Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Helle skrev 2011-02-20 06:39:37 följande:
    Har gjort allt Varje gång jag trycker på senaste så kommer det upp olika saker men det mesta är typ 20 timmar gammalt. Jag såg ditt inlägg för några minuter sen men nu är det borta

Jag har till och med rensat cachen. Det var likadant igår, inte konstigt man missar grejor.  
    hmm vad lustigt...funkar bra för mig iaf. Kontakta fb-support?

Har du inställt att du vill se inlägg från alla då? För annars kan man ju ha en inställning som gör att man bara ser inlägg från de man interagerar mest med.
  • Zvartaliljan

Eftersom det verkar lite dött så här tidigt så kan vi likväl vara OT...

Sambon låg under huset bland råttor, lera och spikar o plockade ut mögliga plankor igår så vi nu har en stor majbrasa i trädgården! Det finns massor kvar så han kommer fortsätta idag.

Hyresvärden erbjöd oss 2000kr i hyressänkning för detta jobb och "sveda o värk" för de problemen vi haft. Tycker ni det är rimligt?!? 2 dagars jobb under huset i hemska förhållande, 2 veckors vabbande = förlorad inkomst, och vabbandet verkar inte vara slut på långa vägar. Jag kommer behöva ta mycket fuktskadade kläder på min försäkring med en självrisk på 1500kr.
    Så är inte 2000kr väldigt snålt av honom???

• Zvartaliljan
    Helle skrev 2011-02-20 07:21:04 följande:
    Usch vad jobbigt för er. 

Ja 2000 kr tycker jag låter väldigt lite. Om det dessutom var känt innan så tycker jag att han borde erbjuda mycket mer. Funderar på hur det skulle se ut i en rättsfråga, eller har man undersökningsplikt även när man hyr (som när man köper hus)?

Men i vilket fall låter 2000 kr för lite. Ni gör väl det jobb som han annars skulle göra då det är hans hus? 
    Jo precis, det här jobbet är ju inget vi är skyldiga att göra. Vi måste dessutom vädra huset varje dag (vilket han själv har uppmuntrat till) = dyrare uppvärmningskostnader.

Nej vi har inte undersökningsplikt. Men enligt honom har de inte haft problem tidigare...så man kan ju undra vad det är för mögliga plankor vi plockar bort egentligen då...
  • Zvartaliljan
    Helle skrev 2011-02-20 07:27:17 följande:
    Jag skulle nog gjort en specifikation för timkostnad för borttagning av plank, självrisk, samt uppvärmningskostnad (extra) och ev andra kostnader som ni får p g a detta. 
    ska ta o göra det...o vägrar han ersätta tar jag kontakt med mitt försäkringsbolag o ser vad de har att erbjuda...men egentligen borde det väl vara hans försäkring som ersätter detta???
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2011-02-20 07:35:09 följande:

Liljan, jag tycker också 2000 låter som en väldigt dålig kompensation!

Fick du igenom din beställning på ajabaja igår? Vill ha bekräftelse nu på vad dom fanns och inte fanns

ja jag fick igenom en "liten" ( ) beställning. Har inte fått någon bekräftelse men antar att de ska ha lite ledigt också under helgen o inte bara jobba jobba jobba...
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2011-02-20 07:51:00 följande:
    Ja 2000 är lite! Ni borde inte betala något alls i hyra så länge det inte är åtgärdat.
    jo det känns som att en "skälig" ersättning vore hyresfritt tills det är åtgärdat PLUS ersättning för extraarbete/missad inkomst/extra uppvärminskostnader/sveda o värk för barnen och självrisken på försäkringen.
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2011-02-20 07:51:46 följande:
    Vad blev det? Ja det är klart.. Men visst var det så sist när dom körde rea att om man INTE fick mail så fanns allt? Kom på att dom nog bara kontaktade de som blev utan nått, men jag kan ju minnas fel
    kommer knappt ihåg Blev angulus-kids skor, vinterskor till Mateo till nästa år och vårskor till Maia nu. Sen en lurvfleece från Molo, denimdräkt från Noa Noa, katvigsuit blå/grön och Miniatureoverall i lila till Maia nästa år.
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2011-02-20 08:07:29 följande:
    Åh så mkt fint Var tvungen att kika lite i BT, visste väl att kah sett lille Mattis i fushia/mint ränderna Bebis fick en sån suit och Milla tröja, hoppas det finns! Sambon kommer säkert INTE tycka det är unisex men det tycker jag
    fast t.o.m min sambo tycker det är fint på Mattis, allt beror ju på hur man macthar det
  • Zvartaliljan

Godmorgon. Tips på en BRA barnstol där barnet sitter ordentligt fast så det INTE kan klättra ur?? Hokus pokus tillhör inte den kategorin iaf! Tripp trapp är väl bättre va?? Eller finns det någon där man kan spänna fast med typ 3-punkts eller helst 5-punktsbälte för en vild 1-åring??

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17