Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

3småttingar skrev 2011-01-19 22:38:04 följande:
    Vilken storlek på molo lurv till en ca 90 cm lång tjej? Blev 2 i okt. 98?
    Tycker 98 låter bra. Min son som är 102 cm har 104 fast får nu en 116 (dock stor på honom)
    solouniko skrev 2011-01-19 22:41:59 följande:
    Den såg ju också väldigt fin ut ändå.. Drömmer Behöver MINST en lurvjacka till, i någon fiiin vårig färg som inte är lila. Är såå less på lila
     Köp den!  Jättefin verkligen! Undrar om Katvigs rosa/rosa mössa funkar till? Eller om man ska hitta en fin lila
  • Duntoffla
    Lalalong skrev 2011-01-19 22:44:54 följande:
    ja, jag gillar den grå riktigt mycket också!
    Men, kanske också lite för lik jackan hon har. För det är väl nästan samma färger, bara omvänt?
    Ja... Nä som sagt, det lutar mycket åt den turkosa!!

Och ju fler som skriver det desto mer säker blir jag ju, så tackelitack tjejer!!!  
    Turkost är lite mer uppiggande och vårig
  • Duntoffla
    solouniko skrev 2011-01-19 22:48:48 följande:
    Ja det borde den kanske göra? Vi hade den där geggamojan till, och även katvigs lila/vita och den rosa/rosa och det är ju på ett ungefär samma färger så det borde nog funka
    Geggamoja tänkte jag också på. Ska kanske kika på de varianterna. Är de normala i storlek? vad tar man till en mini? hon är väl typ 44 cm runt skallen
  • Duntoffla
    solouniko skrev 2011-01-19 23:16:25 följande:
    Ja de är rätt så normala i stl. Milla hade stl xxs förra våren när hon var kring 1 har jag för mig, nu ska hon ha xs tror jag. Tror vi hade baby när hon var kring 6 månader och upp till 1 år ungefär så det kanske är den storleken nu ska ha då?
    Ok. tack!

Nu är det sovdags här

God natt tjejer! 
  • Duntoffla

God eftermiddag!

Idag var vi en sväng till Ikea för att shoppa lite till Leas rum. Tyvärr fanns inte hälften av sakerna så det får bli en tur till senare. OT-shoppade lite på Lindex också.  Skulle ha lite fina velourbyxor men utbudet på det Lindex var lite trist så jag shoppade leggings i storlek 86 i stället Tyckte de såg så små ut och de fanns i finare färger än på babysidan. Mätte dem nu här hemma mot Villervallas i 68 och de skiljer ju på längden men annars ser de lika breda ut i midjan. Jag får vika lite ett tag.  Köpte fina zip-tröjan med stars på också

Nu blir det Panodil för att bli av med spänningshuvudvärken. Urk!

• Duntoffla
    ängeln83 skrev 2011-01-20 13:48:59 följande:
    Hej hopp flickor.

Här verkar det lugnt.
    Äntligen är allt som det ska igen, jag är pigg och sambon jobbar
    Halsen bråkar fortfarande lite men nu kan jag ialla fall äta Nu är det projekt försöka gå upp mina förlorade kilon.

Idag blev det äntligen lite shopping, första Molo nyheterna för min del, bättre sent än aldrig Det blev colibri och girly rainbow klänning till Meja.  Hade tänkt beställa några linnen till Liam också men det känns lite skumt när det fortfarande är vinter, och jag som tröttnar så fort lär ju sälja dom innan sommaren om dom ska hänga i garderoben och vänta
    Skönt att du är piggare nu! Fin shopping!
  • Duntoffla
    ChokladMoshin skrev 2011-01-19 23:56:30 följande:
    Helt OT men nån som har koll på nån bra och fin inte alltför dyr Växa-säng?
    Det brukar finnas rätt fina på Blocket. Man kan ju alltid måla dem. Tänker hitta en där sen när det är dags för en till Lea och sedan måla vit.
    ängeln83 skrev 2011-01-20 16:05:30 följande:
    Hej hej

Trist med Ikea, vi brukar ha samma otur, hälften av sakerna brukar vara slut, så nu är jag super noga med att kolla lagersaldo på nätet innan vi åker

Men OJ...snacka om små Då kan jag nog med andra ord börja shoppa leggings åt Meja på flick nu då Har rensat bland leggings och nu har hon typ 2 par kvar, paniiiiiik, leggings är ju det vi använder mest.
    Jag kollade saldot och visste att en del saker skulle vara slut men vi beslöt att åka ändå. Faktum var att en matta som stod som slut fanns där men visade sig vara för stor. Sen finns det en outlet nära som nyligen öppnat en Odd Molly butik

Ja, de är supersmå. Fattar inte hur ett barn som brukar ha 86 kan ha dem...
    Mamma till Simon skrev 2011-01-20 16:07:24 följande:
    lindex 86 leggings har molly haft sedan i sommras, tycker de är ganska små faktiskt, iofs kan hon fortfarande ha dem
    Det känns som om de kommer bli mer caprimodell på ett barn som brukar ha 86 i andra plagg
    Mamma till Simon skrev 2011-01-20 16:08:32 följande:
    jag har annars hört att panodil kombinerat med shopping hjälper jättebra mot huvudvärk Flört 
    Är inte helt säker på att IKEA direkt gjorde det hela bättre

• Duntoffla
    OsynligtSmåkryp skrev 2011-01-20 12:46:11 följande:
    Hjärta TACK alla goa pölsekärringar för dom fiiiina presenterna till bebis, underbart gulligt! Hjärta
    Hon kommer bli så fin så! {#emotions_dlg.flower}
    Vassegod!
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2011-01-20 16:10:58 följande:
    Ha ha, ojdå...att jag inte ens tänkt på att kolla? Leggings på baby avdelningen är ju oftast ganska kasst utbud.
    Tänkte lägga en order på nätet nu, tror du 86 räcker eller ska man kanske gå upp till 92? Meja är 78 cm och väger 9,5 kg.
    På baby fanns det bara svarta och vita av de som var T 3 b 2.
    Alltså, jag tror säkert att 92 kan funka. Låter ju sjukt men de såg verkligen inte stora ut. Jag ska lägga in en bild på villervalla och Lindex (nu är ju vv´s rätt generösa iofs) 
  • Duntoffla
    Mamma till Simon skrev 2011-01-20 16:15:07 följande:
    Nä det måste vara nätshopping Flört
    Aha, tror det var min stress-nätshopping på POP imorse som mer eller mindre orsakade skallebanket. Stress i kombination med dålig nattsömn gjorde inte direkt susen. Är dock glad att jag hade is i magen då jag förra veckan stod och kollade på pyjamas på Pop till Noel. Då var den bara på 30%, idag 70%. Fick 2 pyjamaser, en kofta inkl för nästan samma pris som en PJ.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17