Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Frida E skrev 2011-02-26 18:45:59 följande:
    På Hanzens barn i Piteå, ingen webbshop vad jag vet. Köpte den lila med gröna kantband för hela 149 kr! Fanns några till om det är någon som bor i närheten, även en overall i stl 68. Och ett helt gäng grå rosa!! Lurvar verkar inte ha någon stor åtgång i Piteå :)
    Hade dom nått annat roligt på rea, vanliga kläder typ? Kanske dags för en tripp till Piteå då
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    ängeln83 skrev 2011-02-26 19:04:39 följande:
    Ha ha ja precis, åker mössan framför ögonen brukar det bli sura barn
    Jag tog berrymössan till Meja och den blå till Liam, vet inte riktigt hur jag tänkte med mössan till Meja bara, den lär nog inte matcha särskilt bra till hennes rosa jackor.
    Nä det var det jag tänkte också, Milla har ju både mkt rosa och lila jackor och berry lär ju inte passa till någon av dom tyvärr. Svart hade vi sen förra våren så det fick bli turkos, blev så glad sen när jag såg att den neongula lurven har turkost på tassarna också
  • solouniko
    Jennysofi skrev 2011-02-26 21:41:18 följande:
    Börjar så smått övergå till st 80. Storlek 80 i molos tröjor och bodys passar bra nu, och 80 i lurvfleece kommer snart passa den med. Funderar på en storlek 86 i jacka, så kanske han kan ha den till sensommaren/hösten ocksåå.
    Min dotter hade 86 förra våren och tills hösten när den blev för liten. Hon blev 1 i mars förra året och är rätt liten, så jag hade tagit minst 86 men tror även 92 kan funka I år har hon 98 på softdhell och hon blir ju då som sagt två snart och har 92 annars.
  • solouniko
    Jennysofi skrev 2011-02-26 21:51:00 följande:
    Okej vad kul! Nej, jag upptäkte att Anna cill fanns för ett par veckor sedan men har inte tagit mig dit än. Har bara varit på lilla helsingborg (som lagt ner) och gömstället (som har dåligt molosortiment). Men ska absolut leta mig fram till Anna cill! Ligger på tågaborg va?
    Kollade på bilder nu och här är Milla 13 månader i stl 86, jag tycker nog du ska ta 92 ändå Den hann förresten bli för liten till hösten kom jag på, vi hade en pop i 86 som funkade betyyydligt längre än denna. Men så fin den är den gröna

http://solouniko.blogg.se/2010/april/helg.html#comment
  • solouniko
    solouniko skrev 2011-02-26 22:09:17 följande:
    Kollade på bilder nu och här är Milla 13 månader i stl 86, jag tycker nog du ska ta 92 ändå Den hann förresten bli för liten till hösten kom jag på, vi hade en pop i 86 som funkade betyyydligt längre än denna. Men så fin den är den gröna

solouniko.blogg.se/2010/april/helg.html#comment
    Kan tillägga att hon var typ 73 på 1 års kontrollen Om det hjälper
  • solouniko

Jennysofi skrev 2011-02-26 22:16:25 följande:
    Tack för all hjälp! Albin var 71 cm på 8 månadeerskontrollen så han är ju större än din lilla var. Softshelljackorna måste veeeerkligen vara små i storlekarna! Får kika in i annacill-butiken i veckan!
    Ursäkta spammandet Men här är hon 16 månader och det finns inte såå mkt växmån, kör på 92 det borde bli bra
  • solouniko
    Frida E skrev 2011-02-27 09:31:50 följande:
    Nu kollade jag bara som snabbast på dom vanliga kläderna och det var då bara något enstaka moloplagg, såg även ut att finnas lite vintermössor från molo och så lurvarna då. Men nästa gång ska jag åka dit första dagen dom kör 70%, kanske man kan göra fler fynd!!
    Ja, har dom haft 70% länge? Jag bor ju i Luleå men det är ju ändå rätt nära så då och då är jag förbi och kikar där, men tycker dom har lite dålig ordning och inte riktigt någon koll heller Kanske börjar bli dags för en till sväng Drömmer
  • solouniko
    Stormis skrev 2011-02-27 12:53:18 följande:
    VEM snattade den lilalila mössan ur min korg på Funkybaby Demon. Dööööööööööööööööööööd!!!!
    35 % på allt med kod sportlov för er som hittar nåt!Inboxa Greksmurfen så kan hon nog släppa in dig, annars öppnas den nån timma emellanåt för att släppa in fler. Är hemlig för att man ska kunna lägga upp bilder etc utan att vanliga vänner ser.
    Jag är oskyldig Blev bara en turkos/brun body i 62 till bebis. 78 kr känns ju som gratis Har leggingsen i samma stl sen innan så det var perfeekt
  • solouniko

Men va faaasen, vi har älginvasion här på kvateret. Vi bor ändå väldigt centralt och inte alls "ute i skogen", gå härifråååån! Hunden håller på att bli tokig och ylar som bara den här inne, Milla står i fönsterna och skriker "hallåååå älgarna, hör ni mig?" Haha

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17