Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-01-22 19:01:30 följande:

Skönt att slippa stressa, men du brukar väl VILJA göra nåt i dessa sammanhang? Eller?

ängeln83 skrev 2011-01-22 18:54:51 följande:

Godkväll

Det hoppas jag också, Meja somnar ju alltid men Liam är värre att få i säng, oftast somnar han runt 22-23 Men idag har det varit fullt upp med badhus och bus med kompisar så jag hoppas att han kanske eventuellt behagar somna i hyfsad tid.
    Känns som jag behöver lite egentid just nu, sambon jobbar ju ganska mycket så jag är själv med barnen nästan jämt.

Jobbigt att vara mycket ensam. Jag är också det i perioder. Fast just nu är jag det inte så mycket. Skönt!

Här är det A som inte vill sova. E vaknade 4.45 i morse så han är toktrött nu.
    Sen är det ju helg och en viss M är ute på vift så mamman inte kan sova. Lite sömn blir det.
    Än har hon inte åkt idag iaf. Hoppas på hemmakväll.

jo jag VILLE men min vilja och min bror och hans tjejs smak går inte hand i hand...less is more är nog deras standard Kan ju säga att kläder kommer jag aldrig köpa till den lilla tjejen för där har vi vitt skilda smak...och självklart har alla rätt till sin smak. Men är allt lite ledsen ändå för det hade varit roligt o få sjunga iaf...
  • Zvartaliljan

Nu har äntligen småttingarna somnat.
    Mateo fick safarisuiten ikväll, o herregud så galen han blev! Han har suttit o tokskrattat o pekat o tittat på bilderna jättelänge o ÄLSKADE den Hjärta Måste ha mer i det printet, så otroligt fint! T.o.m pappan tyckte om det o det händer inte ofta!
    Däremot är jag lite ledsen för jag tog 80 i suiten, den satt ju precis, är safarisuiten mindre i storlek än andra? Den är rejält mindre än en ny suit med galna kaninerna i samma storlek. Vågade ju inte ta 86 då jag inte ville att den skulle passa mitt i sommaren, men nu är jag rädd att denna blir för liten alldeles för fort

• Zvartaliljan
    lillronya skrev 2011-01-22 21:04:53 följande:
    Vad roligt att han gillade safarin.
    Mannen här gillade också det printet. Inte så ofta han kommenterar heller.
    Dock har vi inte använt den tröjan än. Får nog göra det imorgon.

Vad trist att den var så liten. Kan den inte vara felmärkt då?
    Köp en body elelr tröja också.
    tror det får bli en sommarsuit, den kan han ju ha nu under byxor så ser det ut som en body o så blir den så fiiiin till sommaren Hjärta
  • Zvartaliljan
    Sians skrev 2011-01-22 22:15:02 följande:
    Det var em regnjacka men jag köpte den inte för jag ansåg den itne vara värd sitt pris... 199 kr för en regnjacka på Ullared Obestämd 
    oj...ja då var den ju inte billig Förvånad Då är ju molos inte alls mycket dyrare...
  • Zvartaliljan

Godkväll. Vad hittar ni på?
    Tror jag behöver shoppa lite för o lugna ner mig...arg som ett bi och är redo att säga upp bekantskapen med min skitstövel till bror så behöver lugna ner mig nu innan jag gör något jag lär ångra sen...eller nä...lär nog inte ångra mig!!
    32(/)=(/¤%"¤&%(/)=)/&%(/)=
    Snälla hitta något fint jag kan köpa så jag får tankarna på annat o slutar skaka av ilska...

• Zvartaliljan
    lillronya skrev 2011-01-23 20:04:03 följande:
    Inboxar
    Zvartaliljan skrev 2011-01-23 20:02:28 följande:
    Godkväll. Vad hittar ni på?
    Tror jag behöver shoppa lite för o lugna ner mig...arg som ett bi och är redo att säga upp bekantskapen med min skitstövel till bror så behöver lugna ner mig nu innan jag gör något jag lär ångra sen...eller nä...lär nog inte ångra mig!!
    32(/)=(/¤%"¤&%(/)=)/&%(/)=
    Snälla hitta något fint jag kan köpa så jag får tankarna på annat o slutar skaka av ilska...
    Godkväll!
    Kramar om dej så att du inte hittar på nåt dumt.
    Kram
    Sitter o ser över inbjudningslistan till bröllopet och är en millimeter från att stryka två namn....är han för fin för sin familj och skäms över att han är från övre medelklassen o inte överklass som hans tjej så behöver han fan ta mig inte komma på vårt bröllop heller!! Vi är ju bara jobbiga, högljudda bonnläppar med ouppfostrade barn (läs: barn som LEKER på kalas o jagar o busar med varandra! De ska ju sitta stilla o bara le o se söta ut!)

Eller så gör jag som pappa sa att jag skulle göra...placerar honom och hans tjej långt ner i ett hörn på bröllopet tillsammans med alla skrikiga ungar Haha, tanken lockar

Nej nu behöver jag verkligen lite shopping...ingen ny bra rea någonstans??
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2011-01-23 20:38:43 följande:

Men vännen då!

Så tråkigt när det blir så där, men sjunk inte till hans nivå utan bjud de.

Tycker att din pappas idé var jättebra!

mm ska nog anamma den idén...för det var där vi hamnade idag på dopfesten jag o mina systrar...undangömda i ett hörn i ett annat rum med alla barnen...så vi inte skulle störa. Detta såg de tydligt till genom att ha bordsplacering så vi absolut inte kunde försöka sätta oss bland hennes fina familj...sånt går ju inte för sig! Hennes farbror, faster o mer avlägsna släktingar hade mer rätt o sitta i stora rummet med dom än hans närmsta familj...

Neeee jag är inte alls bitter o arg....*sarkasm*
    Usch nä kan nog spy ur mig hur mycket ilska som helst men känns inte som det minskar...mina systrar är "lagom glada" de också...han har just förlorat 3 av 5 systrar idag...de andra två var som tur är inte där för de bor i stockholm/gran canaria.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst som han gjort som gör att han förtjänar stämpeln skitstövel...men tror inte ni vill lyssna mer på mitt ordkräkande här så ska sluta vara OT nu...

Hoppar in på luckylittleme...där brukar man ju alltid hitta något fint som kan trösta...
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2011-01-24 20:11:42 följande:
    Vill bara påminna om träffen hos mej den 6te.
    Om det är någon som inte blivit tillfrågad men vill komma så hojta!

Det finns en tjej i stockholm som vill ner, fick jag höra av små kvittrande fåglar.Kan ni inte fylla en bil från storstaden och komma ett gäng till Urkell??

De som sagt att de ska komma är:
    olivers mamma
    busbellan
    ocikatten
    liljan
    Emmsan
    nikki2006
    flock
    1och1

Några kansken finns också:
    thea och grodan
    butte
    mammaT
    smultron
    stormis

Har jag nu missat någon så säg till!!
    Det är inte tvunget att ni ger säkert besked, men det är bra att ha lite koll på hur många vi blir.
    Ni andra som ska komma, har ni med er barnen??
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17