Inlägg från: ChokladMoshin |Visa alla inlägg
  • ChokladMoshin

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Lalalong skrev 2011-03-04 22:22:14 följande:
    Tack! Hjärta
    Ja, vi är ju det! Känns som man fått ett helt nytt liv ärligt talat. 100 strecket är nära nu... Några dagar bort bara och då jäklar ska det firas . Hur går det för dig? För att vara lite OT så här på kvällskvisten
    ChokladMoshin skrev 2011-03-04 22:17:49 följande:
    ÄLskar Gemstone.
    Men jag tror helt enkelt att den gula i sig är för neonig, passar inte på min bebis.
    Trodde jag skulle gilla dockhusen mer å mer då jag köpte filte3n, men inte då så den fick flytta.
    Nä, så är det ju! Precis som vi vuxna klär i olika färger och mönster så gör ju barn det också  

Ja, helt sjukt vad livet har förändrats. Man kan ju leva. Ingen är så jobbigt längre.
    Härligt att du är nära, kommer gå galant.
    Klart vi får vara liiite OT
    Jag står på minus 53 kg nu, har väl ca 7 kvar till målvikt och 14 kvar till drömvikt. (Normal BMI)
    Men kom på igår att jag gått från Sjuklig fetma Grad III till "bara" överviktig.
    Mamma till 4, räcker det nu?
  • ChokladMoshin
    ängeln83 skrev 2011-03-04 22:24:59 följande:
    Nu blidde det lite kväll shopping, blev helt kär
    4 st bakterier blev det.
    busenochbusan.blogspot.com/
    Har letat efter som, vart hittadce du dom? Dom är underbara.
  • ChokladMoshin
    Lalalong skrev 2011-03-04 22:34:47 följande:
    Nej.. Alltså jag har "bara" tappat 35 kg än så länge och har 35 kg kvar till drömvikt. Så jag har ju en bit kvar att gå. Men redan är livet så annorlunda! Jag har en helt annan ork än tidigare. Jag känner mig snygg och kan ha fina kläder. Jag kan sitta på golvet!! Har inte kunnat det på flera år eftersom mina fötter somnade förut. Men nu går det hur bra som helst och det är inte världens största projekt att ta mig upp från golvet sen utan jag bara reser mig lixom.. Galet! 

Bra jobbat!! 53 kg.. Alltså det är sinnessjukt egentligen.. Och då har du ändå fött ett barn där också
    Är det typ ett år sen nu? Ja, inte som du födde barn då alltså, men som du började viktresan
    Vilka BMI-gränser gäller för dom olika graderna av sjuklig fetma? Jag hade BMI 49. Nu har jag 37!! Så fortfarande räknas jag som fet.. Men alltså, 37.. I vissa landsting hade jag inte blivit beviljad längre! 
    Vaddå bara 35. Alla -kilon är bra. Så få det inte att låta lite.
    Har också en bit kvar, dom sitter segt inne nu dom sista kilona.
    Att kunna köpa byxor och tröjor i stl. M känns sjukt. Ser ju ut som barnkläder.
    Vägde 130 och hade 50.7 i BMi. Har nu 29,92. gränsen till fetma är över 29.99.
    Näe, många landsting har ju 40 som gräns.
    Ja, jag opades 20/4 och Mini kom 6 månader efter, så det har varit en resa i sig....tänk vad hon fått utstå stackaren.
  • ChokladMoshin
    Lalalong skrev 2011-03-04 22:50:21 följande:
    Hehe, nä jag vet. 35 kg är hur mycket som helst. Men när man tänker på att jag har 35 kvar så känns det inte supermycket Allt blir ju relativt
    Är också beredd på att dom sista kilona kommer vara riiiiktigt sega och jobbiga. Men det som är så skönt med detta är att jag vet att jag kan inte lessna på grund av att det inte rasar av mig utan detta är ju mitt liv nu. Så jag vet att jag kommer hamna där på målvikt till slut

Fyy vad skönt att ha hamnat under fetma-gränsen. Längtar till den dagen . Vi verkar ganska lika. Vi hade nästan samma BMI men jag vägde några kilo mer än dig, så jag antar att jag är lite lite längre än dig. Men i stort sett lika . Men jag tänkte på det där du skrev med fetma grad III..? Är det typ 30 grad I, 40 grad II och 50 grad III?

Ja.. lilla Mini, hon fick en riktigt dramatisk start med allting. Först gravid helt chockartat och sen typ världens kortaste graviditet när hon kom lite tidigt också! Men hon verkar ju ha klarat det bra den lila sötnöten!!  
    Ja, visst är det härligt, men kämpigt också. Vilket alla tyvärr inte förstår ibland.
    Jaha, du tog den lätta vägen ut.....osv. Tur jag bara stött på en sån en gång.
    Ja, väldans lika
    Hittade BMI tabell här som jag följde innan, men litar väl sådär på BMI bara, har det som ett litet riktmått men inte slaviskt.
    apps.who.int/bmi/index.jsp
    Ja, hon är allt vår lilla survivor. Hjärta
    Nu ska jag sova och försöka kurera mina inflammerade bihålor
    Tack för chattisen
  • ChokladMoshin
    Lalalong skrev 2011-03-04 22:53:36 följande:
    Nu ska jag sova!
    Har tröstshoppat på FB eftersom min 30årsmiddag som jag skulle haft här hemma i morgon inte blir av. Alva har varit sjuk hela veckan och har fortfarande lite feber. Men värre är att Klara blev sjuk i torsdags och fortfarande har hög feber och har värk i kroppen. Influensa gissar jag. Hon är helt nere för räkning och ingen vill komma hit. Skittrist!

Natti natti på er!  
    Hoppas ni kryar på er snabbt
  • ChokladMoshin
    Zvartaliljan skrev 2011-03-05 08:44:56 följande:
    åh jag var tvungen o gå in, o jag har trillat under fetma-sträcket!!!! Åh nu blir jag glad Solig Lång väg kvar men jag är inte längre FET. Bmi på 29,3 idag. Önskar jag lyckas gå ner lite till innan bröllopet men får väl se....det går saaaaakta.
    Vad dutkig du är!!
    Man ska ha många små del mål har jag kommit på för att inte bli besviken. Kämpa på!!
  • ChokladMoshin
    Buttelina skrev 2011-03-09 23:03:01 följande:
    den är så underbar!! åhh lööv

jag shoppade med lite ikväll fast inte hos llm. köpte småfolk knickers.. ordpris 389kr och jag betalade 87kr fraktfritt
    Vilket fynd
    Vill också fynda!
  • ChokladMoshin
    Buttelina skrev 2011-03-09 23:05:39 följande:
    ja verkligen! jag älskar dom knickersen. har lite dåligt samvete för butikens skull men men

huuuuuuuuuur kan du tycka att lila/lila är mesiga. såååå fina ju
    Vet inte, men dom föll mig inte alls i smaken
    Ville nog ha lite klarare lila tror jag.
    Kändes höstlila.....Skäms
  • ChokladMoshin
    Buttelina skrev 2011-03-09 23:14:55 följande:
    åh jag tycker dom är aldeles uuunderbara men visst dom är kanske inte så somriga. du får piffa upp med en färgglad solhatt
    Precis, i Colibri kanske
  • ChokladMoshin
    Buttelina skrev 2011-03-09 23:19:15 följande:
    ohh kommer det kanske :-O najs i så fall jue
    Tror inte det, men drömma går ju
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17