södra vägen 7 (parallellgata till Avenyn)

Annars åt jag här http://www.elcorazon.se/ för inte så länge sedan och kan varmt rekommendera deras mat. De har allt från tapas till pizza. Jag åt lamm.
  • Vikkan76

Här jag har inte skrivit på länge....men nu kikar in mellan amingarna!

La upp en bild på mina tre busfrön i BT bland alla era fina SALG fynd!
    (ville ju också på salg, men nästa gång hoppas jag bli min allra första, eller hoppas och hoppas, jag ska iväg till varje pris. Vill också se MOLO heaven och alla goa pölsetanter irl) 

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17