Jen80 skrev 2010-08-28 20:43:42 följande:
Sen kan man kolla på hemska filmer på youtube som gör att man drar sig för att vända på barnet. När jag sett dem så ville jag nästan vända tillbaka på Liam (som ändå vad 4,5 år när han vändes). Usch, då ser man hur skört ett barns nacke är vid en krock. Sambon körde ju av vägen i nästan 100 km/h i blixthalka, voltade och hamnade mot en stenstolpe. Var fruktansvärt att se hur bilen såg ut och se bilstolarna och tänka att barnen kunde suttit där. Fanns inget alls kvar av den bilen! Där hade det väl säkert inte spelat så stor roll åt vilket håll barnen hade suttit, men man tänkte ändå till om hur viktig säkerheten är då det KAN hända nåt. Själv krockade jag för några månader sen med alla tre barnen i bilen och även om det gick bra så började man också tänka en massa. Och här kör grannen omkring med sin 2-åring i knät. Usch, blir så arg på sånt!
Ja fyyy, dom filmerna är verkligen hemska, då vill man verkligen inte vända barnen och man hade nog helst sitta bakåtvänd själv

Som sagt så ska vi ju inte vända Liam än, det funkar kanon att han åker bakåt, förutom att han krånglar sej ut bältet hela tiden men åker jag själv med honom så brukar jag sätta honom i Mejas stol fram så jag har koll.
Ja en del är verkligen puckade, Liams kusin vändes framåt när han var 1 år, i framsätet dessutom, hur sjutton tänker man då???? *idioter*, det fick dom höra också men dom skakade bara på huvudet och förstod lixom inte riktigt grejen?! Tydligen var det viktigare att slippa gnäll än barnens säkerhet.