Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

na96gen skrev 2011-08-18 08:35:30 följande:
    Har molos regnbågs sängkläder .. nu skall det tvättas .. men i vilka grader ? finner ingen anvisning ...
    någon som vet ? Solig
    jag har tvättat i 40 grader. Och torktumla INTE! (fast det står att det går) för min torktumlare färgades helt grön!
  • Zvartaliljan
    molnen skrev 2011-08-18 17:17:50 följande:
    Nog bättre att tvätta i 60grader så färgerna fixeras.större risk att missfärga i 40grader.
    har testat det med...har två olika set och det blev samma resultat. De torrfäller även EFTER tvätt.
  • Zvartaliljan
    Envis skrev 2011-08-25 10:51:07 följande:
    Loppan boppan, det blev 98 ändå. Dels efer att ha sett bilder på bsrn med liknande längd, dels för att 104ans mått från axel och ner är lika långt som hela Bella... Enligt kurvan växer hon 4-5 m under vintern. Hon är alltså max 99 när säsongen är slut. 98 ska ja räcka upp tills barnet är 104...? ursäkta stavfel, mobilen vägrar gå till rätt ställen så jag kan ändra....
    Man brukar säga att overallen ska vara lika lång från nacke-ner som barnets längd. Då passar den bra hela vintern. Du lär tyvärr få köpa en ny om några månader om din dotter är 94cm nu...min dotter är 116cm och kommer ha 122 och 128 i sina vinterkläder i år. Förra året var hon runt 105-110cm och hade 116 och 122 (beroende på märke och modell). Min son som är 86cm nu har jag köpt 92 och 98 till. Så en 98 till en som är 94cm nu låter helt galet...det lär vara kallt fram till Mars.
  • Zvartaliljan
    Busbellan skrev 2011-08-25 13:09:24 följande:
    Fast jag har tänkt ha 110 till Ella som är 105 cm nu
    Hon hade ju 104 förra vintern och det funkade hur bra som helst och hon var nog 103 cm när den slutade användas
    ja men hon växer ju sakta din lilla tjej så kanske det kan funka...fast jag tycker ändå det låter litet, 116 skulle hon säkert kunna ha också Maia hade 104 förförra året och 116 förra året. Ella har ju följt henne ganska bra i storlekarna eller hur
    en 104 passar ju fram tills de är 104cm långa ungefär, det är ju så det är tänkt. Precis som en 98 passar tills de är 98cm långa, men sen beror det på kroppsbyggnad och sen vet man aldrig hur snabbt de växer och jag tycker inte att Molo riktigt är så stora i storleken längre.
    Kurvor kan vara ganska bra på att ge ett hum men ibland tar de ju ett rejält skutt, vilket Maia gjorde förra året så vi fick köpa ny overall i december.
    Mateo beräknas vara 90cm i december, så jag tror att 92 kommer knappt att räcka vintern ut, för här hade vi overall tills i mars.
  • Zvartaliljan
    Camillie84 skrev 2011-09-06 20:12:42 följande:
    Hej, jag undrar om någon kan hjälpa mig med storlek på molo pyxis overall?

Ska köpa en till lilla sonen, han är nu 69 cm lång, 7,5 månader gammal.

Skulle ni ha tagit 74 eller 80? Vill inte att den ska vara för stor men vill heller inte att han ska växa ur den för fort!

tack på förhand :)         
    min son hade 80 förra året, född 091230.
  • Zvartaliljan
    Camillie84 skrev 2011-09-06 20:53:17 följande:
    Tack. Passade den hela vintern? Min son är född 19 januari så jag borde nog köpa storlek 80 då. 

Du har inte kvar din overall?    
    ja den passade in i mars ungefär. Nej tyvärr är den redan såld :-/
  • Zvartaliljan
    Camillie84 skrev 2011-09-06 21:27:58 följande:
    Var förra årets molo overaller större i storleken? Har hittat en storlek 74 på rea nämligen
    nej det var förra årets jag hade. 74 får du plocka bort på nolltid o köpa 80 så ingen idé.
  • Zvartaliljan
    imsa skrev 2011-10-19 00:49:28 följande:
    tänkte på att det här var väl en väldigt aktiv tråd... vad har hänt? finns det en annan tråd ist?
    ja det var en aktiv tråd men med ett fåtal personer och en massa anonyma läsare i bakgrunden....

För att vi slutat skriva i denna behöver ju inte denna tråden dö ut. Ni som vill läsa och diskuttera får ju själva visa er och skriva då. Vi svarar såklart på frågor o hjälper fortfarande till. Men mycket att denna var så väldigt aktiv var kringsnack runt kläderna och även mycket OT o det sköts på annat håll nu där vi kan hålla det privata mellan oss.
  • Zvartaliljan
    fröken ida skrev 2011-10-26 13:47:44 följande:
    Tystanden kring min fråga om salgen tolkar jag som att det inte finns någon tråd än. Jag har aldrig varit på salg men har varit sugen varenda år. Det kanske går att få ihop i år om nån åker förbi Linköping där jag bor
    det sköts också via fb tyvärr...och våra bilar/BUSS (!! så kan det gå...) är fulla redan. Tror dock inte det är någon av de som kör förbi Linköping. De som åker från det hållet brukar ta tåget. Kolla billiga biljetter på tradera för tåg till köpenhamn när salgdatum släppts.
  • Zvartaliljan
    fröken ida skrev 2011-10-26 14:28:33 följande:
    Aha, så det finns en snacktråd på FB med? Det visste jag inte Jag vet inte om jag vågar åka iväg själv sådär. Hade hoppats åka med nån van salg-shoppare
    du kan ju alltid möta upp oss där
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17