Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2011-02-23 10:02:01 följande:
    Undrar om jag först nu riktigt förstår suitsens "storhet" *bättre sent än aldrig* Till Noel hade jag inte så många suits när han var så liten som Lea utan mer efter något år. Nu inser jag att det är så praktiskt och har mycket färre bodies än med Noel.  Att det ska ta flera år att inse det...
    När jag upptäckte Molo för ca 2 år sen så var ju min tjej 1 år och han inte ha så många suits. Var mest bökigt på henne då hon ville vara utan blöja hela tiden.
    Men nu har Mini massor med kläder men jag använder enbart suits, hade body å byxa på henne en dag och höll på att bli tokig.
    Byssorna hasade ner över foten och krångligt vid blöjbyte, näe säger som SMultron: Suits rules!!
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • ChokladMoshin
    Zvartaliljan skrev 2011-02-23 21:33:58 följande:
    Hur upptäckte ni läckan?? Märktes det på golvet att det var mögel under?
    Det luktar mest i köket här och vi märker att köksgolvet börjat bukta och knarra på flera ställen. Tapeten på väggen bakom Maias säng har också börjat bubbla sig...men vi måste vänta ända tills nästa vecka innan mögelexperten kommer o kollar
    Sorry för OT......Skäms
    Vi hade beställt en sån besiktning av huset från Anticimex inför försäljning.
    Han provborrade ett hål i yttervägg i vardagsrummet och han kunde mäta 90% fuktighet, över 75% är det risk för stora skador och även risk för hälsan.
    Sen hittade vi läckan själva, läckte från elementet och har runnit längs med rören och in under parkett.
    Har sedan sett att lite tapet bakom soffan i nederkant vid list är lite bubblig och gråprickig.....
    Ca 4 kvm av parketten är genomsur, men parketten är så rejäl att vi inget märkt.
    Jag har vid enstaka tillfällen kännt en svag mögel lukt på väg upp i trappen och trott det var toan.
    Men han från Anticimex sa att det microbiella luktsinnet bara varar i 8 sek, så kan det vara omöjligt att lokalisera via lukt.
    Läste på F.book om era problem, usch!!
    Hoppas verkligen ni får bukt med det och hitar orsaken.
  • ChokladMoshin

Trillar in här alldeles feber yrande.
    Såklart man blir sjuk lagom till visningen på huset imorrn då allt ska vara tiptop, då får jag & dom 3 stora barnen nåt virustjafs.......
    Brukar aldrig vara sjuk så visst är det typiskt.
    Måste nog trösta mig med ngt fint till Mini....popcorn suit kanske.

• ChokladMoshin

Rullar in i tråden så här på kvällskvisten, fortfarande sjuk och grymt trött efterhusvisning i dagarna 2.
    Och vad händer? får mig världens skratt ikväll, TACK BUTTE för att förgyllde min trötta kväll underbar bild. Hjärta

Huset är i alla fall sålt och vi skriver kontrakt imorrn.

• ChokladMoshin

Gokväll i tråden!
    Har varit och skrivit kontrakt på vårt hus idag, gick med en himla fart att få det sålt
    Så NU vill jag unna mig lite shopping, men vad?
    Är det bara B.shop, Eleraff & LLM som fått in Molo nytt?

• ChokladMoshin
    Buttelina skrev 2011-03-01 22:38:47 följande:
    moshin: kul att det blev sålt fort
    Tack
    Det bästa är att vi flyttar ut 8/4 och in i nya huset 27/5...... Liiiiiten diff där.
    Sötaste kortet på¨dig igår förresten....
  • ChokladMoshin
    Tjollabolla skrev 2011-03-01 22:03:47 följande:
    Sötnos! Det är töser det. Lia är så gryyymt envis. Det är mer humör i henne än vad det varit i Milo på 4 år
    Härligt med damer som har humör, har själv 2 här hemma och Mini ser ut att bli likadan hon
  • ChokladMoshin

Rullar in här sent som vanligt, fortfarande sjuka hela familjen i nåt kenpigt virus som inte vill försvinna. Bara Mini som är frisk. Vi sover om vartannat hela dagarna, feber på 39+ känns som om det räcker nu. Vi är typ aldrig sjuka och ni har vi varit det hela familjen sen helgen.....orkar inte ens nätshoppa

BUSBELLAN::
    Suiten kom igår, tack igen
    Du ska få pengar, har inte glömt dig, lååååååvar Skäms

• ChokladMoshin
    ängeln83 skrev 2011-03-03 21:14:15 följande:
    Ja det jag fått hem än så länge har ju varit hur fint som helst, hoppas att resten kommer imorgon.
    Tyckte sådär om skjortan men Liam skulle absolut ha den när han såg den

Men då, jag tycker ialla fall du ska köpa wct brallorna och tvinga på dom på barnen, dom är sååååå fina ju.
    Min son gillade också den skjortan, du råkar inte veta hur den är i stl.?
    Han har 128 i Molo.
  • ChokladMoshin

Näe, nu kommer det där hemska trycket på bihålorna, skulle nog inte datra ikväll tydligen.
    Hade gött tjejer Hjärta

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17