Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2011-02-07 20:16:55 följande:
    Ja fast jag är ju alltid skeptisk till läkare Fast det är nog mest för att jag fått för mej att det verkligen var astma, men som han sa man kan ju pipa i andningen ändå
    Men samtidigt sa han att om det inte blir bättre på några dagar så skulle jag komma tillbaka.
    tja, en läkare sa ju till mig att Mateo inte hade astma och en vecka senare fick jag åka in akut för han verkligen inte fick luft o då tog läkaren in honom direkt o inhalerade o sa att han hade astma, SEN lyssnade han på lungorna och blev ännu mer övertygad. Han blev riktigt sur på den läkaren som sagt en vecka tidigare att det inte var astma...
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2011-02-07 20:18:58 följande:
    Tack ändå När började ni använda tvådelat mer? Vi kommer ju köra på overall mååånga år till såklart men det finns ju SÅ mycket snygga jackor också
    ängeln83 skrev 2011-02-07 20:04:24 följande:
    Godkväll flickor.

Fullt upp idag, ÖF, läkarbesök, Apotek och fläng hit och dit.
    Meja har ju varit förkyld ett tag, hostig och i helgen började hon pipa och väsa helt sjukt mycket. Blev lite skraj att det var förkylningsastma så jag ringde VC och fick tid direkt, dock tippade han på en virusinfektion så vi fick en effektiv hostmedicin, och jag tycker faktiskt hon blev lite bättre direkt.
    Skönt att inte var förkylningsastma, hoppas hon piggar på sig snart och kan sova utan hosta!
    jag köpte tvådelat både förra året och i år men det blir fortfarande inte särskilt använt...overall blir helt klart använt mest, i typ 90% av fallen hon ska ha ytterkläder. Hon väljer det själv för det är lättast att ta på.
  • Zvartaliljan

lillronya - vet du om singulair går o ge till så liten som Mateo? Lyckades få tag på hans bvc-läkare (hon ringde upp mig faktiskt efter jag pratat med min sköterska och hon hört hans andning) och hon tyckte det lät som att det inte räckte med Airomir för honom så han ska få komma in o inhalera imorgon (eller akut inatt om han blev det minsta sämre...) och sen kanske lägga till någon medicin. Tänkte om singulair kanske är bättre? Ni verkar ju lovorda det ni som testat.

• Zvartaliljan

Behöver shoppa något...rejäl tröstshopping så tipsa mig om något fint nu.
    Varför kan det aldrig någonsin bara vara bra för oss?? Varför ska allt alltid rasa samman? Nu säger sambon att vi får ställa in bröllopet om vi måste flytta...vi har varken tid eller pengar för båda...
    Jag skulle kunna bryta samman just nu känner jag...

• Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2011-02-08 21:52:22 följande:
    Skickar en stor styrkekram och håller tummarna det löser sig till det bästa för er!! Hjärta
    Busbellan skrev 2011-02-08 21:55:28 följande:
    Läste på fb
    Fy vilken otur ni har!
    Kram
    Ja jag o bubblan kan snart bilda klubb känner jag...i att vara otursförföljda...

Jaha, någon som har tips på hur man får bort fukt/mögellukt från kläder??
  • Zvartaliljan

Någon här? Sitter o degar i väntan på första jobbnatten...börjar kl.22 o jobbar tills 6 men kan absolut inte somna nu Tyst Lär väl bli tufft första natten innan man kommer in i ny dygnsrytm...

Barnen har vi varit o lämnat i Göteborg hos farmor o farfar. De har tjatat om att få ha barnen en vecka och nu blev det ju lite akut eftersom de inte kan bo hemma i vårt hus just nu så nu ska de bo där en vecka, och sen en vecka hos mormor och morfar. O så får vi se hur vi går vidare sen efter det...huset är mögelskadat för er som inte hängt med ang. det....
    Känns tufft o lämna Mateo så här...har inte ens haft barnvakt en enda natt innan o så ska man vara ifrån honom i 2 hela veckor

• Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-02-13 17:36:59 följande:
    Usch förstår att det känns tufft
    Men det är ju ändå det bästa för dem så som läget är

Lycka till med nattjobbet!
    Ja vi får se hur det går...jag tror att det kommer gå bra o vi var inte så värst oroliga tills igår då vi fick värsta utskällningen av Fs föräldrar för att vi är hemska föräldrar som inte bryr oss om våra barn...framförallt jag då som tar ett sånt jobb och lämpar över "hela ansvaret" för barnen på Felipe...jag kan ju skaffa ett annat jobb istället?! (har sökt hundratals men hur jävla lätt är det då!!!).
    Eller så tyckte de att vi skulle flytta till en liten lägenhet så vi slapp så dyr boendekostnad, sälja bilen och leva på soc.bidrag. Det är tydligen mycket bättre för barnen än en mamma som jobbar natt...
    Stackars pappan kommer ju inte klara sina studier nu när han ska ta hand om "ALLT" där hemma.

Undrar vad de hade sagt om det varit omvända roller med pappan som skulle jobba natt...

Låter som vi haft en bra helg med svärmor va Drömmer
    Kräks
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-02-13 17:42:38 följande:

Sitter här och funderar lite över tider jag ska ha under praktiken.

Har lite tur eftersom jag kan styra endel över dem själv. Jag ska göra ca 6 timmar/dag och min handledare är där mellan 8-12 varje dag så den tiden ska jag vara där i alla fall. Men nu har jag lite olika alternativ jag funderar över.

Ska tillägga att inget av barnen har något emot lite längre dagar på dagis/fritids då och då

Ella till och med skäller på mig ibland när jag hämtar henne innan mellanmål för hon har inte varit där nånting ju
    August går antingen till 15 eller 16.30 på fritids oavsett hur länge jag jobbar

De alternativ jag velar mellan är:

alla dagar 8-14. det positiva är att jag slutar ganska tidigt alla dagar, men jag hämtar då Ella precis innan mellanmål varje dag och får fixa det med en gång vi kommer hem

eller mån 8-14, tis 8-16, ons 8-12, tors 8-16 och fre 8-12. Här får jag ju visserligen två ganska långa dagar men även två riktigt korta där jag kan få ite tid med Ella innan vi hämtar August, det kan hon behöva

eller mån 8-14, tis 8-14, ons 8-14, tors 8-16, fre 8-12

Jag skulle satsa på några längre dagar och några kortare Då blir det inte så enformigt o så får ju E lite egen mammatid precis som du säger.
  • Zvartaliljan
    Lalalong skrev 2011-02-13 19:35:44 följande:
    Tack, {#emotions_dlg.flower}
    ja det hade verkligen varit välbehövligt för oss!! Det är länge sen han och jag hade en hel natts sömn båda två, samma natt. Vi älskar vår lilla minsting men sömnlös håller hon oss! Och när hon är vaken är hon rätt krävande också. M har haft en tuff termin i skolan och jag har börjat ett jobb som jag aldrig längtar att gå till.. Ja, lite nöje och mys är precis vad vi behöver nu

Hahaha, nä som sagt. Anade att dom inte riktigt skulle gå hem i alla läger  
    läste om den där "gratis" hotellvistelsen och haken är att man måste betala frukost- och middagspaket på hotellet...olika pris för varje hotell men för de jag kollade på låg det på ca.750kr per person och natt....så precis så "gratis" är den hotellvistelsen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17