Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2011-04-24 20:48:31 följande:
    Det blir säkert superbra med dagis nu.
    De gör som de vill de där små.

Usch jag har nojat länge redan för A ska börja skolan till hösten.
    Vi har ju inte barnen på dagis så det här blir ju en jätteomställning för oss alla.
    Men hon är helt redo.
    Vet inte om jag är det.
    nä det är väl det mamma jobbet går ut på att fundera och oroa sig för hur det kommer bli, oavsett vad det gäller
  • Mamma till Simon
    Lilla Ego 07 skrev 2011-04-24 22:14:41 följande:
    Och då går jag antagligen hem för lång föräldraledighetFlört
    *blä på dej*
  • Mamma till Simon
    Helle skrev 2011-04-27 14:16:38 följande:
    Mamma till S: fin kille i hajkläder Men oj vad små de var. Jag tog 122/128 till P som jag hoppas kommer idag (han är 120 cm och ca 22 kg) och tänkte ta 110/116 till lillebror (dock slut på Babyshop) som är ca 103 lång och 18,5 kg. Han kommer väl inte kunna få på sig den storleken kan jag tro. 

Är det växtmån på din son? 
    I byxorna är det absolut växtmån, de är indragna i midjan och lite vida i benen (syns inte på bilden bara) men tröjan tyckte jag var tajt att få på men den töjer ju sig Nöjd att jag inte tog mindre iaf
  • Mamma till Simon
    Lilla Ego 07 skrev 2011-04-27 16:10:35 följande:
    Piss då! fick min tröja idag i stl 110/116. Får se om jag får på E den sen då. Iofs så väger han bara 16-17 kilo tror jag men vill ju inte att den sa vara för tajt.
    Den går säkert på, solskyddskläder är ju ofta tajta men de töjer ju sig med.

Jättefin shopping du gjort idag
  • Mamma till Simon

*Pust*  aldrig mer avslut på T utan att ha mailingbags hemma.
    Så pyssel och knåp är det jag sysslat med idag Kräks
    Vad gör ni andra?

• Mamma till Simon

Godmorgon på er!
    Här har vi med sjukstuga, Simon är inne på andra feberdagen, han är skitsur över att han missar skolan, undrar hur långt upp i åldern det håller i sej han hade ju påsklov förra veckan med så han hade verkligen längtat efter skolan(kompisarna)

• Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-05-04 22:19:52 följande:
    Hallå, någon här?
    Nu är jag sällskapssjuk, hela familjen har ju somnat
    Hej, samma här, bara jag vaken
  • Mamma till Simon
    ChokladMoshin skrev 2011-05-04 22:37:36 följande:
    Ja, ser lite dumt ut. Sen har vi tv.n på och kikar lite på nån film, och för att inte störa med prat så mailar vi mellan varnadra
  • Mamma till Simon

Idag började Molly på dagis, eller var iaf första inskolningsdagen.
    Var bara vi inne en timme med en fröken och de andra var ute med resten av barnen, men imorgon ska hon få träffa gänget

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17