• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

StaffenAssar skrev 2010-08-20 21:06:29 följande:
    Är inte där så ofta heller, bor på andra sidan stan, men de är rätt bra. Fast de har väl mest villervalla som är kul, annars har de typ minymo, reima och så. Fick helt plötsligt villervallacravings igår kväll, så då var det egentligen rätt bra att sigge o juno inte hade några erbjudanden så att jag kunde shoppa där ist
    hade de fått in det nya för hösten?
  • jompa
    Jen80 skrev 2010-08-20 21:08:44 följande:
    Ja, så kanske man borde göra. Köpte Molos skalbyxor till Ilon och tänkte om jag skulle köpa deras underställ och ha under. Borde ju funka bra hela vintern. Kanske ska göra likadant till Liam... Fast han har Pops skalbyxor och på något ätt känns Molos mer som ett par skidbyxor och snyggare som vinterbyxor än Pops. Kanske ska sälja dem med och köpa molos ist. Deras skalkläder tycker jag är riktigt snygga. Någon som har testat årets? Hoppas verkligen de håller riktigt tätt nu.
    Även fast förra vintern var riktigt kall, värre än vanligt, så frös de inte alls i detta. Bygger man bara rätt under så funkar det. Men så klar är det viktigt att skalbyxorna är bra och håller tätt. Hade ett par från Nanook till tjejen och ett par från Stadium till killen.
  • jompa
    StaffenAssar skrev 2010-08-20 21:18:08 följande:
    Japp Fast de hade tydligen inte tagit in allt, tex atlantic byxorna skulle de visst inte få in... Men jag shoppade atlantic body, svart/grönrandig body och strumpor, svart/turkosrandig body, tights och strumpor och gröna tights till lilla och svarta velourbyxor, svart/turkosrandig tröja, strumpor, tights och mössa till stora
    Såg några svarta byxor på deras hemsida, jeans men blev inte klok på om det var nån slags mudd nertill eller inte.
    Gillade ränderna på hemsidan och kan tänka mig nån tröja och klänning i det.
  • jompa
    Jen80 skrev 2010-08-20 21:29:12 följande:
    Ava har rådjursklänningen (kände att jag var tvungen att ha nåt av det fina), sen leggings och knapptunika i Pansy + de randiga leggingsen till. Tog hem en Pansytröja med randiga ärmar och tänkte ha antingen leggingsen till eller ett par randiga babybyxor, men äh, jag ångrade mig. Hon har fått så himla mycket nu från både Molo, Aya Naya och Mini A Ture. Var på Kappahl idag och köpte två par jeans till henne för jag kunde inte välja ett par. Sen har hon fått ett par från Vero Moda, lila från Mini A Ture och ska få ett par Harem... och hon gillar inte ens jeans haha... Men de på Kappahl var superfina! "boyfriend fit"!! Varför döper man en modell till små barn till det?!??!
    Köper du inget MAT till grabbarna? Jag älskar deras kläder och de är helt underbart mjuka och sköna. MAT är en stor favorit.
  • jompa
    Jen80 skrev 2010-08-20 21:50:30 följande:
    Jag har egentligen inte testat deras ytterkläder än utan har haft overallen till Ava liggandes i garderoben i ett år i väntan på att hon ska växa i den . Men deras tröjor har Liam haft och nu köpte jag den grå/svarta randiga med ficka på magen till Ilon och den är sååå fin och mjuk. Han passar verkligen i den stilen även om han själv inte insett det . Han vill klippa av sitt hår och bo i fotbollskläder. Sorligt !
    Kanske bör prova deras ytterkläder till pojkarna, men måste hitta några fina då. Är på jatk efter en sån lite längre jacka till Ava, antingen till hösten eller till vintern. säg till om nån ser en på T eller på rea...
    Jag har älskat deras anoraker, hade en vintejacka till dottern förra året och har köpt en förra vintern som är tänkt till i år om den passar.
    Den tröjan den randiga har jag oxå fast i en orangeaktig färg, helt undert mjuk och så köpte jag den med lite v-ring och knappar. Det var nog det mjukaste jag någonsin känt på
    Sen tycker jag att de har så söta klänninga och tunikor till tjejer, men lite dyra men nån kanske får flytta hit
  • jompa
    Jen80 skrev 2010-08-20 21:59:09 följande:
    Men ska en flytta i hos dig så är det den gröna klänningen i tunn manchester. Grymt söt på! Ska se om jag kan fota Ava imorgon med den på. Tyckte att den var sådär först, men åh, den är så söt på! Och sen älskar jag ju den där lilla blusen som Ava har på kortet. Men klänningen är nog snppet bättre tror jag .
    Ja, men visst var tröjorna underbart mjuka. Måste se så att Ilon verkligen vill använda sin annars byter jag nog så att Liam får en ist. Men Ilon passade verkligen i den, en han sa att det stacks. Hallå?!? Snacka om att verkligen inte vilja ha ett plagg
    Ja det var den jag tänkte på, den gröna klänningen sååå fin.
  • jompa

Handlade lite nya Katvigar idag. Blev lila/gul och den som heter eggplant eller nåt liknande. Den var superfin, finare än lila/gul tom men den är ju oxå superfin.
    Gillade dock inte den brun/turkosa. Skulle vilja se sen blå/blåa om den är så där härligt djupt blå. Nån som sett den irl?

• jompa
    Busbellan skrev 2010-08-21 21:00:13 följande:
    Jag har sett bodyn live, men jag måste säga att den såg finare ut på bild än live. Nästan lite tråkig, men jag lär nog hinna ändra mig
    Men jag är ju tråkig när det gäller kläder
    Tröttnar sååå fort på alla möstrade saker så denna passade mig perfekt. Men har du även sett den rosa? Är det nån skillnad på den och de andra rosa de haft? Vilken är den mest lik?
  • jompa
    Busbellan skrev 2010-08-21 21:15:20 följande:
    Kollade inte jättenoga på dem, men jag tycker nog i så fall den är mer lik vårens rosarandiga.
    Inte särskilt lik den gamla rosarandiga för den älskar jag och dte gjorde jag inte med denna

jag gillar med randig, men vill gärna ha klara färger och det kändes det inte som det var i varken den blå eller den rosa, men jag kan som sagt ändra mig, kollade inte jättenoga
    Sen gillar jag inte att det är annan färg på kantbanden heller
    Nä det tyckte inte jag heller var så snygg, den andra färgen blir liksom fel på Katvig.
  • jompa
    Busbellan skrev 2010-08-21 21:15:20 följande:
    Kollade inte jättenoga på dem, men jag tycker nog i så fall den är mer lik vårens rosarandiga.
    Inte särskilt lik den gamla rosarandiga för den älskar jag och dte gjorde jag inte med denna

jag gillar med randig, men vill gärna ha klara färger och det kändes det inte som det var i varken den blå eller den rosa, men jag kan som sagt ändra mig, kollade inte jättenoga
    Sen gillar jag inte att det är annan färg på kantbanden heller
    Fast det är ju bara på den blåa och den rosa som det är andra kantband, undra varför? Kanske för att de redan haft de ränderna och måste göra något med dem eller så vill de prova hur bra det går.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17