Inlägg från: OsynligtSmåkryp |Visa alla inlägg
  • OsynligtSmåkryp

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Zvartaliljan skrev 2010-05-29 10:24:22 följande:
    Ja jag hoppas att det var i din smak? Var så svårt med småttekläderna...en del blev ju lite pojkigt och en del lite flickigt så du får väl sälja det som inte passar sen. är det ok? Kunde inte låta bli den där lilla blommiga tröjan som jag hittade från provkollektionen, får du en tös så måste hon ju ha den liksom Lurvoverallen får du säga till om du inte vill ha, har en neongrön med gråsvarta vantfickor och stjärnfoder i strl.56 om du hellre vill ha den så kan jag ta den svarta till Mateo. Var svårt även där med färg...jag letade som en tok efter en lila med gröna kantband men det fanns inte
    Jaa, absolut, det mesta var helt i min smak, jättefina saker! Lurven var superfin, så den behåller jag gärna, är inte så mycket för uppdelning av pojk/flick så här kommer nog allt användas till lillfisen.
    IdaT-kläderna var ju för underbara dom också, älskar igelkottarna! Ja, jag är nog nöjd med allt, du lyckades verkligen! {#lang_emotions_heart}
    Regnbågsplaggen är jag särskilt förtjust i, liksom lammen.
    Och sambon älskade flygplanen, bara den bodyn var värd alla salgpengar utropade han...*asg*

Visst borde lurven funka till en nyfödd i vinter, fast att det är 62 i den? Lite stor gör ju inget och jag har inte fått små barn tidigare ju...Den kommer ju ligga nedbäddad i vagnen eller sitta i sjalen, så det borde ju funka.
  • OsynligtSmåkryp
    RååSa BuBBlan skrev 2010-06-04 07:07:58 följande:
    god morgon!

jag är hemma än, ska försöka få tag i mitt spec mvc idag, hoppas hoppas dom är snälla o kan kolla mig!

blödningen minskade igårkväll, idag är det knappt synligt men värken är kvar får se om de drar igång igen
    Vad är det jag läser? Hoppas hoppas hoppas att det inte är någon fara! Hjärta

*tumhållning härifrån*
  • OsynligtSmåkryp
    Ocikatten skrev 2010-06-06 23:23:05 följande:
    Go'kväll i tråden (eller missinassen...)!
    Härliga barn i BT - så skönt att solen äntligen skiner så man får ta fram lite sommarkläder!!

Tänkte höra med er som har tjejer - vad tar man för storlek på Molos klänningar om det är till en tjej som är strax över 1 m lång och väger 14-15 kg?? Hon är fyra år men en liten tös!
    Var på födelsedagskalas hos henne idag och mamma blev nog besviken att det låg en Brio-tågbana i paketet och inte en Molo-klänning... *ha ha* Får väl ta o gottgöra henne!

Näe, nu får jag nog ta o natta mig! Ha det gött!
    Vi har fortfarande babyklänningarna till tösen som är i samma storlek men ett år äldre.
    Dom vanliga klänningarna är för långa fortfarande för min smak.
  • OsynligtSmåkryp
    Smultronhjärta skrev 2010-06-07 12:28:18 följande:
    Jag sitter och funderar på om jag köpa mig en klänning..Stadmotivet med fjärilar på,någon som vet om kanten på den klänningen är Molorosa? Haha med det menar jag alltså cerise som cups,inte den skrikrosa som dalmatiner och inte den rosa som är på prästkragarna..Rörigt jag vet men jag hoppas ju på cupsrosa
    Den är cupsrosa, inte dalmatinerrosa.
  • OsynligtSmåkryp
    Smultronhjärta skrev 2010-06-07 12:34:15 följande:
    Underbart! Massa tack
    Så lite så! {#emotions_dlg.flower}

Den klänningen tänkte vi inviga idag...Ända tills vi klev upp, kollade ut och insåg att gråsvart himmel och 11 plusgrader inte kändes som lämpligt klänningsväder.
  • OsynligtSmåkryp
    Buttelina skrev 2010-06-07 12:38:32 följande:
    ojj gör dom haha.

om man godkänt deklarationen via sms får man pengarna nu snart då
    Via sms/internet är det väl.
  • OsynligtSmåkryp
    Buttelina skrev 2010-06-07 12:41:34 följande:
    är det så alltså? vi har alltid haft ändringar och skickat in pappret och fått pengarna i augusti.. men då får vi dom nu snart då? ihh
    Japp, då får du dom denna vecka tydligen! Jag trodde att det var midsommarveckan eller så, men dom kom lite tidigare.
  • OsynligtSmåkryp
    lillronya skrev 2010-06-07 14:24:14 följande:
    Ja du....
    Du vet ju historien om M och hennes skola och "kompisar"...
    Hade en diskussion med hennes klassföreståndare idag ang detta och blev då mycket bekymrad över vad det är för folk som formar våra barn i skolan. Fick nóg höra de flesta fördommar ang unga föräldrar och annat pack som inte kan ta hand om sina barn. Fast i förklädda fina ord...
    Det var alltså vi som inte kunde hjälpa M på rätt sätt. Inget fel på de andra barnen....
    Många tårar av ilska och frustration är det idag...
    Och min fina tös håller huvudet högt men längtar väldigt mycket till sommarlovet.
    Men fyyy vilket skitsnack från skolans sida!
    Borde dom inte hjälpa istället för att stjälpa...
  • OsynligtSmåkryp
    THEA och Grodan skrev 2010-06-07 22:51:49 följande:
    INGEN som har hört från Bubblan???
    Nä, tyvärr...
  • OsynligtSmåkryp
    SmillaMilla skrev 2010-06-08 12:27:40 följande:
    Buttelina: Åhhh vad den tröjan är fin som isabell har i bt- Vart sugen på den länge! Men fick höra att den åker upp så att hela magen visas. Gör den det på isabell också? Jag hatar nämligen när tröjorna åker upp.
    Lillasyster har den vita med småstjärnor på i en storlek mindre än vad jag egentligen skulle ha köpt(hittade en ny på T i strl 98 för 100:- annars skulle jag köpt en 104:a i butik) och den glider inte upp alls, sitter jättefint på.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17