Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2011-03-29 09:56:28 följande:
    Hah ha Svea är för söt

Fick i dag massa paket i lådan. Svea ropar -Åhhhhhhhhhh allt det där orkar inte jag prova..... Men mamma allt är fint. 

Haha Här frågade Maia "Men mamma, inga paket idag heller, vad har hänt? Har någon tagit våra paket?" (allt hon säger nu ska låta som en vuxen ) haha...går inte o förklara begreppet KÖPSTOPP för henne...inte ens genom att demonstrera hennes överfulla garderob...hon förstår inte varför hon inte fått nya kläder på så länge. Har ju t.o.m behövt använda några kläder mer än EN gång Förvånad
  • Zvartaliljan
    Kristyr skrev 2011-03-29 11:34:01 följande:
    åhhhh varför vägrar mina barn sova (lillasyster) har försökt att få henne sova lunch i 2h nu... Demon Nu sitter hon på golvet och gråter så tårna sprutar av trötthet...

tänker inte gå ut och gå med henne i nån vagn, hon ska kunna sova inne med.... jag vill inte vara ute i 2-3h i detta snöovädret bara för att hon inte kan sova inne...

lika illa känns kvällsnattningarna.. HATAR detta!
    Mateo sover i vagnen både middag och på natten...har gett upp alla försök med att försöka få honom att sova i säng. Nu får vi iaf mer än 3 timmars sömn per natt så han får fortsätta sova i vagnen då...kan väl kasta ut den där jäkla spjälsängen som inte kommer till någon nytta *suck*.

Så mitt enda råd är o ta in vagnen tyvärr...så får hon sova i den inne....
  • Zvartaliljan
    THEA och Grodan skrev 2011-03-29 12:10:16 följande:
       får se hur vi gör efter sommaren om inget har hänt, då blir det nog privat...måste bara ha råd med det också...

Men i övrigt är allt bra
    Ja det är alldeles för dyrt det där alltså...syrran ska också betala nu för ett försök o sen vet man ju inte ens om det lyckas...
  • Zvartaliljan
    ängeln83 skrev 2011-04-05 09:02:39 följande:
    Ja alltså jag måste ha hjälp NU, känns som jag går under närsom
    ring BUP, jag pratade med världens bästa psykolog där som fick mig o må iaf lite bättre...o hon såg genast till att båda barnen skulle vara på dagis heltid även om jag blir sjukskriven o.s.v...o så ska vi gå på familjeterapi där...ger mig ångestattacker bara att tänka på det då jag hatar o bli synad så där men det kanske gör någon nytta...
  • Zvartaliljan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-05-09 09:52:38 följande:

Godmorgon!!

Visst är det härligt! Här börjar vi ju aldrig förrän 11.30 på måndagar, sååå skönt att få en morgon i lugn och ro efter alla helgens bravader.

Zvartaliljan skrev 2011-05-09 08:35:28 följande:
    Kikar bara in för o visa att jag lever Cool

HEJ!!!! Hur e de med dej!? Den stora dagen närmar sig med stormsteg ju!!

NERVVRAK!
  • Zvartaliljan
    1 och 1 är 3 skrev 2011-05-09 10:52:25 följande:
    Då ska jag inte fråga om du tänkt åka på salg!?

De kommer gå super bra! Känner jag dej rätt så är allt planerat in i minsta detalj!
    Nä salg är tyvärr det sista jag kommer ha råd med...blir FATTIGT nu...varenda krona vänds o vrids på hela tiden. Upptäckte att vi är ju ganska korkade som bokar bröllop den 11 juni när vi båda studerar o bara får halvt studiebidrag sista maj :-/ o i maj har vi 5 (!!) födelsedagar!! och 4 i Juni, hur fan ska detta gå??
    Maiastackarn får nog inte ha något 5-årskalas...kommer varken ha tid eller pengar till det...det gick åt mycket nu när F fyllde 25.

Sitter nu som på nålar och inväntar DHL som ska komma idag med alla kläder, både till mig, F, tärnan och de 4 näbbarna. Håll tummarna att allt är fint och PASSAR! Är supernervös att jag inte kommer komma i klänningen...tog strl.40 som jag kan ha i vissa klänningar nu men man vet ju aldrig...kan ju skilja storleksmässigt från olika leverantörer :-/ Och dess jäkla bröst ställer ju till det i många klänningar, är risk för att jag måste sy ut klänningen där o jag är KASS på o sy!! AHHHHH %¤#%&/()=&/%¤#%&/()/&%/() dessa fjärilar i magen får försvinna snart för jag bryter snart ihop...
  • Zvartaliljan

Godkväll! Kikar in och är totalt OT men det är väl inget ovanligt för mig

Jag är ett totalt nervvrak och går typ alla i min närhet på nerverna med mitt ständiga bröllopsprat Skäms Har iaf äntligen (ja är ju bara en månad kvar nu!) bestämt mig för klänning nu tror jag (ska dock skippa boleron på bilden och ha en annan underkjol), vad tycker ni?

Behöver lite feedback här nu så jag vet om jag valt rätt
  • Zvartaliljan
    ChokladMoshin skrev 2011-05-11 23:21:15 följande:
    Oooooh, är du en sån berömd Bridezilla ;o)
    Tycker du valt en jättefin klänning som passar dig alldeles perfekt
    haha ja om någon kollat på serien "4 bröllop" så är jag gårdagens brud Hon som är perfektionist och går typ alla andra på nerverna med sitt öga för varenda pytteliten detalj Oskyldig
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17