• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-08-27 21:49:04 följande:
    Tjolla: Guuuuud vilka fina matchningar med lila/gul Katvig, löööövely
    Jen: Fiiina barn, o herregud så söt ekorre tröjan var.
    Tack ! Superfin är den! Så fint print och söt uppe på axlarna. Men jag hade tänkt att Ava skulle bli överlycklig över att det var en ekorre, men hon tror ju det är en kanin. Har så mycket kläder till henne så jag kan inte bestämma mig om jag ska behålla den eller inte. Men det lutar ju åt att jag behåller den - som vanligt .

Hej hej Butte! Trevligt att prata med dig idag
  • Jen80
    Buttelina skrev 2010-08-27 21:54:57 följande:
    Jen80 skrev 2010-08-27 21:52:13 följande:
    Lade upp bilder i BT nu. Tycker endast bra om den. Lagom smal i modellen.
    söötisarna i bildis trevligt att prata med dig idag
    Haha, likadan mening
  • Jen80
    Buttelina skrev 2010-08-27 21:57:16 följande:
    haha jaa det blev det men det var ju trevligt haha
    Ja. Träffade ju även Tjolla i sommar och hmmm... 3 nånting. eller nej, va sjutton heter hon. Mörkt hår och skåning också tror jag? Trevligt att jobba ju !
  • Jen80
    Buttelina skrev 2010-08-27 22:03:42 följande:
    mm du har ett BRA jobb du!
    Helt ok! Jag klagar inte
    lillronya skrev 2010-08-27 22:04:50 följande:
    1 och 1 är 3 väl?
    Ja, just det. Hon kom förbi i somras. Helt sjukt vilken koll man har egentligen. Man tror inte man känner igen varandra, men det gör man ju ofta ändå. Om inte på varandra så på barnen, som med dig Tjolla. Såg Milo och så visste jag att det var du
  • Jen80
    Tjollabolla skrev 2010-08-27 22:05:48 följande:
    Ja det var kul att träffas Hade kunnat tillbringa en halv dag i den affären, men sambon blir lite lätt otålig
    Ja, det brukar vara så. Min brukar stanna i bilen medan jag är inne i affärer, men så tvingar jag ändå in honom till slut för jag behöver smakråd
  • Jen80
    Busbellan skrev 2010-08-27 22:10:01 följande:
    haha, jag undviker att ta med sambon och handla barnkläder, tycker inte han behöver se prislapparna på allt
    Äh, min sambo har rätt bra koll på vad kläderna kostar och brukar inte ha några invändningar. På det sättet är han himla bra
    Ocikatten skrev 2010-08-27 22:10:01 följande:
    Tycker det är jobbigare när barnen börjar leka kurragömma bland kläderna, det gör ju inte maken i alla fall!
    Haha, nä det förstås
  • Jen80

Nähe, ska ta mitt lilla vinglas och förflytta mig till soffan och sambon. Jobb imorgon innan jag får ta riktig helg .

• Jen80

Har fått bekräftelse på en liten Hummelorder jag har lagt. Ilon är i stort behov av skor, så jag har beställt ett par låga grå/gröna gympaskor och ett par höga i svart/röd/vit tror jag. sen ett par höga till Liam som valde mörkblå... och sen, till Ava... hoppas de finns!!... ledopardmönstrade!! Har lite svårt för det mönstret, men tror ändå det kan bli coolt till rätt kläder .

• Jen80
    Tic1 skrev 2010-08-28 13:23:30 följande:
    Vilken storlek är det på ekorr-tröjan och hur stort är ditt barn?? Den var ju helt underbart fin, funderar på vilken storlek jag skall ta till min dotter. Vi har två Molo tunikor som ser ut att vara lite samma modell, en med stjärnor o en girly rainbow, båda har lite spets på hals och armkanterna, men dom är små i stl, undrar om den här också är det?!Dotterna är ca 84cm o väger väl 10,5-11kg, dom andra har vi 92 på och dom är precis lagom nu.
    MIn dotter är nog ungefär som din och hon har stl 92 i tröjan precis som i de flesta andra kläder här hemma. 86 är fortfarande lagom och 92 är något stort på henne.
    Den är ju ganska smal så vill man kan man nog gå upp en stl och kanske ha lite uppvik vid ärmarna.

Har auktioner som går ut ikväll. Alltid lika spännande ! Det tråkiga är att jag lade det på två dagar så en del går inte ut förrän imorgon. Roligt när man har mycket och pengarna bara tickar in ... Tyvärr har jag inte mycket nu, men mycket som ligger här hemma som borde åka ut... Ska bara orka...
  • Jen80
    ängeln83 skrev 2010-08-28 20:07:59 följande:
    OT nu men jag känner att jag har dålig koll.
    Ni som bytt till framåtvänt i bilen, har ni bara vänt på den bakåtvända stolen eller har ni köpt en sån stol som enbart är för framåtvänt åkande?
    Inte aktuellt att vända Liam än men vi fick ett super erbjudande på en framåtvänd stol så jag ville kolla upp läget först
    En del går ju att ha både framåt och bakåt medan vissa endast går ha bakåtvända och vissa endast framåt... vet du säkert . Liam hade en som gick att ha åt bägge hållen och den vände vi på ibland, men den kändes bara klumpig som framåtvänd. Sen krockade ju sambon och då blev det nya stolar till alla tre. Då fick Liam en vanlig framåtvänd och de andra två fick såna som bara går att ha bakåtvända då de är snäppet säkrare. Kände att när det är dags att vända på Ilon så köper vi ändå en sån som Liam har och säljer hans gamla. Så ja, jag skulle köra på en framåtvänd och sälja Liams gamla när ni ska vända på honom.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17