• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Ocikatten
    nettan1016 skrev 2010-04-15 13:05:50 följande:
    Usch. Nu blir jag lite nere . Mannen skulle komma hem ikväll från en veckas jobb i Ungern och nu stänger dom flygplatserna i Sverige pga det rackarns askmolnet från Island. Jag blir så trött, alltid är det något. Ville ha hem honom några dagar för att på måndag åker han till Tyskland och blir borta till torsdag. Blä för vulkaner.
    Usch, din stackare! Jag gnäller för att maken är borta två dagar.
    Hoppas verkligen flygen går i morgon för då ska min man komma hem.
  • SmillaMilla

Så nu har jag shoppat vagn

Blev en ljusrosa/svart emmaljunga scooter. Kanske inte i toppskick men det räcker gott till våra lantliga promenader.

• Zvartaliljan
    JsN skrev 2010-04-15 13:45:15 följande:
    Fast det är väl inte en jätteovanlig grej att ha? Är det de? Fick du höra några tankar på varifrån du fått det?
    Inget jättevanligt iaf...då de inte kollat upp detta tidigare

De tror jag har haft dessa bakterier som inflammerat tarmen i omgångar i flera år, sen mina problem startade. Orsakas av antibiotika och botas med annan antibiotika...skrattretande eller hur
  • nettan1016
    Ocikatten skrev 2010-04-15 13:50:16 följande:
    Usch, din stackare! Jag gnäller för att maken är borta två dagar. Hoppas verkligen flygen går i morgon för då ska min man komma hem.
    Men då håller vi tummarna tillsammans {#lang_emotions_laughing}
    Mamma till Samuel och Evelina
  • SmillaMilla

Alltså jag har ju haft Svea hemma från parken hela vecka eftersom hon är dunderfökyld. I dag hämtade jag TVÅ sjuka barn på dagis. En med magont o en med feber. alltså vad är oddsen på detta? TRE sjuka barn men med olika åkommor.

• SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2010-04-15 13:54:40 följande:
    Inget jättevanligt iaf...då de inte kollat upp detta tidigare De tror jag har haft dessa bakterier som inflammerat tarmen i omgångar i flera år, sen mina problem startade. Orsakas av antibiotika och botas med annan antibiotika...skrattretande eller hur
    Men vad bra att de nu äntligen hittat orsaken, för nu blev ju chansen att bli frisk mycket större.
  • JsN
    Zvartaliljan skrev 2010-04-15 13:54:40 följande:
    Inget jättevanligt iaf...då de inte kollat upp detta tidigareDe tror jag har haft dessa bakterier som inflammerat tarmen i omgångar i flera år, sen mina problem startade. Orsakas av antibiotika och botas med annan antibiotika...skrattretande eller hur
    JAg har fått för mig att en kompis barn hade det häromvåren och jag tror att det är samma grejs som jag hade för ett antal år sedan, men då trodde de att jag hade fått det av kyckling utomlands. (Och smittskyddsläkaren som ringde mig för att vi skulle smittspåra vägrade tro mig när jag sa att jag trodde jag haft det i mer än ett år) Då testades jag på infektion eftersom min sambo blivit dålig vid en utlandsresa och då man hittade giardia på honom så screenades jag också. Då hittade de den här aggressiva tarmbakterien som skulle smittspåras och som jag fick en jättedos bredspektrumpencillin mot (ingen giardia, men den fick jag medicin mot ändå) Men om det är något man får av antibiotika så måste det ju vara något annat.
  • Zvartaliljan
    JsN skrev 2010-04-15 13:59:56 följande:
    JAg har fått för mig att en kompis barn hade det häromvåren och jag tror att det är samma grejs som jag hade för ett antal år sedan, men då trodde de att jag hade fått det av kyckling utomlands. (Och smittskyddsläkaren som ringde mig för att vi skulle smittspåra vägrade tro mig när jag sa att jag trodde jag haft det i mer än ett år) Då testades jag på infektion eftersom min sambo blivit dålig vid en utlandsresa och då man hittade giardia på honom så screenades jag också. Då hittade de den här aggressiva tarmbakterien som skulle smittspåras och som jag fick en jättedos bredspektrumpencillin mot (ingen giardia, men den fick jag medicin mot ändå) Men om det är något man får av antibiotika så måste det ju vara något annat.
    Ja det jag fått kan man inte få av kyckling eller annat...det är en bakterie som nästan alla spädbarn har i sin naturliga tarmflora och 3% av vuxna befolkningen i liten grad. Sen om man behandlas mycket med antibiotika så slår antibiotikan ut alla andra bakterier i tarmen, även de goda, men biter inte på denna och då den blir kvar med mycket större utrymme då de andra är borta så växer den och bildar toxiner som orsakar en kraftig inflammation som i sin tur kan leda till att tarmen brister och orsakar bukhinneinflammation som är dödligt.
    Kraftiga blödande vattniga diarréer och feber är symtomen när sjukdomen gått för långt, då ligger dödligheten på 20%. Jag har inte haft någon feber så tror inte det hunnit gå så långt...men det var väl därför läkaren var så envis med att jag skulle påbörja medicinen direkt igår då jag hade väldigt mycket toxiner i provet. Om jag inte bodde så nära sjukhuset så hade de lagt in mig...men jag slipper ju helst det så jag fick välja. Sa att jag kommer givetvis om jag känner att det börjar bli illa...tror inte tarmarna är på väg att brista eller så, då borde jag haft MYCKET mer ont.
    (låter som värsta experten nu, det är jag inte men har läst mååååånga sidor om detta sen igår)
  • Zvartaliljan
    SmillaMilla skrev 2010-04-15 13:56:56 följande:
    Alltså jag har ju haft Svea hemma från parken hela vecka eftersom hon är dunderfökyld. I dag hämtade jag TVÅ sjuka barn på dagis. En med magont o en med feber. alltså vad är oddsen på detta? TRE sjuka barn men med olika åkommor.
    oj då, så jobbigt. Men ibland kan ju samma jäkla virus ge olika symtom beroende på vem som får det.
    Hoppas de kryar på sig snabbt {#lang_emotions_heart}
  • JsN

Vilken tur att de hittat det nu då! Men varför har de inte testat för detta förut om de inte hittat något fel på dig innan? *nyfiken*

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17