• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Pepper79 skrev 2010-08-24 12:26:01 följande:
    Finaste Kavat Martin kängorna. Alines fötter har ju vuxit som ogräs så ingen idé att börja använde dem på henne *snyft*
    Åh, de är så underbart fina! Ava har tyvärr den storleken. Hade gärna köpt dem om de var stl 24. HAr du mätt dem eller står det mått på? Mätte Avas fot för några dagar sen och fick den till 14 cm. Men visst borde hon kunna ha skon hela hösten? Måste hitta nya såna. Verkligen favoriterna här hemma!!
  • Jen80
    MiniM3 skrev 2010-08-24 13:22:28 följande:
    Ja det är ju liksom samma djur om och om igen .. fast i olika skepnad... det finns massor av andra djur med :P
    Det kommer andra djur mer... lite mer zoo och farligt 
  • Jen80
    Busbellan skrev 2010-08-24 15:33:17 följande:
    måste nog få höra vad ni här anser om denna situationen också, ang fritids alltså. orkar inte skriva allt igen utan kopierar bara in mitt inlägg som jag skrev i en annan tråd

A börjar ju skolan nu och ska alltså vara på fritids också på em. Vi hade fått tid till inskolning förra måndagen och när vi kom dit så hade de inget ordnat eller planerat så rektorn frågade helt enkelt om vi kunde vänta en vecka med inskolningen. Detta är ju hur dumt som helst, så skulle man väl inte göra på nåt annat ställe. Har själv jobbat en hel del på dagis och man skulle väl ALDRIG be föräldrarna vänta en vecka när de väl kom dit för inskolning
    Men mesig som man är så sa jag att detta var ok, trots att det ställde till en hel del för oss. Sambon hade t.ex tagit semester bara fram tills A började fritids eftersom det inte är lyckat att vara hemma själv med barnen en vecka, ska vi kunna göra något behöver vi vara två.
    Ja, ja i förra veckan fick rektorn A:s tider som han ska vara på fritids, detta var i onsdags morse. Hon hade alltså slutet på veckan på sig att lösa allt med fritidspersonalens tider.
    Hörde ingenting mer därifrån utan åkte med A till skolan igår morse för så var det ju dags för det.
    Då säger personalen från fritids att A får inte börja där då heller för de vet ingenting eftersom rektorn var sjuk igår.
    Hon hade flera dagar på sig förra veckan att lösa detta, samt att är man rektor så tycker jag faktiskt att trots man är sjuk så kan man lyfta telefonen och ringa till sin personal!

Idag pratade jag igen med personalen och de visste fortfarande ingenting. A hade egentligen behövt börja vara på fritids redan igår eftersom han med en gång ska komma in i de rutiner som ska vara, vänjer han sig vid att han ska hem vid 13, så kan det blir väldigt fel sen när det inte är så.

Nej, alltså inget fritids idag, så då har vi bara ons-tors på oss då jag är hemma och kan komma om det skulle vara något, på fredag går han nämligen till kortis direkt efter skolan.
    Så han kommer få enbart 2 inskolningsdagar (om ens det, inget är ju klart)
    Nästa vecka börjar jag skolan och kan inte rycka dit direkt det blir problem.

Alla andra barn får en veckas in skolning på fritids, men mitt barn som verkligen behöver det (eller personalen behöver inskolningen för att lära känna honom ordentligt) nej han får max 2 dagar.

