Inlägg från: OsynligtSmåkryp |Visa alla inlägg
  • OsynligtSmåkryp

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Funderar på om regnbågsoverallen funkar även i år...Prövade nyss och jag får gott och väl ett rejält grepp med tyg i grenen, men ben och ärmar är inte överdrivet långa, och det är bara juli än så länge. Visserligen växer hon sakta sakta, är prick en meter nu och overallen är en 104:a.

Någon som vågar ha en åsikt? Vore ju perfekt om den skulle passa, en kostnad mindre liksom, men tänk om man måste ut och shoppa på rean, det har jag ingen lust med d det är mitt i bebisdags ju. Obestämd
  • OsynligtSmåkryp
    Tindrisen03 skrev 2010-07-25 18:04:57 följande:
    Är det ngn som vet hur dessa knickers är på? Fina? Små/stora i stl?
    www.busochrackartyg.com/product1293/category1...
    Dom är jättefina på, men stora i storlekarna! Jag köpte 98/104 och tänkte att yngsta skulle ha dom, men hon drunknade totalt så storasyster på typ 118-120 cm och 22 kg fick ta dom istället och där passar dom perfekt.
  • OsynligtSmåkryp
    Busbellan skrev 2010-07-25 16:37:50 följande:
    Jag tror nog den kan passa, så mycket växer de ju inte i den åldern längre
    Ella är nästan lika lång och jag har tänkt att hennes 104:a ska räcka hela vintern
    MiniM3 skrev 2010-07-25 17:49:52 följande:
    Jag tror den kommer passa toppen jag :)
    Det vore ju toppen om den passade, men skittråkigt om den inte gör det...Är inte orolig för längden dock ärmarna, pecis som Butte skrev... Obestämd
    Buttelina skrev 2010-07-25 19:24:31 följande:
    inte så konstigt att du inte hittade den ju den fanns ju i butik för typ 2år sen.. så det är tradera som gäller..
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-07-25 16:33:51 följande:

Funderar på om regnbågsoverallen funkar även i år...Prövade nyss och jag får gott och väl ett rejält grepp med tyg i grenen, men ben och ärmar är inte överdrivet långa, och det är bara juli än så länge. Visserligen växer hon sakta sakta, är prick en meter nu och overallen är en 104:a.

Någon som vågar ha en åsikt? Vore ju perfekt om den skulle passa, en kostnad mindre liksom, men tänk om man måste ut och shoppa på rean, det har jag ingen lust med d det är mitt i bebisdags ju. Obestämd
    längden är nog ingen fara men armarna kanske blir på gränsen.. det var det problemet vi hade i vintras.. hur lång är hon beräknad att vara i feb?
    Ja, ärmarna kan bli ett problem, dom är inte överdrivet långa nu, dock inte korta så att dom dras upp när hon sträcker på dom...
    Längden vet jag inte...Står inget sådant på vårt BVC-kort, så jag vet inte hur man räknar ut det heller. Skäms
  • OsynligtSmåkryp
    MiniM3 skrev 2010-07-25 20:02:33 följande:
    Men annars kan du ju köpa större i någon webshop på rean sen.. då behöver du inte ut och springa i bebistiden :)
    Sant...Fast tänk om storleken är slut...*s*
    Och jag behöver nästan finasiera ny overall med att sälja av den gamla, vilket kan bli svårt mitt i vintern...*hmm*
  • OsynligtSmåkryp
    MiniM3 skrev 2010-07-25 20:06:10 följande:
    Ja då blir det nog svårt.. Då är det bara att sälja nu och köpa ny när dom kommer.. kanske kommer någon jättefin :D
    Ja, jag försöker sälja redan nu, men det är svårt...Vågar inte tradera den riktigt ännu. Jag vill ju ha en ny regnbåge, har såklart redan spanat in den.
  • OsynligtSmåkryp
    Smultronhjärta skrev 2010-07-26 10:29:30 följande:
    Sällan jag får instant love känslor men nu är jag K Ä R i Småfolks vinterkläder
    Jaa, verkligen underbara! Nu får regnbågen konkurrens, tror jag...Svårt val för min del!
  • OsynligtSmåkryp
    MiniM3 skrev 2010-07-27 16:57:48 följande:
    Använder ni aldrig sköljmedel när ni tvättar molo kläderna?
    Nope. Både jag och storungen får eksem av sköljmedel + att det luktar så jävla illa och starkt!
    Undrar många gånger om folk häller ned hela flaska medel i maskinen för vissa plagg man får hem stinker verkligen...*hua*
  • OsynligtSmåkryp
    RååSa BuBBlan skrev 2010-07-29 18:00:37 följande:
    såå ledsen!!
    Lilla Ego 07 skrev 2010-07-29 17:37:42 följande:
    Men det låter ju fan helt jävla otroligt! Det  måste ju finnas nån ni kan kontakta och få göra tillbaka köpet el nåt?

Så där får det ju inte gå till helt enkelt utan man måste ju som köpare ha nån jävla säkerhet när man köper nåt för så mycket pengar
    ja vad gör man? Vi har fått lite ersättning av säljaren för en del, men det räcker inte på långa vägar, dyker ju upp nya saker hela tiden och frågan är hur länge man kan hålla på, säljaren lär ju säga stopp å då får vi strida i rätten för det vilket känns helt lönlöst.

Får se om vi orkar, annars får vi sälja bort det med alla fel och gå i förlust, vi ska byta tak nu iallafall, å där ryker 100.000.- direkt *jippie*, men sen måste vi hinna få ordning på alla andra saker inför vintern, måste ju riva allt som är skadat av vatten och sen bygga upp på nytt.

Nä vi skulle aldrig köpt eländet, ångrar mig djupt!!
    Usch! Jag tycker verkligen så himla synd om er! Hjärta
    Huset såg verkligen ut som ett drömhus när du visade bilder i början, men förvandlades sedan till drömkåken from hell.
    Jag kan inte ens fatta vilken mardrömssits ni sitter i, helt sjukt att det kan få säljas sådana hus alldeles lagligt!
  • OsynligtSmåkryp
    Zvartaliljan skrev 2010-07-29 22:11:22 följande:
    Godkväll!
    Kikar in en snabbis innan läggdags. Helt slut och svullen som en gris som jag varit varje kväll i två veckor nu. Men nu börjar detta likna ett hem iaf och det absolut sista är tömt från gamla nu så vi slipper se det huset mer nu *wihoo*

Bombade bt lite

O passar på att påminna lite till er som ville vara med på bebispresent...sista rappet nu!
    Jag får sällan info om nån bebispresent, så skulle nån orka inboxa vore jag glad.
  • OsynligtSmåkryp
    Vikkan76 skrev 2010-07-30 12:23:21 följande:
    Här tokregnar det så vi håller oss inomhus idag. Det blir röj och renovering av badrum. Jag och maskeringstejpen är numera bästa vänne!

Såg på LLM alla nya vinterjackor/byxor från MOLO! Massa fint....
    Massa fint! Blev en regnbågsoverall och en jacka i Bubblegum. Hade ju hoppats att något vinterplagg skulle funka från förra vintern men mina ungar verkar ha långa armar för det är det enda som är för smått på alla plagg. Förvånad
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17