Inlägg från: solouniko |Visa alla inlägg
  • solouniko

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ChokladMoshin skrev 2011-02-18 19:21:19 följande:
    Synd.

Vilken Molo filt skulle ni köpa för att matcha Katvig gul/rosa? Miau eller colibri?
    Colibri helt klart, underbart tillsammans med gul/rosa katvig Och mer vårig i färgerna än miau!

Godkväll! Här håller vi fortfarande på att frysa ihjäl, har ju varit kring -30 hela veckan och ska vara ända tills mitten på nästa vecka med. Ingen vår i sikte här inte Obestämd Nåja Mill har fått vara hemma från dagis hela veckan och gått i pyjamas mer eller mindre hela dagarna. Vi har bakat, städat, sovit middag tillsammans och bara myst. Knappt varit utanför dörren så rätt mysigt är det ju faktiskt ändå Men ja, nu får det räcka!
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • solouniko
    Helle skrev 2011-02-18 19:26:44 följande:
    Japp, spana på du
    solouniko skrev 2011-02-18 19:25:14 följande:
    Colibri helt klart, underbart tillsammans med gul/rosa katvig Och mer vårig i färgerna än miau!

Godkväll! Här håller vi fortfarande på att frysa ihjäl, har ju varit kring -30 hela veckan och ska vara ända tills mitten på nästa vecka med. Ingen vår i sikte här inte Obestämd Nåja Mill har fått vara hemma från dagis hela veckan och gått i pyjamas mer eller mindre hela dagarna. Vi har bakat, städat, sovit middag tillsammans och bara myst. Knappt varit utanför dörren så rätt mysigt är det ju faktiskt ändå Men ja, nu får det räcka!
    Fy vad kallt Stackars er! Jag som tycker det varit superkallt här med -14 liksom.

Ja det är liksom inte kul någonstans, tror ingen uppskattar den här kylan Obestämd -20 är ju nog kallt liksom, och nu har det varit drygt -30 i över en vecka! Aldrig varit med om en så kall vinter som i år. Bäst att sommaren blir kanon för att kompensera det här
  • solouniko
    ChokladMoshin skrev 2011-02-18 19:30:36 följande:
    Tänkte också colibri men vet inte hur dom som ska få den gillar den skrikiga baksidan........
    Mamma till Simon skrev 2011-02-18 19:27:13 följande:
    colibri...dum fråga
    Förstod du skulle svara det
    Ja just ja, den baksidan är inte jag heller superförtjust i faktiskt.. Men själva printet är ju sååå lovely så det kaske inte gör nått
  • solouniko

Hujja en kompis hund har sprunit bort efter några renar nu i eftermiddag Fy vilken ångest, dom och massa andra har letat i flera timmar utan resultat. Och det börjar ju bli kring -30 nu. Jag hoppas verkligen dom hittar honom innan kvällen är över.. Usch jag kommer inte kunna sova, stackars stackars lilla vovve!

Ja ni bor ju verkligen inte i närheten och kan hjälpa på nått sätt, men var bara tvungen att grina av mig lite Tänk om det vore min hund. Fyy så hemskt!

• solouniko

Godmorgon! Här vaknar vi också till strååålande sol och det ser så vårigt och fint ut! Tills man slänger en blick på termomtern som återigen visar -30 och bestämmer sig för ytterligare en tråkig innedag Blää vad less jag är! Och jag sóm hoppades så att min butik skulle få in NS igår så hade vi kunnat roa oss med lite shopping iallafall. Men icket! Mem men. Jag är inte bitter

• solouniko
    jompa skrev 2011-02-19 08:45:03 följande:

Illa med detta vädret. Global uppvärmning, jo jo men inte här i alla fall.
    Ja jag hade gärna tagit en släng av växthuseffekten nu. Vart är den när man behvöver den?
    Duntoffla skrev 2011-02-19 08:45:58 följande:
    Äh, fasen, fortfarande så kallt? Inte kul när man inte kan vara ute. Här går det ju i alla fall.
    Ja och ända tills på onsdag/torsdag ska det fortstätta såhär. Man vill ju inte gärna åka ut med bilen heller. Ja -10 och sol är ju alldeles lagom. Längtar så tills det blir lite varmare. Jag älskar vårvintern när solen börjar värma och man kan vara ute på isen och grilla korv Myysigt! Men då får det faktiskt bli lite varmare först!
  • solouniko
    Duntoffla skrev 2011-02-19 08:57:40 följande:
    Ja,det är mysigt. Men -30 är för mycket. Såg att hunde fortfarande är borta Hoppas verkligen den sprungit in någonstans. 

Svärisarnas ena jakthund (när sambon var yngre) sprang bort och var borta typ 2 veckor och det var kallt (dock inte minus 30 tror jag) och massa snö. (de bor i Lycksele) De trodde hon var död. En dag kom hon bara hem igen som om hon aldrig varit borta. Någon måste ju tagit hand om henne ett tag eller så. 
    Jo stackarn har varit borta sen 15 igår em Och det har varit -35 inatt. Man kan ju bara hoppas att någon vänlig själ tagit hand om honom!

Har inte kikat in på babyshops hemsida, försöker hålla mig borta från alla reor osv så gott det går Har shoppat alldeles för mkt och nu måååste jag spara till NS, det blir så dyrt! Vill ha typ allt därifrån
  • solouniko
    Buttelina skrev 2011-02-19 08:58:11 följande:
    ja den känns jätteovan. men man är nog snart välbekant

åhh jag vill att nån med nya katvig ska ha lite rabatt. typ 20-25% Tungan ute
    Och jag vill ha MINST 30% på nya NS
  • solouniko
    Duntoffla skrev 2011-02-19 09:05:50 följande:
    Ja, man hoppas det. men folk borde ju ringa polisen om de tar hand om en hund också kan man tycka.

För mig går det sådär att spara pengar. Säljer av och köper nytt på FB och TS. Nu måste jag skärpa mig.
    NS lockar inte tokmycket. Inget som jag måste köpa även om en del är fint 
    Ja jag har köpt mest på FB, så det blir ju lite plus minus noll i slutändan när man egentligen borde spara Jag vill ha rosa WCT, harem och slim jeansen och typ ALLA klänningar Nån thsirt och mössa med, men jag får ta lite i taget tror jag
  • solouniko
    Buttelina skrev 2011-02-19 09:06:19 följande:
    ja åhh lila/lila suit mums
    solouniko skrev 2011-02-19 09:04:21 följande:
    Och jag vill ha MINST 30% på nya NS
    jaa det lär ju hända Drömmer.
    Tror du inte? Drömmer Får nöja mig med 10-15% som jag iallafall får i min lokala butik, det blir ju endel ändå om man handlar för 2000 typ
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17