Inlägg från: ängeln83 |Visa alla inlägg
  • ängeln83

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

1 och 1 är 3 skrev 2010-08-28 20:23:28 följande:
    Men allt stort e nog borta redan...
    Kristyr skrev 2010-08-28 20:19:04 följande:
    kanske jag ska fundera på ett par sånna Drömmer Sonen använder 86 NS nu.. han är 91- 92 cm lång kanske (försökte mäta hemma)... ska vara 92 enligt kurvan i sept. Har inte provat några 92or än på honom. Men då borde det ju bli ett par harem i stl 86 isf?
    Måste lägga mej i lite... jag tippar på att T e 85 lång, hon har precis lagt sina harem i strl 80. Jag har köpt 86 i nya och dom funkar så ska du köpa så säjer jag köp 92 de gör ju inget om dom e liiite stora iom muddarna
    Vilken storlek o plagg vill du ha då?
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    1 och 1 är 3 skrev 2010-08-28 20:25:23 följande:
    Tröja, 92 och strumpor! Leggings finns väll inte?
    Hum...tror jag såg tröja hos Kidzshoppen till 50%, strumpor vet jag tyvärr inte, är själv på jakt O leggings finns tyvärr inte Mössa då?
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Buttelina skrev 2010-08-28 20:30:01 följande:
    strumpisar tillverkades inte i rosa/gul .-(
    Amen åååååååh, o här har jag suttit o letat i flera dagar ju
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    1 och 1 är 3 skrev 2010-08-28 20:35:32 följande:
    Kanske knäpp men varför inget nersatt pris!? Drömmer
    Det dras när du kommer till kassan
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Jen80 skrev 2010-08-28 20:37:50 följande:
    Vad jag har fått lära mig så är det alltid snäppet säkrare med en stol som är inriktad på EN grej. Som en bilstol som endast är avsedd till att åka bakåt i är lite säkrare än en som är gjord för bägge. Den som endast ska vara bakåtvänd är lite djupare vid sidorna och skyddar barnet lite mer från sidan. Likaså är det nog också då att en framåtvänd stol är gjord för att endast vara framåt och då gör de den så säker det går. En som är vändbar måste vara säker på bägge hållen och då får man dra ner på vissa grejer... äh, krångligt, men du förstår säkert . Självklart är det ju inte så att en vändbar inte är säker. Vi köpte en vändbar till Liam när Ilon tog över Liams, med åtanke att den kunde vändas på sen när det var dags för det. Men vi insåg ju att det var grymt skönt att bli av med en klumpig stol och ersätta den med en framåtvänd. en framåtvänd ger ju också mer skydd vid sidan av huvudet än vad en vändbar gör...

Fråga mig om bilstolar så får du långa utläggningar då jag gärna håller föredrag om barns säkerhet i bilen !!
    Jupp, jag förstår Ja dom är ju minst sagt klumpiga och såå bökiga att flytta runt på och nu när vi köpt en extrabil med baksäte (har haft pickup innan) så hade det varit grymt skönt att ha stolar även i den. En framåtvänd måste ju gå på ett kick att flytta på.
    Då kanske du även vet vilka framåtvända som är bäst? Tror det var en Acta som vi blev erbjudna nu.

He he, kanon med nån som kan sin sak ju Jag prioriterar barnens säkerhet men just detta gjorde mej lite förvirrad
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    Jen80 skrev 2010-08-28 20:43:42 följande:
    Sen kan man kolla på hemska filmer på youtube som gör att man drar sig för att vända på barnet. När jag sett dem så ville jag nästan vända tillbaka på Liam (som ändå vad 4,5 år när han vändes). Usch, då ser man hur skört ett barns nacke är vid en krock. Sambon körde ju av vägen i nästan 100 km/h i blixthalka, voltade och hamnade mot en stenstolpe. Var fruktansvärt att se hur bilen såg ut och se bilstolarna och tänka att barnen kunde suttit där. Fanns inget alls kvar av den bilen! Där hade det väl säkert inte spelat så stor roll åt vilket håll barnen hade suttit, men man tänkte ändå till om hur viktig säkerheten är då det KAN hända nåt. Själv krockade jag för några månader sen med alla tre barnen i bilen och även om det gick bra så började man också tänka en massa. Och här kör grannen omkring med sin 2-åring i knät. Usch, blir så arg på sånt!
    Ja fyyy, dom filmerna är verkligen hemska, då vill man verkligen inte vända barnen och man hade nog helst sitta bakåtvänd själv Som sagt så ska vi ju inte vända Liam än, det funkar kanon att han åker bakåt, förutom att han krånglar sej ut bältet hela tiden men åker jag själv med honom så brukar jag sätta honom i Mejas stol fram så jag har koll.
    Ja en del är verkligen puckade, Liams kusin vändes framåt när han var 1 år, i framsätet dessutom, hur sjutton tänker man då???? *idioter*, det fick dom höra också men dom skakade bara på huvudet och förstod lixom inte riktigt grejen?! Tydligen var det viktigare att slippa gnäll än barnens säkerhet.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    movie skrev 2010-08-28 21:13:08 följande:
    I andra länder där det inte är lag på bakåtvända stolar är barn dödligheten vid bilolyckor jätte hög.
    Får man fråga vad ditt nick på tradera är?
    Fast är det verkligen lag på det i Sverige?
    Det är väl bara rekommendationer och en maaaaaassa info?!
    Sambons syster blev stannad av polisen en gång med sonen på 1 år framåtvänd och dom sa bara att dom tyckte att dom skulle vända tillbaka honom igen.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83

Fortfarande på jakt efter Molos regnbåge regnbyxor, börjar bli desperat, storlek 110/116, med eller utan hängslen spelar ingen större roll.

★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    h80 skrev 2010-08-28 21:20:47 följande:
    ville du inte köpte från ziggys?
    Vad är frakten därifrån?
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • ängeln83
    SmillaMilla skrev 2010-08-28 21:24:44 följande:
    Du kan väll skicka ett meddelande till mig på fb, så kan jag säkert hjälpa dig
    Ooooh, då gör jag det
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17