• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • JsN

Liljan det är mjölkprotein du är känslig mot inte laktos eller hur? För om det är laktos kan du prova att svälja antibiotikan med någon yougurt du tål, det brukar underlätta för magen.

• Zvartaliljan
    JsN skrev 2010-04-15 11:56:40 följande:
    Proviva finns ju i hur många smaker som helst! Man får prova sig fram. Blåbären gillar jag inte alls, men däremot älskar jag nyponsoppan, sen tycker jag de flesta fruktdryckerna är lite för söta, men de har några lättsockrade. Shotsen är riktigt goda! (Ja, jag har i perioder i mitt liv druckit massor med proviva)
    nypon har jag inte testat, brukar ju tycka om nyponsoppa så kanske värt ett försök. Maia älskar proviva jordgubb, hon kan dricka en hel liter på en dag! Dyr vana {#lang_emotions_sealed} men bra för hennes mage. Jag tycker den är för söt o sliskig {#lang_emotions_throwup}
    JsN skrev 2010-04-15 11:58:07 följande:
    Liljan det är mjölkprotein du är känslig mot inte laktos eller hur? För om det är laktos kan du prova att svälja antibiotikan med någon yougurt du tål, det brukar underlätta för magen.
    Ja det är mjölkprotein men jag brukar tåla små mängder.
    Sen kan det ju vara så att min känsliga mjölkmage kanske beror på denna sjukdom och inte allergi egentligen...så kanske jag egentligen tål mjölk bara jag blir av med dessa bakterier...men det kan jag ju inte veta än...
  • Pildi
    Milliz skrev 2010-04-15 10:46:13 följande:
    Hej i tråden!Jag har en liten ot fråga. Hur kan något kosta 16kr att skicka med posten? Jag har vunnit en klänning på T och jag vet att den kostar 12kr att skicka. Om det är en emballagekostnad så är ju 4kr väldigt mycket eller? Säljaren hade inte skrivit ut någon fraktkostnad i annonsen utan mailade den nu efteråt..
    nej, det ska kosta 12 kr, men säljaren vill ha 4 kr i extra..
  • Pildi
    Zvartaliljan skrev 2010-04-15 11:56:07 följande:
    kommer kräva att bli nedsövd...med tanke på hur ont jag har. Hoppas de går med på det...
    Grattis till bebisen! på salgen var den bara en liten böna i din mage..he he Vad tiden går fort.
  • Zvartaliljan
    Pildi skrev 2010-04-15 12:29:02 följande:
    Grattis till bebisen! på salgen var den bara en liten böna i din mage..he he Vad tiden går fort.
    Tack {#lang_emotions_sunny} ja på salgen förra året var jag ju inte ens medveten om att där fanns en liten böna...(eller faktiskt var där ju två bönor just då) mådde bara illa som satan
    Salgen i höstas däremot var det en inte så liten böna, uscha vad tungt det var men väl värt det

Jag SKA iväg på salgen nu i vår med...om inte foglossning, gravidkrämpor och en avbruten svanskota kunde stoppa mig i höstas lär inte några magbakterier kunna göra det nu heller
  • Ängelii

Är det någon som vet exakt när Molo-salgen är? Ska försöka planera in ett besök hos svärföräldrarna den helgen...

• nettan1016

Usch. Nu blir jag lite nere {#lang_emotions_cry}. Mannen skulle komma hem ikväll från en veckas jobb i Ungern och nu stänger dom flygplatserna i Sverige pga det rackarns askmolnet från Island. Jag blir så trött, alltid är det något. Ville ha hem honom några dagar för att på måndag åker han till Tyskland och blir borta till torsdag. Blä för vulkaner.

Mamma till Samuel och Evelina
  • FL Lisa
    nettan1016 skrev 2010-04-15 13:05:50 följande:
    Usch. Nu blir jag lite nere . Mannen skulle komma hem ikväll från en veckas jobb i Ungern och nu stänger dom flygplatserna i Sverige pga det rackarns askmolnet från Island. Jag blir så trött, alltid är det något. Ville ha hem honom några dagar för att på måndag åker han till Tyskland och blir borta till torsdag. Blä för vulkaner.
    jag håller med...BLÄ för vulkaner. Vi skulle flyga till stockholm (från luleå ikväll) men nu verkar alla plan härifrån vara inställda hela dagen
    Hoppas mannen din lyckas ta sig hem hyfsat snabbt i alla fall.
    jag HATAR att kräkas
  • nettan1016
    FL Lisa skrev 2010-04-15 13:10:10 följande:
    jag håller med...BLÄ för vulkaner. Vi skulle flyga till stockholm (från luleå ikväll) men nu verkar alla plan härifrån vara inställda hela dagenHoppas mannen din lyckas ta sig hem hyfsat snabbt i alla fall.
    Tack, hoppas bara han kan ta sig hem i morgon i alla fall. Inte kul om han inte kommer när det är helg och allt.
    Mamma till Samuel och Evelina
  • JsN
    Zvartaliljan skrev 2010-04-15 12:07:43 följande:
    Sen kan det ju vara så att min känsliga mjölkmage kanske beror på denna sjukdom och inte allergi egentligen...så kanske jag egentligen tål mjölk bara jag blir av med dessa bakterier...men det kan jag ju inte veta än...
    Fast det är väl inte en jätteovanlig grej att ha? Är det de? Fick du höra några tankar på varifrån du fått det?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17