Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2010-12-07 19:10:31 följande:
    med posten borde det väl bli 60kr tror jag
    Va lite osäker på om det blev 60.-  för 84 kan det väl inte bli?

Ingen som kan väga sin overall o en mössa?
    På julafton är jag tjockare än jultomten...
  • RååSa BuBBlan

Hörrni tjejor..

Hur hade ni gjort?

Jag köpte en Katvig jacka på kalender erbjudande, en söm är trasig i ena ärmen, jätteslarvigt sydd, även rätt slarvigt på andra ärmen om än helt..

Jackan kostar i normalfallet 999.- jag köpte den på erbjudande för 749.-

Butiken erbjuder mig nu 75.- i avdrag från erbjudande priset..

Hade ni tagit det? Känns dyrt för en trasig jacka ändå och jag vet inte om jag kan fixa det själv sen är det massa bök med inköp av tråd o sånt som ska passa..

Så här ser ärmen ut:
  • RååSa BuBBlan
    alvide skrev 2010-12-09 15:26:27 följande:
    Nej, jag skulle inte ta fjuttiga 75 kr.
    Det är nog inte så lätt o sy. Sen vet du inte vad som kommer att hända med de andra sömmarna sen.
    Jag skulle reklamera och begära varenda krona tillbaka för jacka, frakt och retur!
    Ja jag känner lite så jag med, 75.- liksom Obestämd Även om jag köpt den på erbjudande så är det ju faktiskt det man måste räkna som utgångspris liksom, inte bara jag som fått rabatt utan alla som handlade just då..
    lillronya skrev 2010-12-09 15:27:56 följande:
    JAg hade skickat tillbaka. Den kompensationen var jättesnål.
    Ja den får åka tillbaka..

Tack för era råd
  • RååSa BuBBlan
    alvide skrev 2010-12-09 15:30:24 följande:
    Enligt lag har de rätt att laga jackan två gånger alternativt ge dig en ny jacka. Kan de inte det då har du rätt till att få tillbaka alla omkostnader dvs jacka, frakt och retut.
    Jag får se vad dom vill göra, mailar dem direkt..

Tack!
  • RååSa BuBBlan

Tack för råden ang jackan sötisar Har läst tillbaka, internet är sjuuuukt segt här och öppnar en sida i kvarten typ *sego*

Så jag tackar alla på en gång nu här

Jackan åker åter och jag tänker inte ens ta en ny faktiskt, letar en annan nu då rå Drömmer

Strlk 110-116, ska passa ihop med Molos röda täckisar och inte vara lila för det har vi i overall

• RååSa BuBBlan
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-12-09 18:44:12 följande:
    Jaa, kanske det, är ju gratis på FB...Men då blir det kanske för sent med T, julen är ju snart här...*ler*
    Men jag måste bli av med lite har jag insett, har börjat lessna lite på tjejernas garderober, vi använder samma favoriter jämt (även om det inte alltid är mina favoriter...)
    ut me,t på fejjan

Jag har inte tröttnat på er garderob
  • RååSa BuBBlan

...skulle behöva strypa min karl egentligen Obestämd

Men jag tror jag hoppar nåt tjusigt istället   *less på min gubbe*

• RååSa BuBBlan

Mårning!!

Ett ensamt dygn väntar, gubbskrället ska ut på galej och sova på hotell i Sthlm i natt Obestämd. Sen drar han så lägligt till Norge nästa vecka *toppenplanering* Tröstade mig med lite morgonhopping

I morgon ska Bubblis på pulka kalas, fattar inte hur jag ska palla upp o ner i pulka backen i 2 timmar, men hon ser fram emot det sååå att jag får krypa om kroppen inte bär mig..
    Hoppas det blir liiite varmare än dagens 16 minus bara för jag har ingen jacka jag kan stänga om magen ordentligt

• RååSa BuBBlan
    Preggi skrev 2010-12-10 09:13:30 följande:
    Godmorgon,

Något roligt kalender erbjudande idag?Pulkakalas låter jobbigt med magen... Lycka till!
    Vad blev det för shopping?
    Ja jag lär inte ha många gram ork kvar efter öh

Men nästan roligare än morgonhoppingen va faktiskt konversationen mellan gubben och äldre dottern här i morse..

Gubben " men Bella DU kan väl följa med mamma på kalaset och dra Ida upp o ner i backen"

Bella " Öh nä, varför ska JAG gå på 4 års kalas och åka pulka, DU kan väl åka hem och hjälpa till eller du ska bara vila på hotellet? "

Ha ha ha vad jag loooog!! Inte bara jag som tyckte han kunde masa sig hem o hjälpa till

Jag slog till på Duns hos lillabebben, en jordgubbsklänning till Bubblis och en suit till bebis, sen blev det geggamoja klänningar hos småvi
  • RååSa BuBBlan

Just de.. Det blev en Molo blommig knappis igår hos babyshop åxå, dom hade ju sänkt även nyheterna * me like*

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17