Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

MammaT skrev 2011-01-22 13:50:41 följande:
    tack då ska jag skaffa en sådan låter ju smidigt att man bara kan sprätta upp den sen
    Ja, jag tycker det i alla fall. Visst är det lite pyssel att få i dem när man har en hög första gången, sen tar man ju det vartefter.  Har däremot också märkningspenna till typ stövlar och sånt. Det finns också där. I och med att man sprättar bort dem så kan man ju återanvända dem också och det räcker med att köpa ett paket med 100 st
  • Duntoffla
    lillronya skrev 2011-01-22 15:00:06 följande:
    Hej i tråden!
    Vad händer här idag?

Vi har varit på innebandy, men vårt lag förlorade så nu har vi en skitsur unge här.

Insåg nu när jag kollade min mejl vilket klipp jag gjorde på zillstar häromkvällen.
    En softshell och en lurv för 400 ink frakt.
    Hej hej!

Aj då, missnöjda barn är ju sådär

Vi gör inte så mycket. Ska försöka få upp en rullgardin i Leas rum och en lampa i Noels. Ikväll kommer några vänner hit och ska äta middag och ev spela lite spel.
    Mamma till Simon skrev 2011-01-22 15:23:16 följande:
    min man tar också en tupplur nu, medans jag hänger i soffan med 2 av 23 barn

Jag borde också försöka mig på FB och försäljning men kommer mig aldrig för att sätta mig in i reglerna.  
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2011-01-22 15:12:37 följande:
    Hej hej
    Har med varit på innebandy, men vår match resulterade i en helnöjd tjej. De räknar tydligen nästan oavgjort mot de som är ett år äldre som vinst
    f-99 och f-98 spelar ju i samma serie och det viktigaste är tydligen att ligga före det andra ljungbylaget och det gör som fortfarande
    Söt pausfågel i BT!
    Busbellan skrev 2011-01-22 16:05:32 följande:
    Vet att jag frågade för ett tag sen, men försöker igen, nån kanske har nåt tips
    Vill ha enfärgade turkosa panelgardiner till Ellas rum, nån som sett såna nånstans?
    Vet inte hur den här är IRL i nyansen

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70196824

• Duntoffla
    Busbellan skrev 2011-01-22 16:15:09 följande:
    Tack

Hmm får nog kolla in den när vi komme till ikea nästa gång, men den ser nästan lite mörk ut.
    Vill ha en som går i ungefär samma färg som det turkosa i hennes tapet och den är ganska ljus, lite åt det blå hållet
    Ska fundera på fler ställen. Kikade på Rusta men de hade inte den färgen. 

Vet någon var man kan få tag på en vit matta. Hittar mest beige. Vill ha mer åt det kritvita hållet, gärna i bomull så att man lätt kan tvätta den. 
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2011-01-22 16:16:55 följande:
    jaha, nu springer Ella här och vrålar om att hon SKA ha hål i öronen.
    Tror inte ens hon fattar vad det innebär hon tyckte nämligen jag skulle fixa det
    Nora sitter med sånt där pyssel som man gör örhängen med, Ella kommer med två saker och ber mig sätta dem i hennes öron.

Idag har de bråkat om det mesta, hur kan man bråka så mycket fast det skiljer nästan 8 år
    Det är bara att ta fram en nål då
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2011-01-22 16:27:37 följande:
    Vi har den vita mattan från Ikea, den lurviga
    Den är fin men jag skulle vilja ha en mer "korthårig"
    Busbellan skrev 2011-01-22 16:28:34 följande:
    Ja, kanske ska göra det
    Hon lär ju be mig sluta ganska fort. Är ju van, har tagit ett antal hår med nål på mig själv under tonåren

Busbellan skrev 2011-01-22 16:28:34 följande:
    Ja, kanske ska göra det
    Hon lär ju be mig sluta ganska fort. Är ju van, har tagit ett antal hår med nål på mig själv under tonåren
    Effektivt sätt att hon aldrig mer vill ha något
  • Duntoffla

God morgon!

Här blev man i vanlig ordning väckt av lillasyster. Nu är alla vakna utom sambon.

Sitter här och viker lite tvätt och ska göra en liten klädinventering tror jag. Det känns som att det finns mycket av vissa plagg men sämre med andra.

Är det någon här som beställt Villervallas shorts från senaste kollektionen? Jag undrar lite vilken storlek man ska ta. Förut har jag alltid gått upp 1-2 storlekar men dessa ska vara mer normala. Bör man ha 110 eller 116 till en kille som nu är 102-104 cm lång? 

• Duntoffla
    Helle skrev 2011-01-23 10:17:13 följande:
    God morgon!

Om det är från förra sommaren så tror jag absolut inte mer än 110, de var normala i storlek. Om det är tidigare kollektioner (de kortare) så minst upp en storlek.
    Det är de nyare längre. Ok, så 110 då?

Jompa- Det är bra med oss. Nu är vi alla of penicillinkuren finally Jag är sugen på lite Katvig men NS tycker jag ser lika ut varje år. Även om jag gillar deras brallor 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17