Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan
    Buttelina skrev 2011-01-25 21:13:12 följande:
    vet inte kanske funkade det inte? bara spekulationer för jag har ingen aning. tycker det är såå trist dock
    typ alla butiker som inte har Molo och även några med får stänga igen nu när andrahandspriserna på märkeskläder gått ner så mycket, typ alla vill ju bara fynda till 50% rabatt eller t.o.m mer o ingen som handlar till ordinarie pris så det gör ju läget hopplöst för små butiker Tror snart det bara kommer finnas stora butiker kvar tyvärr...
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2011-01-26 22:19:26 följande:
    Ja, jag tänkte att ni vi är lite närmare i tid och vet vem som komme när så bestämmer vi sånt.
    Knytis är bra tycker jag, för då får man vad man vill ha.

Har en tanke om att jag ska fixa tacos eller nåt sånt att inviga kvällen med.
    Ni kör ganska långt allihop, nästan.
    ja du vet väl vad jag kan komma med Drömmer bara säg vilket/vilka bakverk som önskas så kan det ordnas...
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2011-01-26 22:33:51 följande:
    Å nuuuu blev jag sugen på en massa gott!!
    Men vi är ju så krångliga i vår familj när det gäller sånt..
    Men vi gillar tååårta.
    Kan fixa en Molo-tårta Så får vi hoppas den är uppäten innan Me&I-partyt på söndagen annars blir det lite tokigt
  • Zvartaliljan
    Smileycat skrev 2011-01-26 22:44:28 följande:
    Frågar här oxå då, har inte så mkt tid och in o kika mkt men;
      Vet inte riktigt vad jag ska efterlysa, men skulle behöva tröjor/ skjortor mm som man INTE behöver dra över huvudet till grabben.. Ca stl86 och billigt (behöver inte vara märkes)!!
    Han ska opereras snart och insåg att vi inte har sådana kläder så det täcker ca 2v..
    bodysuits är sköna och de kan du trä på nerifrån, så gör alltid jag, alltså benen i själva "huvudet" på suiten.
  • Zvartaliljan
    Smileycat skrev 2011-01-26 22:48:32 följande:
    Ja, men fick inte ha något som lixom sitter åt, utan mer löst som "sjukhusskjortor" de första veckorna.. Sedan efter 2v så kanske vi kan/ får om nu sonen tillåter det  
    shampoodle dräkt med skjorta + byxa och deras tunna sommarset? inboxa mig på fb om du vill...nu måste jag sova
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2011-01-28 22:17:13 följande:
    Tror inte det finns hundfri golvyta för en dubbelmadrass.
    Men det blir säkert bra ändå.

Nu måste jag strax ge mej ut i kylan och hämta barn. Kaaaallt!
    just det...det där med vovvsingen...kan nog inte komma med Maia då...hon får PANIK vid åsynen av minsta lilla djur och skriker så hjärtskärande så man tror glasrutorna ska spricka...det finns inte en chans att lilla vovven kan vara i ett annat rum så hon inte behöver se den?
    Om vi nu ens kommer...hoppas de blir friska på en vecka nu.
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2011-01-28 23:18:14 följande:
    Han kommer bara att vara inne på natten. Han är i hundgården annars.
    Finns tyvärr ingenstans vi kan stänga in honom här inne, men ni kommer ju att sova på ovanvåningen där han inte får vara.

Ja hoppas de blir friska! Hur är de med de nu?
    Åh vad bra, då går det nog bra, får se till så hon inte ser honom på natten bara. Mest hunden jag är rädd om faktiskt, Maias skrik kan skrämma livet ur vilket djur som helst...har sett hundar fly...

De sover båda två, Maia fick inhalera på sjukhuset, sen hemma fick hon airomir, pulmicort, mollipect, ipren och nässpray så jag hoppas hon kommer sova bra nu...annars plockar jag fram cocillanan också.
    Ska nog ringa på måndag o be om singulair...det är det ni har nu va?

Någon som har tips på hur man får bort bajsfläckar förresten?? Blev ju några sådana idag från henne tyvärr...jäkla magsjuka....allt på en gång liksom. O här drog jag med henne runt med mig idag på min undersökning o sen handla mat o lindex m.m, tyckte hon var gnällig men märkte inte förräns vi kom hem att hon hade skyhög feber...stackarn
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2011-01-28 23:29:24 följande:
    Han är rätt van.

Skönt att de sover nu.
    Ja vi har singulair nu och E har aldrig mått så här bra innan.
    Är det lätt att få i honom den? Hur ofta tar han den?
    Verkar ju tyvärr som att Maias astma inte växer bort som vi trodde, lät inte bra alls ikväll Jag hoppas bara att det inte blir mer än förkylningsastma.
    Detta jäkla väder som ställer till det!! Detta växlande mellan plusgrader och många minusgrader från dag till dag, barnen klarar inte det!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17