Inlägg från: OsynligtSmåkryp |Visa alla inlägg
  • OsynligtSmåkryp

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

RååSa BuBBlan skrev 2010-08-05 14:51:45 följande:
    Å nu ringde dom tillbaka från spec mvc, vi fick en tid för morf ul och fvp direkt i morgon bitti, nervöst nervöst, men nu blir väntan mycket kortare iallafall!

Nu behöver vi alla tummar och tår för lilla bebisen, håll en eller två e ni söta..

Men visst e h*n söt Hjärta

Gosbebisen! Hjärta Håller alla tummar jag kan imorgon!!!
  • OsynligtSmåkryp

Någon som vet hur MAT-vinteroveraller är i strl?

5 eller 6 år i storlek till en på strax över 1 meter?

• OsynligtSmåkryp
    Saraia skrev 2010-08-06 11:18:59 följande:
    Hur stor e Liam? Min lilla 4åring e bara 101cm o ca 15kg så kanske 110 räcker t henne
    Jag tar 110 till min lilla som är strax över metern och väger runt 14.5 kg. Hon har 104 i sin ena lurv nu och dne sitter perfekt, 110:orna är aningens långa i rygg och ärmar ännu...
  • OsynligtSmåkryp
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-06 14:27:17 följande:
    jag kommer köpa 116 till Bubblis nu vi har 110:or hemma ådom sitter bra,men 116 räcker liiiiite längre
    Jaa, fast 116 har storasyster och dom ser alldeles för tältiga ut på mini här, vill hellre ha dom hyfsat lagom, köps ju ändå nya varje säsong.

Skönt att ha ul och det avklarat nu och att det såg ganska okej ut trots hjärtat! Tummarna får hållas tills fvp är klart då.
  • OsynligtSmåkryp
    MiniM3 skrev 2010-08-06 14:41:38 följande:
    Ok :) ja gul/rosa iaf. sen tyckte jag om den bruna med grönt.. visst kan man ha det på en tjej?
    Klart man kan! Har precis beställt en hit. Så nu kan jag sälja den älskade brun/orange vi har här hemma, min bor gärna i den.
  • OsynligtSmåkryp
    Stora E o Lilla E skrev 2010-08-06 18:11:12 följande:
    Hoppar ju in här ibland med mina frågor och funderingar, och gör det även nu...

I väntan på att bli hämtad till lite partaj funderar jag på overaller och färger... Är det någon som sett overallera live och vet vad det är för grön resp blå färg på overallerna? Är dom jämförbara med dom som var förra året, eller är den gröna mer som året innan??

Har en kille som kommer gå sista året på förskola, och tror att han kommer ha overall även i år. Känns rätt smidigt.

Funderar lite mellan den gröna eller den blå, möjligen den grå. Brunt är fint det med och svart är ju alltid svart... Men vilken är finast?? Han hade den bruna när han var både 2 och 3 år. En svart när han var 4, och förra året hade han den gröna. Är väl därför lite inne på den blåa om det är en fin blå färg.

Åh, att det ska vara så svårt...
    Om den gröna overallen har samma gröna färg som regnbågens rand så är den klargrön, mer åt året innan den mossgröna, kanonfin!
    Jag beställde en grön jacka idag och tror nog att färgen är samma som randen.
  • OsynligtSmåkryp
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-06 18:10:20 följande:
    velar... ska jag ta den polarblå eller denlila lurven?

har ju den lila med gröna kantermen ingen blå, samtidigt så älskar jag liiiiila
    Liiiiiiila är fint ju! Och då kan du sälja den med gröna kanter...Typ.
    Fast blått är ju fint det också, men jag är såååå svag för lila så dit går min röst!
  • OsynligtSmåkryp
    maugu skrev 2010-08-06 18:13:23 följande:
    Har aldrig ägt en overall från Molo så jan kan inte hjälpa till..tyvärr..får inte köpa något nytt år då förra årets passar och tvåan ärver..trist men slipper då förstås ditt dilemma
    Fast skönt att kläderna funkar ett år till! Jag hade gärna sluppit inhandla nytt i år, blir bara stressad (och fattig) men då barnen har armar som apor så var nytt tvunget att inhandlas...Kläderna passade på resten av kroppen men inte på armarna...*suck*
    Men nu är jag nästan färdig med inköpen och jag som sa att jag skulle ha mindre vinterkläder i år, har ljugit mig blå för det blir precis lika antal som förra året.
  • OsynligtSmåkryp
    maugu skrev 2010-08-06 18:22:09 följande:
    Hur är det möjligt? Har dealat härhemma att om sonen skulle råka växa (han är ganska kort för sin ålder) så får jag hoppas att det finns något kvar på rean..superfina vinterplagg i år (som alla år).
    Om jag skulle köpa så hade det blivit regnbåge..Vi är ju bara i augusti så kanske,kanske..he,he..
    Jaa, regnbågen är såååå fin i år, är så glad att lillfisan godkände den overallen i år också! Sedan blev det en grön jacka till henne beställt idag, stortjejen fick en svart Molo-overall och en Molo-jacka i färgen Bubblegum...+ kläderna dom har från PoP också...
    Nåja, får hoppas på en lika hemskt kall och snöig vinter som det var tidigare i år så att kläderna kan användas.

Min minsting växer också sakta sakta, men det som växer på henne är fötter och armar...Någon Kalle Anka-liknande apa om ett år.
  • OsynligtSmåkryp
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-06 18:23:48 följande:
    tack för råd

lutar ändå åt den blå,även om jag e sjuuuukt svag förlila.. eller så fåre bli båda
    Haha, jag gissar på att båda hamnar i din brevlåda i början av nästa vecka.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17