Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan
    Mamma till Simon skrev 2011-02-04 17:17:11 följande:
    Kan tyvärr inte hjälpa dej, är inte inbjuden
    jag kan bara bjuda in de på min vännerlista...inboxa mig.

Nu är detta en grupp för oss som brukar köpa MYCKET och därmed har mycket kläder i nyskick/bra skick att sälja och som inte säljer till ockerpriser utan för vad de faktiskt är värda och inte vill ha skambud...sen känner de flesta av oss varandra och vet att vi kan lita på att vi får kläderna vi betalar för, därav blir det begränsningar i vilka som får komma in...för alla andra som köper/säljer lite kan ju göra det i denna gruppen

www.facebook.com/editgroup.php&sk=members#!/group.php?gid=112801458733594

Om vi släpper in alla som vill i den stängda gruppen så blir det ju ingen skillnad på grupperna så helt onödigt o ha två då...

För er som känner er som att ni passar in i vår stängda grupp så är det bara o inboxa mig...
  • Zvartaliljan

Godkväll tjejer, får se om jag kommer till träffen imorgon, lär iaf inte sova något inatt för jag måste hålla koll på Mateos andning hela tiden...han har fått inhalera lite i sån där ångmaskin men det hjälpte inte så mycket.

Någon som är bra på o gissa allergier? Läkaren igår trodde han kunde vara allergisk mot något, frågade om vi hade pälsdjur men det har vi ju inga...

Har nu iaf packat några lådor för o ha med mig imorgon, herregud vad kläder här finns! Nu får ni ta o rensa lite tycker jag

Vad är skäligt o ta med för summa för maten? Barnen äter ju typ inget men jag äter ju iaf en normalportion. O nu frågar jag inte Helena för hon kommer säga 0kr, men vad säger ni andra?

• Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-02-04 20:58:42 följande:
    Jag vet inte hur mycket med jag funderar med på det

När det gäller allergier så har jag väl inte så jättemycket kunskap om sånt, men kvalster kanske?
    Maia är ju kvalsterallergiker så här är rätt så kvalstersanerat...även Mateo har fått ett allergitäcke bara för säkerhets skull. Så tror inte han skulle kunna reagera så kraftigt som han gör nu...vi har inte eldat på flera veckor heller så det kan inte vara askan som irriterar lungorna...kommer inte på något direkt som kan finnas i luften här. Kan man få andningsbesvär av någon matallergi?? Förutom nötter då, det har han inte ätit så sånt är det inte.
  • Zvartaliljan
    nettan1016 skrev 2011-02-04 21:13:21 följande:
    Och falsk krupp kan det inte vara eller? När Samuel har det får han svårt att andas och riktigt otäck torrhosta? Prova om han får lättare att andas om du sitter med honom vid ett öppet fönster.
    jo han hade falsk krupp när han bara var några månader gammal, men det lät inte så pipande som det gör nu.
    Det där med öppet fönster är tydligen en myt enligt min läkare...de har visst kommit fram till att det egentligen inte har någon verkan mer än tillfälligt utan snarare kan kyla ner barnet så det blir värre efteråt. Men alla läkare verkar säga olika...
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2011-02-04 21:13:28 följande:
    Köld allergi

Men det är alltså inte vanlig förkylningsastma? Det har väll maia också.
    nej läkaren lyssnade först på Maias lungor och sen på Mateos o sa att hon hörde en tydlig obstruktion på Maias men inget på Mateos, fast det var ju en vecka sen förstås...
    Om det inte blivit bättre tills imorgon så får jag nog ta honom till jouren...men han är pigg emmelanåt ju och nu sover han rätt så ok i vagnen i halv-liggläge. Han verkar inte störas så mycket av det, mest jag som tycker det låter väldigt läskigt när han andas sådär...
  • Zvartaliljan
    nettan1016 skrev 2011-02-04 21:17:52 följande:
    Det kanske är så men jag tycker det hjälper Samuel och vi kurar alltid under ett tjockt täcke vid fönstret :) Kan ju var värt att prova.
    problemet är att vi knappt har ett enda öppningsbart fönster i det här huset Obestämd får bli i badrummet i så fall...men nu sover han ju så vill inte väcka honom. Har ställt vagnen vid ytterdörren där det iaf drar lite svalare.
  • Zvartaliljan

Godkväll, jag överlevde hemresan Dumpade barnen direkt till Felipe o ligger nu i sängen...så ska iaf försöka somna tidigt ikväll o han har lovat ta Mateo inatt...men är ju det där med att han inte går att lita riktigt på på natten men ska ge Mateo medicin o så får han sova i vagnen halvsittandes så det inte är risk att han klöks av slem eller får svårt att få luft...så hoppas jag att jag kan slappna av här uppe o få sova ut...

• Zvartaliljan
    lillronya skrev 2011-02-06 19:43:42 följande:
    Ja efter mycket velande så gjordes det det.
    Attan vad min unge har åsikter!
    Jag hade min me&ibeställning planerad och klar. Men den ser inte alls likadan ut nu som då.
    E får röda canvasbyxor och den svarta spindeltröjan.
    A får medaljongklänning och geishaklänning med matchande mössor.

Blev visst lite shoppat i vår lilla "loppis" också.
    Maia var ju väldigt bestämd, skulel ha sköldiströja, fotbollströja och den randiga "polo"tröjan...den enda jag tyckte var fin var skölditsröjan...den randiga var ju rent ut sagt hiskeligt ful så den kan hon ju glömma....

Det sjuka var ju att hon kunde ha 86/92 i tröjorna 98/104 satt bäst men 86/92 funkade. Så tror jag kör på 86/92 i sköldiströjan så kan hon o Mateo dela på den för på honom ser det inte lika dumt ut när tröjan är lite hängig o stor. På Maia ser ju allt säckigt ut...110/116 som hon har annars var ju helt hemskt bred på henne...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17