Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

xmari skrev 2011-03-04 10:07:05 följande:
    Skit också. Men det är egentligen bra då han redan har två som ligger och väntar till nästa år. Men peppermint är ju så himla fin....

Tack! 
    Ja Maia är 110cm och kan ha 122, men visst är den lite stor, hon hade kunnat ha 116 men det låter ändå litet med 110 till din kille till vintern...den skulle passa bra nu.
  • Zvartaliljan
    Mawe123 skrev 2011-03-04 10:21:53 följande:
    Jag var uppe i natt klockan tre, när jag inte kunde sova och klickade hem en 116, till nästa vinter till min kille som är 101 nu, borde funka va?
    ja det funkar nog säkert.
    WTF skrev 2011-03-04 10:41:03 följande:
    Men vad tror du man skall ta till en som beräknas vara runt 90 cm till senhösten, 98 eller 104?
    104. Jag tog en 98 till Mateo som beräknas vara 85cm i december.
    Dessa overaller går ju att dra åt i midjan och är en smal modell.
  • Zvartaliljan
    WTF skrev 2011-03-04 10:56:49 följande:
    Jag hade också siktat in mig på 98, nu har han 86 i Molo och 80 i Reima. Man blir ju grymt sugen på en Frost nu när den är så billig!
    hade du tänkt dig en 98 i en vanlig molo så ska du ta en 104 i frost. Går som sat att använda även om den är lite stor då passformen är så otroligt bra.
  • Zvartaliljan
    WTF skrev 2011-03-04 11:06:41 följande:
    Tack! Vad tycker du, är den värd sina pengar?
    Oh ja! Maia är alltid supertorr trots det blaskiga vädret som varit här. O så är den så mycket smidigare o bättre passform än de vanliga overallerna. inte lika tjock heller men minst lika varm. Smutsen verkar inte fastna heller, jag har bara torkat av med en trasa, o så är det ju förstärkta knän och rumpa vilket jag tycker är superbra som har en klätterapa.
    Maia är ju så stor nu så hon väljer overall själv, och även om denna är lite stor nu så väljer hon alltid den, den verkar hon tycka är enklast o få på sig själv också.
  • Zvartaliljan
    solouniko skrev 2011-03-04 11:08:50 följande:
    Ja jag skulle vela ha den gröna till min dotter också, så fin färg!
    Zvartaliljan skrev 2011-03-04 11:02:23 följande:
    hade du tänkt dig en 98 i en vanlig molo så ska du ta en 104 i frost. Går som sat att använda även om den är lite stor då passformen är så otroligt bra.
    Så du har köpt 98 i frost till Mattis? Kanske 104 kan funka i den modellen till Milla nästa år då? Men den ser verkligen stor ut tycker jag Får invänta och de om min butik sänker rean till 50%, då måste jag nog slå till
    jo men den jag har i 122 till Maia ser också gigantisk ut när jag ser den på galgen. Men så drar man in den i midjan och så sitter den så bra på eftersom hela modellen är smalare, så då gör det inget om den är lite stor. 92 skulle säkert funka till Mattis nästa år också, men då jag vet att den kan användas även om den är lite stor så chansar jag hellre på en större.
    Varför invänta din butik? Addnature är ju gratis frakt o faktura
  • Zvartaliljan
    WTF skrev 2011-03-04 11:17:02 följande:
    Asch, jag kan inte bestämma färg. Gillar egentligen inte den gröna så mycket, och vad skall man ha för matchande färg på mössa och vantar, förutom svart? Å andra sidan så gillar jag inte när allt blir så mörkt som den svarta blir, men den kan man ju ha massa olika färger till, ex regnbåge!
    Älgrånis är underbart fin till den overallen Tungan ute O finns säkert massor mer molomössor som passar som har den mintgröna färgen i sig.
  • Zvartaliljan
    WTF skrev 2011-03-04 11:46:50 följande:
    Måste bara tjata lite till, du som har en. Han beräknas vara 92 i början på januari, tycker du fortfarande 104?
    tja med de långa vintrarna som är nu så vet man inte...han kan säkert ha 98 då eftersom min dotter som är 110cm skulle kunna ha 116. Men 104 skulle ändå funka också...

Jag jämförde Frost 98 nu med en orange Molo 86 från förra vintern o det skiljer inte mycket alls, den orange är lika bred o bara lite kortare
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2011-03-04 22:56:13 följande:
    Ja, visst är det härligt, men kämpigt också. Vilket alla tyvärr inte förstår ibland.
    Jaha, du tog den lätta vägen ut.....osv. Tur jag bara stött på en sån en gång.
    Ja, väldans lika
    Hittade BMI tabell här som jag följde innan, men litar väl sådär på BMI bara, har det som ett litet riktmått men inte slaviskt.
    apps.who.int/bmi/index.jsp?introPage=intro_3....
    Ja, hon är allt vår lilla survivor. Hjärta
    Nu ska jag sova och försöka kurera mina inflammerade bihålor
    Tack för chattisen
    åh jag var tvungen o gå in, o jag har trillat under fetma-sträcket!!!! Åh nu blir jag glad Solig Lång väg kvar men jag är inte längre FET. Bmi på 29,3 idag. Önskar jag lyckas gå ner lite till innan bröllopet men får väl se....det går saaaaakta.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17