Vet inte vad jag ska göra nu, men känner att detta är fruktansvärt dåligt skött och det kommer rektorn få höra när jag träffar henne

Inte är det nån idé att ringa till nån högre uppsatt heller eftersom jag vet vilka personer som sitter där, och där får man inget gehör för någonting, tro mig jag har försökt.
    Gahh, man ska inte behöva lägga sån energi på något som bara ska funka smidigt
    Äh fy, va irriterande!! JAg hade varit vansinnig och ändå ringt någon högre upp och skällt ut dem... fast först kanske pratat sakligt och berättat att det inte kan gå till så här. Den som har ställt till det är ju rektorn, så henne hade jag varit totalt vansinnig på!!  Så kan hon ju inte få göra. Nej usch, jag hade inte kunnat hålla masken eller inte säga något utan hade kommit upp till rektorn högröd i ansiktet och förklarat hur korkat det är.
  • Jen80
    Buttelina skrev 2010-08-24 20:38:46 följande:
    isabel är 107cm typ och jag hade köpt 116 till henne.. så JA 122 borde räcka!
    Jag skulle provat overall på Ilon idag, men glömde bort det. Men han är ungefär som Isabel så då borde 116 vara bra då? Tänkte ta 110 i jacka och byxa, men man kanske kan ta 116 i jackan? Så himla svårt!
    Provade på Liam idag så till honom får det nog bli 128 i bägge (dock ingen overall), men tycker ändå de är rätt korta i ärmarna. Någon mer som upplever det? Provade 98 i den lila jackan idag på Ava och den var ok i ärmarna, men väldigt lång. Hon har 92 i det mesta nu och tänkte beställa 92 i jackan. Tror ni den blir för kort i ärmarna. Vet inte, men jag känner inte att Molos modell i jacka är super.
  • Jen80
    Tjollabolla skrev 2010-08-24 21:49:41 följande:
    Hur lång är Ilon? Milo är 103 och regnbågsoverallen i 110 är stooor och KOMMER räcka...
    Jag vet inte riktigt, men när vi skulle in på Ölands djurpark fanns det inte en chans att han skulle kunna få komma in gratis . Tippar på 105 cm...
  • Jen80

Hade hemma skalbyxa och jacka i 116 och de var ju alldeles för stora. 110 var lagom där. Ska ju sälja hans gamla overall i stl 104 för jag TROR den blir för liten (har inte ens provat, men tröttnat lite på den . Tänkte om man skulle ta 110 i byxor och 116 i jacka. Usch, funderar på helt svart till både honom och Liam, men jag vet inte. Kanske ska vänta lite och se vad Nanook har för vinterkläder. Hmmm, har besöutsångest och ska helst bestämma mig tills imorgon...

• Jen80
    Tjollabolla skrev 2010-08-24 22:09:03 följande:

Jag bar in Milo, tror inte ens dom såg honom
    Vi hade först Ilon i vagnen, men sen ville han inte sitta där och jag kan kunde inte ens låtsas att han var under 1 meter. Är för dålig på sånt haha.
    Lade ut några bilder i BT. Mest OT på NS.
    Blev Harem och rosa tröja till Ava, beiga byxor, svart tröja, blå/röd tröja, grå hood och svart mössa till Liam, grön/blå och svart tröja, grön hood och grön mössa till Ilon. Känner mig nöjd så länge, men det blir säkert mer sen .
  • Jen80

Hej hej! Måste bara fråga lite snabbt om någon vet någon bra rabattkod på La Redoute??

• Jen80
    Smultronhjärta skrev 2010-08-25 18:57:32 följande:
    01395 tror jag gav 50% på valfri vara-testa!
    Funkade inte
  • Jen80

God morgon på er!
    Usch förlåt, men nu mäste jag fortsätta tjata vinterkläder. Funderar på den här till Ilon fast i svart:
    www.eleraff.se/Images/Products/MOLO_10_hw_2/0614%20Frost%20co513.jpg
    Kostar ju en hel del mer än den vanliga overallen, men han hade någon sån modell förra året och både jag och sambon gillar den mer.
    Någon som har den? Vet inte om det är värt alla extrapengar för att få en snyggare overall, även om sambon tycker det. Hade tänkt stl 110 och han är kanske runt 105 cm. såg bilden på Hilda nu som är 88 cm och hade stl 98, så jag blev väldigt osäker nu på stl. Skit att jag inte har provat på honom! Ska skickas efter idag, så nu måste jag verkligen bestämma mig... Hjälp!! Vilken overall ska jag ta och vilken färg???

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17