Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Kristyr skrev 2011-01-21 22:03:15 följande:
    näe superjobbigt. Men de lär ju komma av och till i nått år.. 18 tänder kvar.

Storebror har först nu när alla tänder är upp börjat sova hela nätter...
    Aha. Jag minns att Noel tillfälligt var lite stökig  när tänderna kom upp men han sov bra den övriga tiden.
    Lea gnager som 17 på saker men jag har inte sett några tänder på gång än 
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2011-01-22 10:01:39 följande:

">

" target="_blank">

hahah molomannen

God morgon tjejer!

Sitter här och försöker shoppa skorna till Noel på LLM. Mätte nu hans innersula på Kavat och de är 18 cm. Då borde jag enligt LLM köpa 29 men då enligt Butte gå ner en storlek då de inte verkar stämma. Det borde bli  28. Hmm...ska jag våga? 
  • Duntoffla
    Busbellan skrev 2011-01-22 11:29:06 följande:
    Vilka skor är det du ska köpa, de högre eller de lägre?
    De lägre

Butte-jag mätte ju fel igår precis som jag trodde. Innersulan på hans Kavat som sitter precis är 18 cm så då bör samma gälla som för Bia. Hellre för stort än för litet. Kör på  30 till honom också.
  • Duntoffla
    Everlonn skrev 2011-01-22 11:54:56 följande:
    Jaaa den är så fin! Maken bara skakade på huvudet Och Micke tycka vaddå? Bus har redan 7 softshells mumlade maken lite menande ja ja..så jag får sälja av ett par
    *asg*
    Buttelina skrev 2011-01-22 12:14:56 följande:
    jaha så hans fot är inte 16cm då ja då får du ju ta större
    Nej, det var ju det jag trodde. Mätte ju med måttband och ritade ej av den. Då kommer ju liksom inte hälen med. Tyckte det var säkrast att mäta innersulan i ett par andra skor istället
    Buttelina skrev 2011-01-22 12:17:10 följande:
    hur lång är han?

lillebror kan ha 104-116 och han är 105-107cm
     Han är ca 102-104 cm
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2011-01-22 12:23:34 följande:
    lägg ett papper eller helst kollegieblock mot väggen sen ställer du hans fot på pappret med hälen mot väggen och dra ett streck där tån är. och mät
    Duntoffla skrev 2011-01-22 12:20:17 följande:
    Vilken storlek är det där? 110 eller 116?
    det är 116 något stor och kommer helt klart funka hela sommaren
     Var bara lite lat igår. Den är typ 17 cm.

Ok, kanske ska våga ta en så stor jag också då? tröjan alltså

• Duntoffla
    MammaT skrev 2011-01-22 13:41:10 följande:
    jag vet att denna frågan har varit uppe innan men då behövde jag inte svaret så jag läste inte så noga men hur namnar ni kläderna, lillan börjar hos dagmamma nästa vecka och det är nog mest ytterkläderna som behövs namnas
    Jag syr i band från namnband.se. Det finns ju såna man stryker på men jag tycker det är smidigt att sy dit och sen bara sprätta bort om man vill sälja den sen. Fäster oftast runt varumärkeslappen baktill på plaggen alt syr några stygn på varje kant på namnbandet. 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17